Πώς να έχετε μία ποιοτικότερη συζήτηση με τον συνομιλητή σας

Συντάκτης: Flowmagazine

Πώς μπορείτε να κρατήσετε ζωντανό το ενδιαφέρον σε μια συζήτηση; Με ποιον τρόπο θα καταφέρετε να συνομιλήσετε με έναν άνθρωπο που δεν μοιράζεστε κοινές ιδέες;

Ζούμε σε ένα κόσμο όπου κάθε συζήτηση έχει την προοπτική να εξελιχθεί σε διαφωνία. Από μελέτη που έγινε σε 10.000 Αμερικανούς ενήλικες, βρέθηκε ότι αυτή την στιγμή είμαστε πιο πολωμένοι και διαιρεμένοι από ποτέ πριν στην ιστορία, που σημαίνει ότι δεν ακούμε τον άλλον. Και είναι λιγότερο πιθανό να συμβιβαστούμε, που σημαίνει πάλι ότι δεν ακούμε τον άλλον.

Μια συζήτηση απαιτεί μια ισορροπία μεταξύ ομιλίας και ακρόασης και κάπου στην πορεία χάσαμε αυτή την ισορροπία.  Σε ένα ποσοστό ευθύνεται η τεχνολογία.  Περίπου το 1/3 των εφήβων στέλνουν πάνω από 100 μηνύματα την ημέρα.  Και στην πλειοψηφία τους, θα προτιμήσουν να στείλουν μήνυμα στους φίλους τους, αντί να τους μιλήσουν πρόσωπο με πρόσωπο. Τα παιδιά ασχολούνται ώρες κάθε ημέρα με ιδέες, παιχνίδια και τους φίλους τους, μέσω οθονών.  Έτσι σπάνια έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν την διαλεκτική ικανότητα.  Οπότε πιθανά θα πρέπει να αναρωτηθούμε: «Υπάρχει  κάποια πιο σημαντική δεξιότητα του 21ου αιώνα από το να μπορούμε να διεξάγουμε διαπροσωπικές λογικές, επιδέξιες, συζητήσεις»;

Να συζητάμε με πολύ διαφορετικούς ανθρώπους, ανθρώπους που μπορεί να απεχθανόμαστε ή να μας αρέσουν, φτωχούς ή πλούσιους, μορφωμένους ή όχι, διαφορετικών αντιλήψεων και εθνικοτήτων, ανθρώπων  που μπορεί να διαφωνούμε πλήρως και παρ’ όλα αυτά να μπορούμε να κάνουμε μια σπουδαία συζήτηση μαζί τους. Το είδος της συζήτησης που φεύγεις με μία αίσθηση ολοκλήρωσης και έμπνευσης, ή αισθάνεσαι σαν να έχεις κάνει μια πραγματική επαφή ή ότι σε έχουν καταλάβει απόλυτα.

Μην κάνετε πολλά πράγματα ταυτόχρονα

Μάθετε να είστε παρόντες σε εκείνη την στιγμή.  Μην ασχολείστε με το κινητό σας ή με κάτι άλλο που σας αποσπά την προσοχή.  Μην σκέφτεστε τι θα φάτε το βράδυ ή τον καυγά σας με τον συνάδελφό σας στο γραφείο. Αν θέλετε να φύγετε από την συζήτηση, απλά φύγετε.  Αλλά μην είστε μισοί εκεί και μισοί αλλού.

Πώς να έχετε μία ποιοτικότερη συζήτηση με τον συνομιλητή σας

Μην είστε δογματικοί

Πρέπει να μπαίνετε σε κάθε συζήτηση ευελπιστώντας ότι έχετε κάτι να μάθετε.  Όλοι όσοι θα γνωρίσετε στην ζωή σας, ξέρουν κάτι που δεν ξέρετε.  Η πραγματική ακρόαση απαιτεί να βάλεις στην άκρη τον εαυτό σου και ίσως να χρειαστεί να παραμερίσεις την προσωπική σου άποψη για να είσαι ανοιχτός να ακούσεις τον συνομιλητή σου.  Αν ο ομιλητής αισθανθεί αυτή την αποδοχή, θα αισθανθεί όλο και λιγότερο ευάλωτος και θα είναι πιο πιθανό να εξωτερικεύσει τις σκέψεις του στον ακροατή του.

