Έχετε προσόντα ή χαρίσματα που οι άλλοι δείχνουν να μην τα αναγνωρίζουν; Μήπως δυσκολεύεστε να προβάλλετε τον εαυτό σας, γιατί …
Πώς να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο προσωπικό brand σε 5 απλά βήματα
Όταν σκέφτεστε brands, πιθανότατα σκέφτεστε λογότυπα, πολύχρωμες συσκευασίες και σλόγκαν. Οι μάρκες δεν περιορίζονται σε επιδραστικούς παράγοντες, διασημότητες και επιχειρήσεις, αλλά απευθύνονται και σε ιδιώτες, όπως εσείς.
Brand είναι αυτό που οι άνθρωποι φαντάζονται όταν ακούνε το όνομά σας ή βλέπουν τη φωτογραφία σας στο διαδίκτυο. Βρίσκεται σε λειτουργία κάθε φορά που πηγαίνετε σε μια συνέντευξη ή κάνετε μια νέα επαφή.
Το brand σας μπορεί να καθορίσει την επιτυχία σας και την επίδρασή σας στους καταναλωτές. Εάν συμμετέχετε ενεργά στη διαμόρφωση στο brand σας σύμφωνα με τις προτιμήσεις σας, μπορεί να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο για την επίτευξη των στόχων σας.
Τι είναι το προσωπικό brand;
Το προσωπικό σας brand είναι η ιστορία σας. Επικοινωνεί τα ταλέντα και τις αξίες που αντιπροσωπεύετε στους πελάτες, τους συναδέλφους και τους άλλους επαγγελματίες. Είναι το αποκορύφωμα αυτού που κάνετε και αυτού που αντιπροσωπεύετε. Υπάρχει όχι μόνο στην ηλεκτρονική σας παρουσία, αλλά και εκτός διαδικτύου.
Γιατί το brand σας είναι σημαντικό
Σκεφτείτε κάθε επαγγελματική κατάσταση στην οποία προσπαθήσατε να εντυπωσιάσετε κάποιον, είτε πρόκειται για συνεντεύξεις, είτε για προαγωγές σε θέσεις εργασίας, είτε για σχέσεις με πελάτες. Όλα αυτά είναι παραδείγματα του πότε το να έχετε ένα καλά καθορισμένο προσωπικό εμπορικό σήμα μπορεί να σας βοηθήσει να καλλιεργήσετε ισχυρές συνδέσεις.
Όταν χτίζετε συνειδητά το προφίλ σας (personal brand), ελέγχετε τον τρόπο με τον οποίο εμπορεύεστε τον εαυτό σας, επιτρέποντάς σας να διαχειρίζεστε τις ενέργειες και τις επιλογές σας για να οικοδομήσετε αξιοπιστία και αξιοπιστία.
Παρόλο που το προσωπικό brand μπορεί να φαίνεται αρχικά αρκετά ρηχή έννοια, η εργασία πάνω σ’ αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να γίνετε μια καλύτερη και πιο γνήσια εκδοχή του εαυτού σας.
Έχοντας μια σταθερή αντίληψη για το ποιος θέλετε να είστε ως άτομο, οι αποφάσεις και οι επιλογές σας θα είναι πιο συνεπείς και σύμφωνες με τις αξίες σας.
Personal Branding: πώς να χτίσεις το πιο θετικό προφίλ προσωπικά και επαγγελματικά
Τα καθοριστικά στοιχεία ενός αποτελεσματικού προσωπικού brand
Πριν συζητήσουμε για την οικοδόμηση ενός brand, θα ήταν χρήσιμο να δημιουργήσουμε ένα αποτελεσματικό προσωπικό brand. Παρόλο που το brand του καθενός είναι μοναδικό, υπάρχουν ορισμένα αναπόσπαστα στοιχεία για κάθε καλό brand.
- Αυθεντικότητα. Δεν μπορείτε να προσποιηθείτε το εμπορικό σήμα σας. Κάτι τέτοιο θα οδηγήσει μόνο σε ανακολουθίες στον τρόπο που παρουσιάζετε τον εαυτό σας, κάτι που οι άνθρωποι θα καταλάβουν αργά ή γρήγορα. Έτσι, να ξεκινάτε πάντα με ειλικρίνεια.
- Αξίες. Οι αξίες του brand σας είναι τα χαρακτηριστικά και τα γνωρίσματα που οι άνθρωποι συνδέουν μαζί σας. Ανάλογα με τον κλάδο, το επάγγελμα και το κοινό σας, αυτά τα χαρακτηριστικά μπορεί να είναι ορισμένες πτυχές του εαυτού σας που θέλετε να ενισχύσετε.
Για παράδειγμα, ένας δημόσιος ομιλητής μπορεί να επιθυμεί να ενισχύσει τη διασκεδαστική του φύση. Παράλληλα, ένας επιχειρηματίας μπορεί να θέλει να φαίνεται έξυπνος και αδίστακτος. Αντίθετα, ένας influencer μπορεί να θέλει να αποκτήσει τη φήμη ότι είναι κομψός και μοντέρνος.
- Ακεραιότητα. Η δημιουργία ενός προσωπικού brand δεν έχει να κάνει μόνο με την επιτυχία. Είναι επίσης ο καθορισμός και η προσήλωση στις αρχές σας και το να μην επιτρέπετε σε εξωτερικές δυνάμεις να θέτουν σε κίνδυνο την ακεραιότητά σας. Όταν είστε ξεκάθαροι σχετικά με το τι υποστηρίζετε (και τι απορρίπτετε), μπορείτε να βασίζετε τις αποφάσεις σας σε κάτι περισσότερο από τη χρηματική αξία.
- Χάρισμα. Ένα καλό εμπορικό σήμα πρέπει να σας κάνει να ξεχωρίζετε από τον ανταγωνισμό. Εξάλλου, πολλοί άνθρωποι είναι καλοί σε αυτό που κάνουν. Επομένως, πρέπει να αναρωτηθείτε τι σας κάνει μοναδικούς; Μπορεί να σας φανεί δύσκολη ερώτηση στην αρχή. Μόνο εσείς έχετε ζήσει τη ζωή σας και μόνο εσείς έχετε τις συγκεκριμένες εμπειρίες.
- Αξιοπιστία. Θα δημιουργήσετε εμπιστοσύνη στους γύρω σας όταν παρέχετε τη δουλειά που λέτε ότι μπορείτε να κάνετε και είστε συνεπείς με τις αξίες και τις αρχές σας. Το αποτέλεσμα είναι καλύτερες ευκαιρίες στην επαγγελματική και προσωπική σας ζωή.