Πώς να απολαμβάνετε τα οφέλη της άσκησης και διατροφής

Συντάκτης: Ντένια Νικολούτσου, Γυμνάστρια/personal trainer

Άσκηση, διατροφή, πρωινό, πρωινή γυμναστική, οφέληΖούμε σε μια εποχή που η άσκηση έχει γίνει της μόδας για κάποιους και τρόπος ζωής για κάποιους άλλους. Ανεξαρτήτως κατηγορίας , η διατροφή έχει τον πρωταρχικό ρόλο.

Υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν πως αν τρέχουν ώρες ολόκληρες και πολλά χιλιόμετρα θα αποκτήσουν ένα γερό, δυνατό και σφριγηλό κορμί. Η εμπειρία μου δείχνει πως οι θυσίες έχουν αποτέλεσμα, αλλά δεν χρειάζεται κόπος, χρειάζεται σωστός τρόπος.

Είναι προτιμότερο λοιπόν να επιλέγουμε διαλλειματική προπόνηση μέτριας και χαμηλής έντασης, που περιλαμβάνει προπόνηση αντιστάσεων και αερόβια σε συνδυασμό με καλή διατροφή παρά εξαντλητικές μορφές δίαιτας και παρατεταμένης διάρκειας άσκηση.

Ιδανικό είναι να ξεκινάμε την μέρα μας με ένα καλό πρωινό, πλούσιο και λαχταριστό. Είναι το βασικότερο γεύμα και μας δίνει ενέργεια να αντεπεξέλθουμε στη μέρα μας ευδιάθετοι και δυνατοί. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν συνηθίσει να τρώνε, θα πρέπει να ξεκινήσουν σταδιακά και χωρίς να πιεστούν. Το γάλα είναι ένα πρώτο βήμα. Στην πορεία μπορούν να προσθέσουν φρυγανιές, βούτυρο, μέλι, δημητριακά. Όσο πιο πλούσιο το πρωινό μας, τόσο λιγότερο θα πεινάμε μέσα στην μέρα.

Σημαντικό είναι να γυμναζόμαστε τις πρώτες πρωινές ώρες. Το σώμα είναι γεμάτο ενέργεια, αφού έχουμε φάει, και έτοιμο να αντεπεξέλθει στα “δεινά” της προπόνησης. Προτιμάμε επίσης την πρωινή άσκηση επειδή δυναμώνει και ξυπνά τον οργανισμό μας, αλλά και τον θέτει σε εγρήγορση για κάθε δυσκολία της καθημερινότητας.

Βασικό επίσης είναι το γεύμα μετά την προπόνηση. Απαραίτητο για την αποκατάσταση του οργανισμού, καθώς έχει εξαντληθεί κατά την προπόνηση και χρειάζεται αναπλήρωση. Ένας χυμός ή φρούτα είναι το ιδανικό αμέσως μετά και μέχρι να δώσουμε ένα πλήρες γεύμα στον οργανισμό μας, ή ένα σνακ (π.χ μπαγκέτα) σε περιπτώσεις που το γεύμα καθυστερεί.

Κοινό μυστικό είναι πλέον τα 5 γεύματα. Θα πρέπει να τα βάλουμε στο ημερήσιο πρόγραμμά μας και να τα τηρούμε χρονικά όσο περισσότερο μπορούμε. Εξίσου σημαντικά είναι τα ενδιάμεσα γεύματα (π.χ ξηροί καρποί, μπάρες, φρούτα, χυμοί, τοστ).

Άσκηση, διατροφή, πρωινό, πρωινή γυμναστική, οφέληΗ μαγική λέξη νερό! Πρέπει να γίνει φίλος και σύντροφός μας κατά την διάρκεια της άσκησης αλλά και στην καθημερινότητα μας. Το σώμα μας αποτελείται από νερό και δεν πρέπει να του το στερούμε, εφόσον θέλουμε μια ζωντανή και λαμπερή επιδερμίδα.

Όταν καταλάβουμε πόσο σημαντική είναι η σωστή διατροφή, τότε θα δούμε σημαντικές αλλαγές στο σώμα μας. Μόλις σταματήσουμε να στερούμαστε, επιθυμούμε να γυμναστούμε. Δεν είναι “βραχνάς”, είναι απόλαυση, ευεξία, τρόπος ζωής. Αν μάθουμε να αγαπάμε λαχανικά και φρούτα, να προτιμάμε φυσικούς χυμούς από αναψυκτικά και διαλέγουμε μαγειρεμένο φαγητό από έτοιμο όλα θα γίνουν πιο εύκολα. Βέβαια και η ατασθαλία είναι στο πρόγραμμα και απαραίτητη.

“Η διατροφή αγαπά την άσκηση και η άσκηση αγαπά τη διατροφή” γιατί λοιπόν να τις χωρίσουμε; Τρώμε σωστά και γυμναζόμαστε για ένα δυνατό οργανισμό και ένα σφριγηλό κορμί που ακτινοβολεί ζωντάνια.

Δεν χρειάζεται να βασανιζόμαστε, ούτε να νιώθουμε ή να επιθυμούμε την εξάντληση κατά την άσκηση. Ιδανικό να κοιμόμαστε κουρασμένοι και να ξυπνάμε με αίσθημα ευεξίας και ενέργειας, και όχι εξαντλημένοι. Τότε μόνο απολαμβάνουμε τα οφέλη της άσκησης και της διατροφής.

Συντάκτης: Ντένια Νικολούτσου, Γυμνάστρια/personal trainer

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.