Κάντε ερωτήσεις ανοιχτού τύπου

Ξεκινήστε την ερώτηση με το ποιος, τι, πότε, γιατί ή πως.  Αντί να ρωτήσετε: «Είσαι πληγωμένος, σωστά;», όπου θα λάβετε μια απλή απάντηση του τύπου ναι ή όχι, ρωτήστε: «Πως αισθάνεσαι;» ή «Πως ήταν αυτό;» ή «Τι κατάλαβες;» και αφήστε τους ίδιους να σας το περιγράψουν που είναι και οι μόνοι άλλωστε που γνωρίζουν τι τους συμβαίνει.  Επίσης μπορεί να σταματήσουν για λίγο να αναρωτηθούν και να σκεφτούν βαθύτερα. Και στις δύο περιπτώσεις θα λάβετε μια πολύ πιο ενδιαφέρουσα και πολύπλοκη απάντηση.

Ακολουθήστε την ροή της συζήτησης και συγκεντρωθείτε σε αυτά που λέγονται

Πολλές φορές όταν συζητάμε με κάποιον, σκεφτόμαστε να κάνουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση ή να δώσουμε μία πολύ πιο έξυπνη προσέγγιση του θέματος και μέχρι να τα σκεφτούμε αυτά, έχουμε χάσει ήδη δύο λεπτά από την κουβέντα και τελικά όταν τα λέμε ακούγονται τελείως παράταιρα, διότι απλά έχουμε χάσει μέρος της συζήτησης σκεπτόμενοι την «πανέξυπνη παρείσφρηση μας»!  Ή ακόμα μπορεί εκεί που εξελίσσεται μία κουβέντα, εμείς να σκεφτόμαστε τον «τάδε» που συναντήσαμε τις προάλλες!  Διαφόρου τύπου ιστορίες και ιδέες θα περάσουν από το μυαλό μας, Αλλά όπως θα έρθουν, θα πρέπει ταυτόχρονα να τις αφήσουμε να φύγουν προκειμένου να μην χάσουμε την ροή της συζήτησης και να μπορούμε να ακούσουμε όλα αυτά που λέγονται.

 Μην εξισώνετε τις εμπειρίες του ομιλητή με τις δικές σας

Πώς να έχετε μία ποιοτικότερη συζήτηση με τον συνομιλητή σας

Αν μιλήσουν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην δουλειά τους, μην τους πείτε για τις δυσκολίες της δικής σας δουλειάς.  Αν σας μιλήσουν για το μέλος της οικογένειας τους που χάσανε, μην τους πείτε για την περίοδο που χάσατε κι εσείς κάποιον.  Δεν είναι το ίδιο.  Δεν είναι ποτέ το ίδιο!  Όλες οι εμπειρίες είναι ατομικές και το πιο σημαντικό, δεν έχει να κάνει με εσάς.  Δεν είναι οι συζητήσεις ευκαιρίες για ανάδειξη ή προώθηση.

Μην μένετε στις λεπτομέρειες

Ειλικρινά οι άνθρωποι δεν ενδιαφέρονται για την χρονιά, το όνομα, την ημερομηνία και για όλες τις λεπτομέρειες που πασχίζουμε να θυμηθούμε.  Αυτό που τους ενδιαφέρει, είστε εσείς.  Τι κοινό έχετε, πως αισθάνεστε, πως είστε, τι κάνατε.  Αφήστε λοιπόν τις λεπτομέρειες στην άκρη!

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…