Προσπαθείτε να χάσετε βάρος; 7 πράγματα που πρέπει να αποφύγετε!

Συντάκτης: Φανή Μπακαλιού, Διατροφολόγος

Παλεύετε ακόμη με τα κιλά των γιορτών; Ανασκουμπωθείτε, οργανωθείτε και ξεκινήστε δίαιτα γιατί η άνοιξη είναι πιο κοντά από όσο νομίζετε. Το άρθρο αυτό είναι αφιερωμένο σε δημοφιλή λάθη σε ένα πρόγραμμα μείωσης βάρους. Τι λάθη πρέπει να αποφύγετε για έχετε πιο αποτελεσματική και επιτυχημένη πορεία.

Ξεκινήστε λοιπόν:

  1. Μην παραλείπετε το πρωινό. Εκτός από ενέργεια για να ξεκινήσετε τη μέρα σας, ενεργοποιεί τον μεταβολισμό σας προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη ώθηση στην απώλεια βάρους. Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, όσοι τρώνε συστηματικά πρωινό καταφέρνουν να χάσουν περισσότερο βάρος όταν ακολουθούν δίαιτα αδυνατίσματος. Κι επειδή ο οργανισμός μας έχει μνήμη, όταν δεν τρώτε πρωινό, κρατάτε την πληροφορία ότι χάσατε αυτό το γεύμα, και συχνά επιτρέπετε στον εαυτό σας αργότερα στη διάρκεια της ημέρας ένα φάτε κάτι περισσότερο. Σπάνια οι επιλογές όμως είναι το ίδιο θρεπτικές.
  2. Μην παραλείπετε γεύματα. Ο αριθμός των γευμάτων είναι σημαντικός. Τρία μεγάλα σταθερά γεύματα είναι ο κορμός της διατροφής και τα σνακ μπορούν να γεμίσουν τα κενά, παρέχοντας σταθερή πηγή ενέργειας στον οργανισμό. Επιπλέον, η γλυκόζη του αίματος μένει σταθερή, στέλνοντας μηνύματα κορεσμού στον εγκέφαλο.
  3. Μην υπερβάλετε με τα «υγιεινά» τρόφιμα. Ακόμη κι αυτά έχουν θερμίδες. Μπανάνες, σύκα, σταφύλια, φρέσκα ή αποξηραμένα, ξηροί καρποί, πλήρη γαλακτοκομικά, κόκκινο κρέας, αβοκάντο, μπάρες δημητριακών ή πρωτεϊνών δίνουν θερμίδες ακόμη και σε μικρή ποσότητα. Μεριδοποιήστε και αποφύγετε να τρώτε από τη συσκευασία τους ή χωρίς έλεγχο.

  1. Μην το παρακάνετε με το μέγεθος των μερίδων σας

Μεγαλύτερες μερίδες σημαίνουν περισσότερες θερμίδες. Ενημερωθείτε και φροντίστε να καταναλώνετε τις σωστές ποσότητες φαγητού. Χρησιμοποιείστε σαν οδηγό σας το δεξί σας χέρι:

1 παλάμη για τα κρεατικά

1 χούφτα για τα δημητριακά

Τον αντίχειρα για τα τυριά

Την άκρη του δαχτύλου για τα λιπαρά

  1. Μην τρώτε όρθιοι και ποτέ από την κατσαρόλα

Θυμηθείτε ότι η θερμιδική αξία του φαγητού δεν αλλάζει αν τρώγεται σε μπουκιές ή πιρουνιές ή στα κλεφτά. Και το φαγητό από το κοινό πιάτο σας εμποδίζει να ελέγξετε την ποσότητα, που συνήθως υποτιμάμε.

  1. Αποφύγετε τα προϊόντα “light

Η σωστή διατροφή σημαίνει όχι μόνο περιορισμό της ποσότητας, αλλά κυρίως σωστές υγιεινές επιλογές. Είναι προτιμότερο να φάτε μικρότερη ποσότητα από ένα πλήρες τρόφιμο, παρά μεγαλύτερη από ένα διαιτητικό, που έχει περισσότερο αλάτι, χημικά και συντηρητικά. Μάθετε να βρίσκετε απόλαυση σιγά σιγά στις πιο απλές γεύσεις. Επιπλέον, συχνά η ιδέα των λιγότερων θερμίδων στα προϊόντα διαίτης οδηγεί  στην υπερκατανάλωση και την υπερβολή.

  1. Μην κουράζεστε υπερβολικά

Η κούραση και έλλειψη ύπνου αυξάνει την πείνα και τις ορμόνες που την ενεργοποιούν και μειώνουν τον μεταβολισμό. Μεγαλύτερη κούραση συχνά σημαίνει και μεγαλύτερη κατανάλωση λόγω εκνευρισμού και ανάγκης για παρηγοριά. Φροντίζετε λοιπόν να κοιμόσαστε 7-8 ώρες καθημερινά!

Συντάκτης: Φανή Μπακαλιού, Διατροφολόγος

Influence:

Εκπαιδευτικός – Διατροφολόγος με σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αποφοίτησε από το τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού…