Πως μπορούμε να διαχειριστούμε τα αρνητικά συναισθήματα;

Συντάκτης: Ευρυδίκη Αγάτσα

Είτε πρόκειται για το αν θα επιλέξουμε να φάμε ένα ακόμα κομμάτι κέικ είτε για το αν θα υποβάλλουμε αίτηση για μία νέα δουλειά, τα συναισθήματά μας επηρεάζουν ό,τι κι αν κάνουμε. Εάν θέλουμε να ζήσουμε μία ολοκληρωμένη ζωή και να προσεγγίζουμε τα καθημερινά μας καθήκοντα με θετικό τρόπο, πρέπει να φροντίζουμε τη συναισθηματική υγεία, με κάθε κόστος. 

Η καλή συναισθηματική υγεία μας επιτρέπει να διαχειριστούμε τις σκέψεις και όλα όσα νιώθουμε, ενώ μας καθιστά ικανούς να παίρνουμε τις σωστές αποφάσεις και να περιηγούμαστε στις προκλήσεις της ζωής με αυτοπεποίθηση και ανθεκτικότητα. 

Η οικοδόμηση της συναισθηματικής υγείας μας δίνει τη δυνατότητα να νιώσουμε εσωτερική γαλήνη, να απολαύσουμε πιο ουσιαστικές σχέσεις και να προχωράμε στη ζωή με μια αίσθηση σκοπού. Είναι απόλυτα φυσιολογικό να έχουμε πεσμένη διάθεση, κάποιες φορές, ωστόσο, τα αρνητικά συναισθήματα που όλοι βιώνουμε, κατά καιρούς, αν είναι επαναλαμβανόμενα, δεν μας εξυπηρετούν, μακροπρόθεσμα, ενώ βλάπτουν την υγεία και την ευημερία μας.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η συναισθηματική μας κατάσταση επηρεάζει τα όργανα του σώματός μας!


Δείτε, λοιπόν, μερικούς τρόπους να μπορέσετε να διαχειριστείτε ή και να απαλλαγείτε από τις αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα που σας κατακλύζουν, ώστε να ζήσετε με τον τρόπο που θέλετε:

  • Αναγνωρίστε το συναίσθημα

Αν αισθάνεστε πεσμένοι ψυχολογικά, μην προσπαθήσετε να το κρύψετε και μη καταφύγετε στο ανθυγιεινό φαγητό, την τηλεόραση ή τα μέσα κοινωνική δικτύωσης. Αυτά μπορούν να σας κάνουν να ξεχαστείτε για λίγο και να «μουδιάσουν» τον πόνο, αλλά το πρόβλημα θα εξακολουθεί να υπάρχει. Με την αναγνώριση και την αποδοχή των αρνητικών συναισθημάτων, μπορείτε να αρχίζετε να αναζητάτε τον παράγοντα που τα προκαλεί και να προχωρήσετε στην αντιμετώπισή τους.

  • Βαθιές ανάσες

Εάν αισθάνεστε θυμωμένοι, απογοητευμένοι ή δεν μπορείτε να κοιμηθείτε, εξαιτίας των περίεργων σκέψεων που διατρέχουν το μυαλό σας, δοκιμάστε να αναπνεύσετε. Ναι, κάτι τόσο απλό όσο μία βαθιά ανάσα μπορεί να βοηθήσει το μυαλό να ηρεμήσει και να μειώσει την αρτηριακή πίεση.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η τεχνική της αναπνοής που θα διώξει άμεσα την ένταση


  • Κάντε ένα διάλειμμα

Νιώθετε καταβεβλημένοι από τις υποχρεώσεις και τα όσα έχετε να κάνετε; Πάρτε τον χρόνο σας. Ακόμα και αν σας πιέζει μία προθεσμία, το να αφιερώσετε λίγο χρόνο για περπάτημα, παίρνοντας καθαρό αέρα και οργανώνοντας τη σκέψη σας, θα σας κάνει να επιστρέψετε στα καθήκοντά σας με ανανεωμένη ενέργεια.

  • Άσε το «κακό» να βγει

Ένας καλός τρόπος να απαλλαγείτε από τα αρνητικά συναισθήματα, είναι να τα εξωτερικεύσετε. Αφήστε την αρνητική ενέργεια να βγει από μέσα σας και διοχετεύστε την με γυμναστική, τρέξιμο, έναν χαλαρό περίπατο ή ακούγοντας και χορεύοντας στο αγαπημένο σας τραγούδι. 

  • Κάντε κάτι που σας γεμίζει

Όσο δύσκολο και να είναι, όταν είστε πεσμένοι ψυχολογικά, κάντε κάτι που σας γεμίζει θετική ενέργεια και σας ευχαριστεί. Σας αρέσει να ζωγραφίζετε; Να βγαίνετε με φίλους; Να τραγουδάτε ή να διαβάζετε λογοτεχνία; Εάν νιώθετε ότι σας κατακλύζει ένας αρνητισμός, δοκιμάστε να κάνετε κάτι που σας είναι ευχάριστο και, σύντομα, θα νιώσετε ότι είστε ξανά ο εαυτός σας.

  • Κρατήστε ημερολόγιο

Το να καταγράφετε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας σε ένα ημερολόγιο, είναι εξαιρετικά ωφέλιμο για την ψυχική σας υγεία.Όσο κρατάτε τα προβλήματα μέσα στο μυαλό σας, θα μοιάζουν όλα χαοτικά.  Όταν τα δείτε, όμως, γραπτώς και οργανωμένα, θα αποκτήσουν μία άλλη υπόσταση και θα σας είναι πιο εύκολο να τα διαχειριστείτε. Αν δυσκολεύεστε να αρχίσετε με αυτά που σας βασανίζουν, ξεκινήστε με το να καταγράφετε τα  θετικά πράγματα της ζωής σας και αυτά για τα οποία είστε ευγνώμονες. Η ευγνωμοσύνη, σύμφωνα με έρευνες, βοηθάει, σημαντικά, στη βελτίωση της συναισθηματικής μας ευεξίας.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιατί είναι ωφέλιμο να κρατάμε ημερολόγιο


  • Δείξτε συμπόνοια στον εαυτό σας

Αν η ζωή σας βασανίζει και σας βάζει, συνεχώς, προκλήσεις, μην είστε σκληροί με τον εαυτό σας. Δε φταίτε εσείς. Αφήστε τον εαυτό σας να νιώσει όλα τα συναισθήματα – και τα καλά και τα κακά. Δείτε τι είναι αυτό που σας προκαλεί αρνητικά συναισθήματα, αλλά μην κρίνετε τον εαυτό σας, γι’ αυτά. Σκεφτείτε τι θα λέγατε σε έναν φίλο σας, αν ένιωθε έτσι. Ακολουθήστε τις συμβουλές σας και γίνετε εσείς ο καλύτερός σας φίλος.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σεμινάριο Believe In You τον Απρίλιο: Διαχείριση Αρνητικών Συναισθημάτων

Συντάκτης: Ευρυδίκη Αγάτσα,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.