Πώς να διαχειριστούμε καλύτερα το χρόνο μας
“Αχ, η μέρα να είχε 25, 26, 27, 28 ώρες”! Φράση που όλοι μας έχουμε πει. Οι ρυθμοί της ζωής γρήγοροι. Οι απαιτήσεις πολλές. Οικογένεια, δουλειά, υποχρεώσεις. Πρέπει να βρίσκουμε χρόνο για όλους. Αυτό που συμβαίνει συνήθως είναι να … «χάνουμε τη μπάλα», να αγχωνόμαστε και να μην πραγματοποιούμε κανέναν από τους στόχους μας σωστά. Για να οργανώσετε σωστά το χρόνο σας μπορεί να σας βοηθήσει η λεγόμενη διαχείριση χρόνου (time management). Σχετικά με το θέμα αυτό έχουν γραφεί πλήθος κειμένων και βιβλίων. Μάλιστα στην πορεία των χρόνων έχουν αλλάξει και οι μέθοδοι οργάνωσης του χρόνου.
Αρχικά καταγράψτε τα πράγματα που πρέπει να κάνετε σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα τις υποχρεώσεις μιας μέρας στη δουλειά. Με τον τρόπο αυτό μπορείτε να δημιουργήσετε μια λίστα από όπου θα διαγράφετε τις ενέργειες που πραγματοποιείτε. Καλό θα ήταν να τηρήσετε τη λίστα αυτή με τις προκείμενες «αποστολές» σας, καθώς οι συνεχείς αναβολές εργασιών και διαδικασιών, καταλήγουν να σου γεμίζουν το κεφάλι με εκκρεμότητες, προκαλώντας άγχος. Ωστόσο για την ορθότερη οργάνωση, οφείλετε να ταξινομήσετε κατά σειρά προτεραιότητας τις υποχρεώσεις σας. Προτιμήστε να είστε παραγωγικοί παρά γρήγοροι. Υπάρχουν ενέργειες που είναι σημαντικότερες για την παραγωγή, αλλά έρχονται δυσκολότερα εις πέρας. Επιλέξτε αυτές που θα σας βοηθήσουν και είναι ουσιαστικά σημαντικότερες, παρά τις εύκολα πραγματοποιήσιμες.
Αν πρέπει να γίνουν δέκα πράγματα μια δεδομένη μέρα, πόσα και ποια από αυτά πρέπει να γίνουν οπωσδήποτε; Για τη σωστή οργάνωση θα πρέπει να αποφύγετε τα πράγματα που μπορούν να περιμένουν. Δεν χρειάζεται να φορτώνεται τη λίστα σας με πράγματα τα οποία μπορούν να αποφευχθούν.
Θα πρέπει επίσης να μάθετε νε μοιράζετε δραστηριότητες, προγραμματίζοντας τι είναι καλύτερο να γίνουν από εσάς τους ίδιους ή να ανατεθούν σε τρίτα πρόσωπα. Υπάρχουν διαδικασίες που είναι άσκοπα χρονοβόρες για τις οποίες μπορεί να δώσει λύση κάποιος τρίτος. Υπάρχει και το ενδεχόμενο να μην είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες, όμως να συσσωρεύονται και να σπαταλούν ώρα της μέρας σας. Για το λόγο αυτό πρέπει να μάθετε να λέτε και όχι σε κάποιες προτάσεις.
Απαραίτητο για τον υπολογισμό αλλά και την εξοικονόμηση χρόνου, είναι η χρήση ρολογιού. Πρέπει να ορίζετε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα για διαδικασίες ρουτίνας. Για παράδειγμα, το διάβασμα των emails και η βόλτα στο internet μπορεί να αποβούν χρονοβόρα εάν αφεθείτε στον κόσμο του διαδικτύου.