Πώς θα αποτρέψετε τη γήρανση του εγκεφάλου

Συντάκτης: Ειρήνη Μαθιουδάκη, Χημικός - Συγγραφέας

Influence:

Καθώς περνούν τα χρόνια, μαζί με το σώμα μας γερνάει και ο εγκέφαλός μας, με αποτέλεσμα να έχουμε επιβράδυνση κάποιων βασικών λειτουργιών, όπως για παράδειγμα η μνήμη. Η μνήμη μας επηρεάζεται, επειδή υπάρχουν λιγότεροι νευρώνες (κύτταρα εγκεφάλου) στους οποίους αποθηκεύονται οι αναμνήσεις, όπως και λιγότερες συνδέσεις για την ανάκτηση αυτών των αναμνήσεων. Η απώλεια εγκεφαλικών κυττάρων μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι οι νευρώνες έχουν πεθάνει ή επειδή οι σύνδεσμοι μεταξύ των νευρώνων, που ονομάζονται συνάψεις, έχουν συρρικνωθεί.

Παρόλα αυτά, δε χρειάζεται να αγχώνεστε για το συγκεκριμένο θέμα καθώς υπάρχουν ορισμένες συνήθειες που αν τις υιοθετήσετε μπορούν να σας βοηθήσουν να την επιβραδύνετε.

Θρέψτε το μυαλό σας

Οι επιστήμονες έχουν διαπιστώσει ότι τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής μπορούν να επιβραδύνουν σημαντικά τη γήρανση στον εγκέφαλο, ακόμη και να βοηθήσουν με ορισμένα προβλήματα που συνδέονται με την άνοια και τη νόσο του Alzheimer.

Αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά είναι χημικά μόρια, τα οποία έχουν την ιδιότητα να εξουδετερώνουν τις περισσότερες ελεύθερες ρίζες που παράγονται. Ορισμένα ένζυμα και θρεπτικά συστατικά όπως η βιταμίνη C, Ε, Β2 (ριβοφλαβίνη), Β3 (νιασιναμίδη) και Α (β-καροτένιο), το σελήνιο, ο ψευδάργυρος, ο χαλκός, ο σίδηρος και το μαγνήσιο, τα αμινοξέα όπως η κυστεΐνη, η μεθειονίνη και το γλουταμινικό οξύ, μπορούν να αντισταθούν στην παραγωγή ελεύθερων ριζών προάγοντας την παραγωγή αντιοξειδωτικών.

Χολίνη

Η χολίνη έχει σημαντική επίδραση στη δομή και τη λειτουργία των εγκεφαλικών κυττάρων και των χημικών ουσιών που είναι υπεύθυνες για τη μετάδοση παλμών, προκαλώντας αλλαγές που είναι σημαντικές για τη μεταβολή της μνήμης. Ο εγκέφαλος παράγει την ακετυλοχολίνη, με βάση τη χολίνη που λαμβάνουμε από τη διατροφή μας (για παράδειγμα τα ψάρια). Τα λιπαρά ψάρια είναι τροφή για τον εγκέφαλο, αφού περιέχουν σχετικά μεγάλες ποσότητες χολίνης.

Πώς θα αποτρέψετε τη γήρανση του εγκεφάλου

Γύρη μέλισσας

Η γύρη των μελισσών είναι μια από τις πλουσιότερες πηγές παγκρενικού οξέος παγκοσμίως, που επίσης ονομάζεται και βιταμίνη κατά του στρες. Είναι επίσης πλούσια σε Β1, Β2, Β3, Β6, Β12, βιοτίνη, φολικό οξύ και ινοσιτόλη. Είναι φυσική πηγή ακετυλοχολίνης και περιέχει βιταμίνη Α, C, D και E, οπότε δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η γύρη των μελισσών αναζωογονεί και βελτιώνει την πνευματική εγρήγορση και συγκέντρωση.

______________________

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο χορός αντιστρέφει τα σημάδια της γήρανσης στον εγκέφαλο

______________________

Tips για πρόληψη

  • Φροντίστε να κοιμάστε τουλάχιστον 7 ώρες τη νύχτα.
  • Αναπνεύστε βαθιά και αργά.
  • Να ασκήστε τακτικά, τουλάχιστον 20-30 λεπτά, 3-5 φορές την εβδομάδα.
  • Να κάνετε μια ισορροπημένη διατροφή.
  • Να πίνετε άφθονο νερό μέσα στην ημέρα
  • Να ελέγχετε την ακοή και την όρασή σας
  • Καλό θα είναι να έχετε μία συγκεκριμένη ρουτίνα
  • Αποφύγετε το κάπνισμα και την κατανάλωση αλκοόλ
  • Κρατήστε το περιβάλλον ήρεμο και ήσυχο.
  • Περιορίστε την ακαταστασία και να είστε οργανωμένοι
  • Χρησιμοποιήστε ετικέτες για συρτάρια και αρχεία.
  • Κρατήστε μια απλή ρουτίνα για τις καθημερινές δραστηριότητες και ακολουθήστε λίστες.
  • Χρησιμοποιήστε υπενθυμίσεις για τα φάρμακά σας, αλλά και για τις καθημερινές υποχρεώσεις.
  • Ενθαρρύνετε τον εγκέφαλό σας, επιλύοντας σταυρόλεξα, παζλ και κάνοντας νοητική αριθμητική.

Συντάκτης: Ειρήνη Μαθιουδάκη, Χημικός - Συγγραφέας

Influence:

Η Ειρήνη Μαθιουδάκη γεννήθηκε το 1992 στο Ηράκλειο Κρήτης. Αποφοίτησε από το τμήμα Χημείας Πανεπιστημίου Κρήτης το 2014…