Πώς να διαφυλάξετε την όρασή σας

Συντάκτης: Σταματία Καλλιβωκά

«Θα το προσέχω σαν τα μάτια μου» είναι μια έκφραση που τείνουμε να χρησιμοποιούμε μεταφορικά, αναφερόμενοι σε ένα αντικείμενο το οποίο έχουμε υπ’ ευθύνη μας. Αλήθεια όμως, προσέχουμε τα μάτια μας όσο θα έπρεπε, ή αμελούμε τη φροντίδα της καλής μας όρασης;

Προστατεύοντας τα μάτια σας από τις βλαβερές καθημερινές συνήθειες

Ένας άνθρωπος καθημερινά έρχεται σε επαφή με πολλούς διαφορετικούς κινδύνους για την όρασή του: το φως, οι οθόνες, τα δυσανάγνωστα κείμενα, οι μολύνσεις, τα ατυχήματα, είναι μόνο μερικά από τη λίστα.

Μια άλλη γνωστή έκφραση είναι το «Προσέχουμε για να έχουμε», γι αυτό και εμείς θα σάς προτείνουμε τρόπους για να φροντίσετε τα μάτια σας έτσι ώστε να καταπολεμήσετε κάθε εξωτερικό εχθρό της καλής σας όρασης.

  1. Ο επαρκής ύπνος, δεν συμβάλλει μόνο στην ενίσχυση της αποδοτικότητας, την καταπολέμηση του άγχους και την μείωση των πιθανοτήτων για προσβολή από ασθένειες, αλλά προστατεύει το οπτικό νεύρο από την φθορά με αποτέλεσμα εμφάνισης ξηρότητας και θολής όρασης. Σημαντικό είναι το να κρατάτε σταθερό κάθε μέρα το ωράριο ύπνου σας.
  2. Τα ίδια αποτελέσματα έχουν οι συχνές εξορμήσεις στη φύση και η καθημερινή σωματική άσκηση.
  3. Η μείωση της νικοτίνης και της καφεΐνης, ευνοεί και τα μάτια.
  4. Η καλή διατροφή οδηγεί σε καλή όραση, καθώς οι βιταμίνες C και Ε, τα λιπαρά Ω3 και ιχνοστοιχεία όπως σίδηρος και ψευδάργυρος, βοηθούν τα μάτια μας να λειτουργούν καλύτερα. Τροφές όπως τα πορτοκάλια, τα αμύγδαλα, οι φράουλες και το σπανάκι, μπορούν να βοηθήσουν.
  5. Η μειωμένη προσήλωση στην τηλεόραση, μπορεί να βοηθήσει τα μάτια να μην κουράζονται τόσο πολύ. Είναι αλήθεια πως τώρα με τις οθόνες στη ζωή μας, έχει αλλάξει και ο τρόπος που βλέπουμε τα πράγματα, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Οι αποστάσεις από τις οθόνες το ίδιο. Θα πρέπει να μην κάθεστε πολύ κοντά στην οθόνη, αν θέλετε να έχετε καλή όραση.
  6. Η προσοχή στα ατυχήματα, μπορεί να βοηθήσει την όρασή σας να μην χειροτερέψει σε καμία περίπτωση.
  7. Ο σωστός φωτισμός παίζει σημαντικό ρόλο στο να μην κουράζονται τα μάτια μας εύκολα κατά την ανάγνωση. Αποφύγετε να διαβάζετε στο σκοτάδι με χαμηλό φωτισμό, ή να μελετάτε στον υπολογιστή με κλειστά τα φώτα.
  8. Η τριβή, μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό στα μάτια σας. Επίσης, μεταφέρονται με τον τρόπο αυτό πάρα πολλά μικρόβια σε αυτά και η όραση δεν ευνοείται. Τέλος, με τον τρόπο αυτό είναι πολύ εύκολο να προκληθεί ερεθισμός. Συμβουλεύσου τον γιατρό σου σε περίπτωση που υπάρχει μόλυνση ή αλλεργία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σελίδες: 1 2

Συντάκτης: Σταματία Καλλιβωκά,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr