Προεμμηνορροϊκό σύνδρομο: Συμπτώματα και θεραπεία

Συντάκτης: Σάννα Νάνου, Φιλόλογος και Επιμελήτρια – Διορθώτρια Κειμένων

Προεμμηνορροϊκό σύνδρομο: Συμπτώματα και θεραπείαΤο Προεμμηνορροϊκό σύνδρομο (PMS) έχει μια ευρεία ποικιλία συμπτωμάτων, συμπεριλαμβανομένων τις εναλλαγές της διάθεσης, την ευαισθησία στο στήθος, τους πόθους τροφίμων, την κόπωση, την ευερεθιστότητα και την κατάθλιψη. Υπολογίζεται ότι περίπου 3 στις 4 γυναίκες με έμμηνο ρύση έχουν βιώσει κάποια μορφή προεμμηνορροϊκού συνδρόμου. Τα συμπτώματα τείνουν να επαναλαμβάνονται σε ένα προβλέψιμο μοντέλο. Ωστόσο, οι φυσικές και συναισθηματικές αλλαγές διαφέρουν από ελαφρώς αισθητές έως έντονες. Πάντως, ορισμένες προσαρμογές στον τρόπο ζωής μπορεί να σας βοηθήσουν να μειώσετε ή να διαχειριστείτε τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου.

Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα;

Εάν πρόκειται να κατηγορήσετε κάποιον για τα συμπτώματα του PMS σας, κατηγορήστε είτε τα γονίδια είτε τις ορμόνες σας, επειδή είναι τα μόνα που συμβάλλουν σε αυτό. Καθώς πλησιάζει η περίοδος, το σώμα σας θα υποστεί ορμονικές διακυμάνσεις, οι οποίες πιστεύεται ότι προκαλούν εκκεντρικές διαθέσεις, κόπωση και κατάθλιψη για κανέναν προφανή λόγο. Οι φυσικές μεταβολές που παρατηρούνται, επίσης, κατά τη διάρκεια του PMS περιλαμβάνουν ευαισθησία των μαστών, λήθαργο, δυσκοιλιότητα, πόθο τροφίμων, πονοκεφάλους και πεπτικά προβλήματα. Είτε πρόκειται για μια κοινωνική κατασκευή ή πραγματική κατάσταση, το γεγονός είναι ότι πολλές γυναίκες βιώνουν παρόμοια συμπτώματα. Πώς θα νικήσετε τον μεγάλο σας εχθρό;

Αλάτι και ζάχαρη. Η επεξεργασμένη ζάχαρη και το επιτραπέζιο αλάτι είναι από τις κύριες αιτίες των προβλημάτων υγείας σήμερα, και δεν έχει σημασία από τι πάσχετε. Η περίσσεια αυτών θα επιδεινώσουν σίγουρα τα συμπτώματά σας. Το κόλπο είναι να περιορίσετε την πρόσληψη ζάχαρης και αλατιού καθώς πλησιάζει η έμμηνος ρύση. Διαφορετικά, αυξάνεται το αίσθημα εξάντλησης, ενώ νιώθετε πείνα συνεχώς.

Ενισχύστε την πρόσληψη υγρών. Η διατήρηση της ισορροπίας των ηλεκτρολυτών του σώματος είναι ένα ουσιαστικό μέρος της καλής υγείας και ευεξίας. Προεμμηνορροϊκό σύνδρομο: Συμπτώματα και θεραπείαΒεβαιωθείτε ότι πίνετε 8 ποτήρια νερό κάθε μέρα, ειδικά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, όταν το σώμα σας χάνει πολύ νερό μέσω του ιδρώτα και των ούρων. Εναλλακτικά, θα μπορούσατε επίσης να προσθέσετε περισσότερα υγρά τρόφιμα στη διατροφή σας. Καρπούζι, αγγούρια, χυμοί φρούτων, νερό καρύδας και λεμονάδα αποτελούν καλές πηγές νερού.

Άσκηση: Μελέτες δείχνουν ότι οι γυναίκες που ασκούνται τακτικά, κυρίως ακολουθούν αερόβιες ασκήσεις, είναι λιγότερο πιθανό να υποφέρουν από τα ακραία συμπτώματα του PMS. Ακόμη και η μέτρια άσκηση όπως το ζωηρό περπάτημα και το ανέβασμα σκαλοπατιών μπορεί να αυξήσει την κυκλοφορία σας και να σας κάνει να αισθανθείτε καλύτερα.

Συμπληρώματα: Βιταμίνες, μέταλλα και ορισμένα στοιχεία διαδραματίζουν τεράστιο ρόλο στη διατήρηση της συνολικής υγείας του σώματός σας. Μπορείτε να μειώσετε τα συμπτώματα του PMS από την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών όπως το ασβέστιο, το κάλιο, το μαγνήσιο και οι βιταμίνες Α, Β και Ε. Το κάλιο, το ασβέστιο, οι βιταμίνες Α και Ε μειώνουν τη νευρικότητα και τις εναλλαγές της διάθεσης, ενώ η βιταμίνη Β μειώνει την κατάθλιψη, βελτιώνει τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και απελευθερώνει την ορμόνη σεροτονίνη στο αίμα, η οποία διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στον πόνο. Παράλληλα, πιστεύεται ότι ενισχύει τη διάθεση και σας κάνει να αισθάνεστε ευτυχισμένες, ένα από τα καλύτερα συμπληρώματα για PMS.

Επίσης, να έχετε κατά νου το γεγονός ότι η κατανάλωση junk food, καφεΐνης, το λίπος και η παράκαμψη γευμάτων είναι μια φοβερή τετράδα για ένα έντονα συμπτώματα PMS. Σε όλα αυτά απλά προσθέστε την ανησυχία και τον πόνο και θα νιώσετε χειρότερα.

Συντάκτης: Σάννα Νάνου, Φιλόλογος και Επιμελήτρια – Διορθώτρια Κειμένων

Influence:

Η Σάννα Νάνου γεννήθηκε στην Κοζάνη το 1983. Σπούδασε στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης…