Πόσοι ξέρουμε πραγματικά τον σκοπό της ζωής μας; Ποιος ο ρόλος της κοινωνίας, των γονιών και της αναλυτικής γραφολογίας.

Συντάκτης: Κική Τσιρίδου, Εκπαιδευτικός

Οι γονείς, η κοινωνία και παραδόξως η αναλυτική γραφολογία μπορούν να μας βοηθήσουν να βρούμε τον σκοπό της ζωής μας, αν ήδη δεν τον έχουμε ανακαλύψει. Δείτε πώς.

Ο ρόλος των γονιών

Πόσοι ξέρουμε πραγματικά τον σκοπό της ζωής μας; Ποιος ο ρόλος της κοινωνίας, των γονιών και της αναλυτικής γραφολογίας.

Πολλές φορές όταν οι γονείς επεμβαίνουν στους στόχους των παιδιών τους μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στην ψυχική και σωματική υγεία των παιδιών. Θεωρώντας τους εαυτούς τους έμπειρους στη ζωή, τείνουν να κατευθύνουν τα παιδιά τους προς την κατεύθυνση που έχουν επιλέξει οι ίδιοι, ή προς αυτήν που δεν κατάφεραν ποτέ.

Οι δικαιολογίες που ακούγονται είναι η ήδη υπάρχουσα πελατεία, το σίγουρο εισόδημα, το κύρος στην κοινωνία. Δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι ο κάθε εγκέφαλος είναι διαφορετικός, οι βασικές ψυχικές λειτουργίες του κάθε ατόμου διαφέρουν και ότι εάν θέλουν ευφυή παιδιά ας αναλύσουμε τη λέξη. Ευ + φύομαι δηλαδή αυτός που αναπτύσσετε σωστά. Και ας πάρουμε παράδειγμα από τη φύση. Ποιο δέντρο μπορεί να αναπτυχθεί σωστά υπό τη σκιά ενός μεγάλου δέντρου; Κανένα. Χρειάζεται χώρο και φως. Έτσι και τα παιδιά. Μόνο εάν έχουν τον απαραίτητο χώρο και τη σωστή φώτιση θα προοδεύσουν και θα αναπτυχθούν σωστά.

Και δεν πειράζει εάν τα δικά τους θέλω είναι διαφορετικά από αυτά των γονιών. Ας μην σταματάμε την εξέλιξη αυτού του πλανήτη γιατί πιστεύουμε ότι οι δικές μας ιδέες και πεποιθήσεις οι οποίες διαμορφώθηκαν καθαρά και μόνο από τις δικές μας ελάχιστες εμπειρίες είναι οι ορθές. Πως θα προχωρήσουμε την εξέλιξη εάν δεν γνωρίσουμε το καινούριο;

Και φυσικά πρέπει να έχουμε κατά νου ότι νέα επαγγέλματα δημιουργούνται με ταχύτατους ρυθμούς που οι γονείς ίσως δεν γνωρίζουν και δεν μπορούν να αντιληφθούν. Ας επιμείνουμε λοιπόν στη γνώση και όχι στην κατεύθυνση!

Ο ρόλος της αναλυτικής γραφολογίας

Ένας αναλυτικός γραφολόγος εξετάζοντας τον γραφικό χαρακτήρα ενός ατόμου μπορεί να εντοπίσει τις βασικές ψυχικές λειτουργίες του εξεταζόμενου. Αν για παράδειγμα, κάποιος έχει πρώτη λειτουργία την σκέψη και δεύτερη την αίσθηση, του ταιριάζουν επαγγέλματα που να χρησιμοποιεί αυτές τις δύο βασικές του λειτουργίες. Θα μπορούσε να γίνει ένας καλός γιατρός, γευσιγνώστης, χημικός, μηχανικός και πολλά άλλα.

Εάν όμως ο πατέρας του έχει λογιστικό γραφείο με αρκετά μεγάλο πελατολόγιο, το πιο πιθανό είναι να τον πείσει να ασχοληθεί με τα οικονομικά ώστε να βρει έτοιμη και στρωμένη δουλειά. Πόσο όμως θα αντέξει κάποιος να προσπαθεί να κάνει κάτι που δεν καλύπτει τις βασικές του ανάγκες; Και θα τονίσω τη λέξη προσπαθεί γιατί είναι στο προς +να πάθει. Πόσο καλό έκανε από την καλή του την καρδιά στο παιδί; Και αναμφισβήτητα το έκανε για καλό. Για το καλό όμως μέχρι εκεί όπου γνωρίζει. Δεν αντιλαμβάνεται όμως ότι ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και χρειάζεται να καλύψει άλλες ανάγκες. Και θα δούμε ότι το συγκεκριμένο παιδί ή δεν θα μπορέσει να κρατήσει την επιχείρηση του πατέρα του ή θα αρχίσει να έχει ενοχλήσεις στο στομάχι. Οπότε, μία γραφολογική ανάλυση θεωρείται απαραίτητη πριν προσπαθήσουμε να πείσουμε τα παιδιά μας τι είναι το καλό τους.

Ο μύθος του Φρίντριχ Νίτσε

Πόσοι ξέρουμε πραγματικά τον σκοπό της ζωής μας; Ποιος ο ρόλος της κοινωνίας, των γονιών και της αναλυτικής γραφολογίας.

Στο βιβλίο του Φρίντριχ Νίτσε « Τάδε έφη Ζαρατούστρα» χρησιμοποιεί την μεταφορά της καμήλας, η οποία γεμίζει την καμπούρα της με γνώση, με όλες τις καλές και άσχημες εμπειρίες. Γνώση! δύναμη

Η δύναμη της γνώσης, μεταμορφώνει την καμήλα σε λιοντάρι. Το λιοντάρι περιπλανιέται στην άγρια φύση όταν συναντά έναν δράκο. Στα λέπια του δράκου είναι γραμμένα όλα όσα πρέπει να κάνει και όσα δεν πρέπει να κάνει στη ζωή του. Όλες τις αξίες 1000 ετών. Τις αξίες που μάθαμε από τους γονείς μας, την κοινωνία, όλα όσα έχουν περάσει στο συλλογικό μας ασυνείδητο. Όλα όσα μας έχουν πει ότι είναι ο σκοπός της ζωής μας χωρίς να έχουμε άλλη επιλογή ή να έχουμε αναρωτηθεί αν αυτό πραγματικά με καλύπτει. Αν αυτός είναι λόγος που γεννήθηκα. Τότε το λιοντάρι με τη δύναμη της γνώσης που απόκτησε ως καμήλα, σφάζει τον δράκο και μεταμορφώνεται σε παιδί. Αυτό το παιδί έχει μία εντελώς νέα και φρέσκια ευκαιρία να δημιουργήσει τον δικό του σκοπό στη ζωή.

Ο μύθος αυτός μας διδάσκει ότι πρώτα πρέπει να αποκτήσουμε όση περισσότερη γνώση μπορούμε ως καμήλες, έπειτα με αυτή τη δύναμη θα μπορέσουμε να γίνουμε λιοντάρια και μόνον έτσι θα μπορέσουμε να απορρίψουμε αυτά που που θέλουν οι άλλοι και να ανακαλύψουμε τι πραγματικά θέλουμε εμείς. Όταν ο Νίτσε αναφέρει την μεταμόρφωση του λιονταριού σε παιδί, μιλάει για αθωότητα, για την λησμονιά όλων αυτών που μας έπεισαν ότι είναι καλό για εμάς, το ξεκίνημα νέων σκοπών αλλά πάντα βασισμένων στη γνώση. Να σκίσω όλα τα παλιά και να δημιουργήσω τις δικές μου αξίες και τον δικό μου σκοπό στη ζωή. Και να είστε σίγουροι ότι η μόρφωση είναι κίνητρο για θετικούς σκοπούς στη ζωή μας.

Ο χρυσός κανόνας

Πόσοι ξέρουμε πραγματικά τον σκοπό της ζωής μας; Ποιος ο ρόλος της κοινωνίας, των γονιών και της αναλυτικής γραφολογίας.

Να θυμάστε πάντα ότι ο χρυσός κανόνας είναι: Ποτέ να μην κάνεις στον εαυτό σου αυτό που δε θα έκανες στους άλλους. Με άλλα λόγια να είσαι καλός με τον εαυτό σου, όπως είσαι και με τους άλλους, να τον ακούς, να τον αγαπάς να αφουγκράζεσαι τις ανάγκες του.

Να θυμάστε ότι οι στόχοι μας σχετίζονται με τον σκοπό μας και βασίζονται σε σημαντικές αξίες. Αυτά που πράττουμε, είναι οι γενικοί τρόποι ώστε να γίνουμε το άτομο που θέλουμε σε τακτική και μόνιμη βάση. Οι στόχοι δράσης είναι συγκεκριμένες στρατηγικές που δημιουργούν συνήθειες. Άρα, μπορούμε να χτίζουμε συνήθειες οι οποίες αντανακλούν τους στόχους μας και τον σκοπό μας. Και από τη στιγμή που έχω σήμερα έναν σκοπό, μπορώ και αύριο και όλη την εβδομάδα και πάντα.

Θέλει δουλειά, ατελείωτη αλλά με μεράκι να πετύχω τον στόχο μου και τον σκοπό μου. Και φυσικά δεν είναι μονοσήμαντος ούτε μονόδρομος. Ο σκοπός της ζωής μας έχει πολλές διαστάσεις. Έτσι θα καταφέρουμε να είμαστε καλοί φίλοι, καλοί οικογενειάρχες καλοί στην δουλειά μας, καλοί επιστήμονες, καλοί τεχνίτες, να προσφέρουμε στην κοινωνία και οτιδήποτε άλλο θέλουμε να πετύχουμε. Και τότε ναι! Μπορούμε να πούμε ότι ζούμε μια μεγάλη ζωή.

Συντάκτης: Κική Τσιρίδου, Εκπαιδευτικός

Influence:

Καθηγήτρια Αγγλικής γλώσσας, πραγματογνώμονας της Αγγλικής, μεταφράστρια, γραφολόγος, σεναριογράφος…