Πώς αναγνωρίζω το τέρας της κατάθλιψης;

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος

Η κατάθλιψη είναι μια ψυχολογική ασθένεια η οποία μπορεί να επηρεάσει και να συνθλίψει την ψυχολογική μας υγεία και ευτυχία. Δείτε πως μπορείτε να την αναγνωρίσετε και πως μπορείτε να την αντιμετωπίσετε.

Η κατάθλιψη μπορεί να εκδηλωθεί με διάφορους τρόπους και να επηρεάσει διαφορετικά άτομα. Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε τα σημάδια της κατάθλιψης και πώς να αντιμετωπίσουμε αυτήν την κατάσταση.

Φυσικά η κατάθλιψη είναι μια σημαντική πάθηση και χρειάζεται θεραπεία ειδικού ακόμα και φαρμακευτική αγωγή σε μερικές περιπτώσεις. Συνεπώς αν η κατάσταση δεν υποχωρεί η χειροτερεύει ένας ψυχολόγος μπορεί να είναι και η μοναδική επιλογή.

Πως να αντιληφθείτε αν έχετε κατάθλιψη:

Αλλαγές στην διάθεση: Αισθάνεστε συχνά λυπημένοι, απελπισμένοι ή άνευ ελπίδας χωρίς συγκεκριμένο λόγο. Το να μην μπορείτε να ελέγξετε το συναίσθημα της λύπης είναι μια σαφής ένδειξη της κατάθλιψης.

Απώλεια ενδιαφέροντος ή απομόνωση: Χάνετε το ενδιαφέρον σας για δραστηριότητες που παλιά απολαμβάνατε και επιθυμείτε να απομονωθείτε από τον έξω κόσμο. Οι άνθρωποι ως επί το πλείστον είναι κοινωνικά όντα και έχουμε την ανάγκη να περνάμε χρόνο με φίλους και αγαπημένα μας πρόσωπα.

pos_anagnorizo_to_teras_ths_katathlipshs

Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι αν θέλουμε να μείνουμε για λίγο μόνοι μας είμαστε καταθλιπτικοί. Αλλά αν δεν μας αρέσει ή δεν μας γεμίζει πλέον τίποτα  αυτό ίσως να είναι μια ένδειξη.

Αλλαγές στον ύπνο ή την παραγωγικότητα: Έχετε προβλήματα ύπνου, υπνηλία ή έχετε ανάστατο ύπνο. Ως εκ τούτου, η παραγωγικότητά σας μπορεί να μειωθεί. Το ποιο συνηθισμένο σύμπτωμα είναι η ανάγκη να κοιμάστε συνεχώς και να νιώθετε συνεχώς κουρασμένοι ακόμα και αν δεν έχετε κάποιον συγκεκριμένο λόγο.

Διαταραχές στη διατροφή ή το βάρος: Μπορεί να παρουσιάσετε αλλαγές στη διατροφή σας, χωρίς αιτία και χωρίς να μπορείτε να ανακτήσετε τον έλεγχο του εαυτού σας. Αυτό μπορεί να οδηγήσει στο να πάρετε περιττά κιλά και σε τακτικές αλλαγές στο βάρος σας.

Αλλαγές στη συμπεριφορά: Η συμπεριφορά σας μπορεί να αλλάξει καθώς μπορεί να γίνετε πιο ευερέθιστοι λόγω της η απομόνωση ή της αδυναμίας να επικοινωνήσετε με άλλους.

pos_anagnorizo_to_teras_ths_katathlipshs

Πώς να αντιμετωπίσετε την κατάθλιψη:

Ζητήστε βοήθεια: Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα είναι να μιλήσετε με έναν ειδικό, ψυχολόγο ή ψυχίατρο, που θα μπορέσει να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε την κατάστασή σας.

Είναι μια πάθηση του μυαλού και όσο και να προσπαθείτε να το αντιμετωπίσετε μόνοι σας είναι δύσκολο να τα καταφέρετε χωρίς την συμβολή ειδικού και ενδέχεται να επιδεινώσετε άθελά σας την κατάσταση.

Υγιεινός τρόπος ζωής: Το κυριότερο σύμπτωμα της κατάθλιψης είναι η επιθυμία να μην κάνουμε τίποτα και η συνεχής λύπη. Η άσκηση, η ισορροπημένη διατροφή και ο ύπνος μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της κατάστασης μια και παράγουν ορμόνες που σχετίζονται με την ευτυχία και την ικανοποίηση ενώ ταυτόχρονα μπορούν να σας κινητοποιήσουν.

Κοινωνικότητα: Επικοινωνήστε με τους αγαπημένους σας ή συμμετέχετε σε κοινωνικές δραστηριότητες που σας ευχαριστούν. Προσπαθήστε να είστε γύρω από ανθρώπους που σας κάνουν να αισθάνεστε ευτυχισμένοι και με τους οποίους περνάτε όμορφα.

Καθημερινή προσοχή στον εαυτό σας: Κάντε πράγματα που σας φέρνουν χαρά ή ευχαρίστηση, όπως ενδιαφέροντα, χόμπι ή δραστηριότητες που σας χαλαρώνουν.

Να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας και να ζητήσετε βοήθεια αν νιώθετε ότι η κατάστασή σας υπερβαίνει την ικανότητά σας να την διαχειριστείτε μόνοι σας. Η κατάθλιψη είναι μια πραγματική κατάσταση που μπορεί να αντιμετωπιστεί με τη σωστή υποστήριξη και φροντίδα.

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.