Πώς μπλοκάρεται ο μεταβολισμός μας

Συντάκτης: Ευαγγελία Μποζαντζόγλου

Ο μεταβολισμός μας είναι το άλφα και το ωμέγα στην καλή λειτουργία του οργανισμού μας, γι’ αυτό και θέλει ιδιαίτερη προσοχή. Όταν μπλοκάρεται, δεν είναι μόνο το βάρος μας που επηρεάζεται, αλλά και άλλες σημαντικές μας λειτουργίες και όργανα. 

Καθιστική ζωή 

Ακόμη και τα άτομα που γυμνάζονται τακτικά αλλά κάθονται τρεις με τέσσερις ώρες την ημέρα αντιμετωπίζουν κατά 74% κίνδυνο να εκδηλώσουν μεταβολικό σύνδρομο – ένα συνδυασμό παραγόντων κινδύνου για το διαβήτη και την καρδιοπάθεια όπως η παχυσαρκία, η υπέρταση και η υψηλή χοληστερόλη. Ο λόγος είναι ότι οι μύες δε χρειάζεται να λειτουργήσουν εντατικά και να κάψουν λίπος, ενώ το καθισιό μειώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη.

Δεν γυμνάζεσαι 

Όσο εσύ δεν κινείσαι, τόσο ο μεταβολισμός σου δεν κάνει καύσεις. Ειδικά αν κάνεις και μια καθιστική ζωή. Οπότε, γράψου στο πιο κοντινό γυμναστήριο και προσπάθησε να το επισκέπτεσαι 4 φορές την εβδομάδα από 1 ώρα. Εναλλακτικά, ξεκίνα το τρέξιμο ή το περπάτημα.

Ύπνος 

Εάν έχεις χρόνια αϋπνίες, μην εκπλαγείς αν αυξηθεί το βάρος σου χωρίς να καταναλώνεις μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού. Η έλλειψη ύπνου (λιγότερες από 7 ώρες καθημερινά),  μπορεί να προκαλέσει αρκετά μεταβολικά προβλήματα με αποτέλεσμα να καίμε λιγότερες θερμίδες, να πεινάμε περισσότερο, να αυξάνονται τα επίπεδα κορτιζόλης και τελικά να αποθηκεύεται λίπος.

Δεν πλένεις τα φρούτα και τα λαχανικά 

Οι περιβαλλοντικοί ρύποι, όπως τα υπολείμματα παρασιτοκτόνων που βρίσκονται σε δεκάδες φρούτα και λαχανικά, συμβάλλουν στην παχυσαρκία και το μεταβολικό σύνδρομο. Οι ρύποι αποθηκεύονται στο λιπώδη ιστό και πυροδοτούν τη φλεγμονή. Έτσι, επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη μεταβολική λειτουργία.

Δεν πίνεις νερό 

Η ελάχιστη ημερήσια κατανάλωση νερού, εκτός των υπόλοιπων υγρών, θα πρέπει να είναι 8-10 ποτήρια. Ο μεταβολικός μας ρυθμός αυξάνεται έως και 30% περισσότερο όταν καταναλώνουμε υγρά, ειδικά όταν είναι παγωμένα. Οπότε, την επόμενη φορά μην περιμένεις να διψάσεις για γεμίσεις το ποτήρι σου.

Έλλειψη σιδήρου και βιταμινών 

Ο μεταβολισμός για να ενεργοποιηθεί χρειάζεται οξυγόνο. Ο οργανισμός με τη σειρά του τώρα, για να οξυγονωθεί επαρκώς έχει ανάγκη από σίδηρο. Η έλλειδη σιδήρου σημαίνει έλλειψη οξυγόνου, άρα και φρένο στο μεταβολισμό. Φρόντισε να διατηρείς σταθερά τα επίπεδα του σιδήρου στον οργανισμό σου και αν έχεις έλλειψη συμβουλέψου κάποιον ειδικό.

Συντάκτης: Ευαγγελία Μποζαντζόγλου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.