Πώς να προωθήσουμε την επαγγελματική φήμη μας… στα social media!

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου

Πώς να προωθήσουμε την επαγγελματική φήμη μας… στα social media!Facebook, Twitter, Linkedin, Tumblr… κοινωνικά δίκτυα που «εκτινάσσουν» στα ύψη την επαγγελματική φήμη μας, χωρίς χρήματα ή κόπο. Και όμως, σήμερα, αυτά συμπληρώνουν τις σχέσεις μας με τους πελάτες, το δίκτυο ή τους πιθανούς εργοδότες! Σε αυτά τα sites μπορούμε να δείξουμε το φρέσκο και δυνατό μας πρόσωπο ως επαγγελματίες και να πείσουμε τους άλλους… να μας εμπιστευτούν παρά την οικονομική κρίση. Οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να προωθήσετε «έξυπνα» τη φήμη σας στα social media.

Σκεπτόμαστε δυο φορές… πριν κάνουμε ένα tweet ή post!

Δεν παίζει ρόλο πόσο επαγγελματικό φαίνεται το βιογραφικό μας, εάν προχωράμε σε tweets που βλάπτουν τη φήμη μας. Όταν έχουμε φίλους ή followers συναδέλφους, ανώτερους ή πιθανούς εργοδότες πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, ώστε να κλείσουμε τα «κακά» στόματα. Ωστόσο, πρέπει να δείχνουμε ότι συμμετέχουμε στην κοινότητα τακτικά με shares, posts και σχόλια που δείχνουν τα ταλέντα μας.

Βάζουμε μια «επαγγελματική» φωτογραφία στο προφίλ του LinkedIn

Η αυθεντικότητα και η ακεραιότητα αποτελούν τα κλειδιά για ένα δίκτυο που περιέχει αμέτρητες επιχειρήσεις. Ας βεβαιωθούμε ότι ανανεώνουμε την εικόνα του προφίλ μας, η οποία καλό είναι να διαθέτει απλά μοτίβα και ουδέτερο φόντο. Είναι λάθος και αντιεπαγγελματικό να επιλέξουμε μια φωτογραφία στην παραλία με γυαλιά ηλίου ή στα μπουζούκια με ένα ποτό στο χέρι!

Είμαστε ευγενικοί και κοινωνικοί σε κάθε social media

Δεν υπάρχει κάτι πιο σημαντικό στα social media από την ευγένεια! Με το που κάνουμε μια αίτηση στο LinkedIn, πρέπει να στέλνουμε ένα μήνυμα παρουσίασης του εαυτού μας, αναφέροντας παράλληλα το λόγο που πλησιάσαμε τον άλλο. Επίσης, δεν απαντάμε ποτέ με αρνητικές κριτικές, ώστε να κερδίσουμε την εύνοια τους. Να θυμάστε, οι υπηρεσίες μας φαίνονται πιο «λαμπερές», όταν υπάρχει συμπάθεια!

Ρυθμίζουμε το απόρρητο στις ρυθμίσεις… από την αρχή!

Εάν δεν έχουμε ελέγξει τις ρυθμίσεις απορρήτου στο Facebook ή γενικά στα social media, κινδυνεύουμε να χάσουμε την επαγγελματική μας ταυτότητα. Μπορεί κάποιος φίλος να μας κάνει tag σε μια προσωπική φωτογραφία π.χ. στο σπίτι… και αυτόματα να προωθηθεί ένα μη επαγγελματικό πρόσωπο. Πρέπει να προστατεύουμε τη φήμη μας με κάθε τρόπο, ειδικά εάν θέλουμε να κρατήσουμε την αξιοπιστία μας.

Πώς να προωθήσουμε την επαγγελματική φήμη μας… στα social media!Ας είμαστε «ενεργοί» και ψυχαγωγικοί εντός ορίων

Όσο περισσότερο αλληλεπιδρούν μαζί μας οι άλλοι… τόσο πιο πολύ κερδίζουμε την εμπιστοσύνη τους. Πρέπει να κρατάμε «ενεργή» τη σελίδα μας, να απαντάμε στα σχόλια και να δημοσιεύουμε ένα ευχάριστο ή χρήσιμο περιεχόμενο. Με άλλα λόγια, εάν π.χ. είστε σεφ, μπορείτε να μοιραστείτε με τους φίλους σας ένα βίντεο για τα μυστικά tips ενός σουφλέ.

Αναζητάμε τη γνώμη του κόσμου όσον αφορά το brand μας

Υπάρχουν πολλά δωρεάν εργαλεία που μας επιτρέπουν να ανακαλύψουμε τι λέει ο κόσμος για εμάς ή την επιχείρηση μας στα social media, τα φόρουμ ή τα blogs. Ένα από τα καλύτερα είναι το Social Mention, ένα εργαλείο που παραθέτει τις αναφορές που έχουν γίνει για το πρόσωπο μας, ενώ παράλληλα μας δείχνει και τις κριτικές του κοινού σε βαθμό θετικό-ουδέτερο-αρνητικό.

Προσέχουμε τις λέξεις που χρησιμοποιούμε… προς αποφυγή παρεξηγήσεων!

Η θετικότητα θα μας ενώσει με τον μελλοντικό εργοδότη ή τους πελάτες μας. Για αυτό, ας προσέξουμε ιδιαίτερα τις λέξεις που χρησιμοποιούμε, αφού στον γραπτό λόγο… εύκολα γίνονται παρεξηγήσεις! Δεν υπάρχει λόγος να «ακουστεί» άθελα μας ένα αστείο, ως κριτική, κακία ή ακόμα και γκρίνια.

Φτιάχνουμε ένα blog, συγκεντρώνοντας ο,τι δικό μας!

Υπάρχουν μια σειρά από sites που μας επιτρέπουν να αρχίσουμε ένα blog, όπως είναι το Tumblr, το WordPress και το Βlogger. Κάθε σοβαρός επαγγελματίας πρέπει να κατέχει ένα προσωπικό blog, στο οποίο να έχει ενσωματώσει το βιογραφικό του και αρκετά άρθρα που αφορούν τον κλάδο του. Προσοχή! Το blog πρέπει να έχει σχεδιαστεί με «επαγγελματικά» κριτήρια…

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.