Πώς η κατανάλωση καφεΐνης συνδέεται με την αύξηση βάρους

Συντάκτης: Μαρίνα Σίσκου

Influence:

Ορισμένοι από τους ανθρώπους που επιθυμούν να χάσουν βάρος θεωρούν ότι η συνειδητή μείωση της πρόσληψης καφεΐνης μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην προσπάθειά τους να φτάσουν στο επιθυμητό τους βάρος, ως κομμάτι ενός ολικού προγράμματος αποτοξίνωσης.

Οι άνθρωποι παραξενεύονται ακούγοντας την παραπάνω διαπίστωση. Ο καφές άλλωστε θεωρείται υγιεινό ρόφημα και για κάποιους, η αποχή από τον καφέ θεωρείται ως και ιερόσυλη. Γιατί λοιπόν κάποιος να δυσφημεί το αγαπημένο αυτό ρόφημα;

Στο άρθρο αυτό οι όροι καφές και καφεΐνη χρησιμοποιούνται εναλλάξ, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό καφέ ισοδυναμεί με την πρόσληψη καφεΐνης για τους κατοίκους της Δύσης. Στις χώρες της Ανατολής το τσάι είναι περισσότερο διαδεδομένο. Η αλήθεια είναι ότι οι Αμερικανοί αγαπούν τον καφέ, όπως και ένα ποτήρι κρασί.

Πράγματι, χάρη στην υψηλή του περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες και άλλες αντιοξειδωτικές ουσίες, ο καφές συμβάλει στην υγιή λάμψη όσων τον αγαπούν.

Ο καφές, για πολλούς ανθρώπους, οι οποίοι αμελούν άλλες πηγές αντιοξειδωτικών, όπως τα λαχανικά, αποτελεί πρωταρχική πηγή αντιοξειδωτικών. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι ενίοτε,  μεγάλη ποσότητα καφέ μπορεί να ελαττώσει τον κίνδυνο εμφάνισης παθήσεων, μεταξύ των οποίων ο διαβήτης τύπου 2 και η Νόσος του Πάρκινσον.

Πράγματι, η ημερήσια κατανάλωση τριών ή τεσσάρων φλιτζανιών καφέ μπορεί να ελαττώσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 κατά 25% σε σχέση με κατανάλωση μηδενική ή μικρότερη από δύο φλιτζάνια καφέ την ημέρα.

Σύμφωνα με άλλη έρευνα, η συχνή κατανάλωση καφέ μπορεί να καταπολεμήσει τις φλεγμονές, καθώς και το στρες που αποδίδεται στην οξειδωτική συγκέντρωση των ελεύθερων ριζών, βασικές αιτίες κάθε πάθησης, συμπεριλαμβανομένης της παχυσαρκίας.

Πώς η κατανάλωση καφεΐνης συνδέεται με την αύξηση βάρους

Η θερμογεννετική ιδιότητα της καφεΐνης μπορεί  να  διεγείρει την καύση του λίπους. Σύμφωνα με σχετική έρευνα, η καφεΐνη μπορεί να συμβάλει στην απώλεια βάρους και τη διατήρηση του επιθυμητού βάρους. Για το λόγο αυτό άλλωστε υπάρχουν συμπληρώματα υποβοηθητικά του αδυνατίσματος που περιέχουν καφεΐνη.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, θ’ αναρωτιέστε σχετικά με τη λογική της επιχειρηματολογίας ενάντια στην καφεΐνη.

Η Σκοτεινή πλευρά του καφέ

Η καφεΐνη και ο καφές έχουν παρόλ’ αυτά και τη σκοτεινή πλευρά τους. Ένας μέσος άνθρωπος καταναλώνει περίπου 300 mg καφεΐνης ημερησίως, τα οποία προέρχονται από τον καφέ, το τσάι, τα αναψυκτικά και τα ποτά αναπλήρωσης ενέργειας, ποσό που αντιστοιχεί στην καφεϊνη ενός Americano Venti.

______________________

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Καφεΐνη: γιατί προκαλεί κυτταρίτιδα ενώ την καταπολεμά κιόλας;

______________________

Πρόκειται για ισχυρή εθιστική δόση, που συσσωρεύεται στον οργανισμό γρηγορότερα απ’ όσο φαντάζεστε.

Ο καφές “Blonde Roast” των Starbacks είναι ακόμη πιο δυνατός, περιέχοντας 475 mg καφεΐνης. Αν είστε λάτρεις των Starbacks, η ποσότητα πρόσληψης της καφεΐνης εκτινάσσεται μέσα σε ένα μόλις απόγευμα.

Η ποσότητα της καφεΐνης-και για ορισμένους, και λιγότερη από τη συγκεκριμένη ποσότητα-μπορεί να επιδράσει αρνητικά στα επίπεδα ζαχάρου στο αίμα.

Σε μία επιστημονική επιθεώρηση, αποδείχτηκε ότι σε πέντε από τις επτά έρευνες, η καφεϊνη αυξάνει το επίπεδο της γλυκόζης στο αίμα, διατηρώντας το μάλιστα σε υψηλά επίπεδα.

Υψηλά επίπεδα του ζαχάρου στο αίμα αυξάνουν τα επίπεδα της ινσουλίνης. Η ινσουλίνη είναι μία ορμόνη με αναβολική και αποθηκευτική λειτουργία. Είναι μία ορμόνη που παράγεται από το πάγκρεας και παίζει πρωτεύοντα ρόλο στον μεταβολισμό των υδατανθράκων (σακχάρων) του οργανισμού, βοηθώντας στην πρόσληψη της γλυκόζης από τα κύτταρα.

Επίσης, η ινσουλίνη παίζει αποφασιστικό ρόλο στη διατήρηση επαρκών ενεργειακών αποθεμάτων, απαραίτητη για την ανάπτυξη και την αναπαραγωγή.

Η δράση της ινσουλίνης έχει ως αποτέλεσμα τη συγκέντρωση λίπους στη μέση. Η διατήρηση υψηλών επιπέδων ινσουλίνης μπορεί να καταστήσει τα κύτταρα του οργανισμού πιο ανθεκτικά στην ινσουλίνη, με αποτέλεσμα την ινσουλινοντίσταση (Insulin Resistance).

Η ινσουλινοντίσταση είναι λοιπόν μία κατάσταση στην οποία το ανθρώπινο σώμα αδυνατεί ν’ αξιοποιήσει την παραγόμενη ινσουλίνη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σελίδες: 1 2

Συντάκτης: Μαρίνα Σίσκου,

Influence:

Σπούδασα Αγγλική Φιλολογία και εργάζομαι ως εκπαιδευτικός, μεταφράστρια και επιμελήτρια κειμένων…