Παράπονα σε εστιατόριο

Συντάκτης: Αργύρης Παγαρτάνης

Παράπονα σε εστιατόριοΣε όλους μας έχει τύχει να επισκεφθούμε ένα εστιατόριο και να… πάνε όλα στραβά: Από το μενού που δεν είναι της αρεσκείας μας ή αυτό ακριβώς που ζητήσαμε, μέχρι τη συμπεριφορά του σερβιτόρου που υποτίθεται ότι μας περιποιείται. Σε όλους, επίσης, έχει τύχει να θέλουμε να διαμαρτυρηθούμε. Αλλοι το κάνουν, με ένταση μάλιστα, άλλοι αρκούνται σε χλιαρές διαμαρτυρίες και άλλοι… καταπίνουν την οργή που τους πνίγει και απλά δεν επισκέπτονται ξανά τον χώρο.

Καθεμιά από αυτές τις συμπεριφορές δείχνει ένα συγκεκριμένο χαρακτήρα και λογική αντιμετώπισης των πραγμάτων. Δεν σημαίνει, όμως, ο καυγάς που θα στήσετε ή η σιωπηρή σας αποχώρηση θα φέρει και αποτελέσματα. Αν πραγματικά θέλετε να διαμαρτυρηθείτε όχι για να αναδειχτείτε σε… πρωταγωνιστή της βραδιάς στα διπλανά τραπέζια, αλλά για να δώσετε στους ανθρώπους του εστιατορίου να καταλάβουν ότι έχουν λάθος και πρέπει να βελτιωθούν, υπάρχουν πέντε βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε, έτσι ώστε κι εσείς να εξυπηρετηθείτε καλύτερα, και το λάθος που έγινε να μην περάσει στα ψιλά και συμβεί σε άλλους πελάτες.

  1. Παράπονα σε εστιατόριοΗρεμήστε

Δεν έχει νόημα ούτε να κοκκινίσετε από τα νεύρα σας, ούτε να βρίζετε θεούς και δαίμονες χτυπώντας το χέρι σας στο τραπέζι. Μπορεί να προκαλέσετε την προσοχή, ωστόσο η συμπεριφορά αυτή μπορεί να σας γυρίσει μπούμερανγκ. Οι άνθρωποι του καταστήματος (από σερβιτόρο μέχρι… αφεντικό) καταλαβαίνουν πόση ζημιά γίνεται εκείνη την ώρα και θα εκνευριστούν κι αυτοί μαζί σας, ακόμα κι αν έχετε 100% δίκιο και είναι έτοιμοι να το παραδεχτούν. Πριν καταλάβετε τις προθέσεις τους μη φαντάζεστε ότι πήγαν να σας κοροϊδέψουν εκ προθέσεως. Μπορεί όντως να έγινε κάποιο λάθος, κάποια απροσεξία, η οποία δεν θα’ πρεπε να επισύρει τέτοια νεύρα από την πλευρά σας. Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να είναι δύσκολο (αν π.χ. το γκαρσόνι σκοντάψει και ρίξει πάνω σας ένα πιάτο), αλλά δεν κερδίζετε τίποτα ούτε με τα νεύρα, ούτε με τις βρισιές.

  1. Κινηθείτε γρήγορα

Με το που διαπιστώνετε ότι κάτι δεν πάει καλά, είτε στο πιάτο σας, είτε στην εξυπηρέτησή σας, είτε στο φαγητό σας, ειδοποιήστε αμέσως τον υπεύθυνο. Δεν έχει νόημα να ανακαλύψετε… κάτι στο πιάτο σας, να το παραμερίσετε και να διαμαρτυρηθείτε στο τέλος, όταν θα έχετε τελειώσει. Αφήστε που η εγκυρότητα των λόγων σας μπορεί να αμφισβητηθεί. Αν π.χ. σας σέρβιραν κρύους τους κεφτέδες θα το πείτε αμέσως και θα προκαλέσετε τον σερβιτόρο να δοκιμάσει.

  1. Παράπονα σε εστιατόριοΑκριβής παρατήρηση

Οσο πιο ακριβή και ξεκάθαρα είναι τα παράπονά σας, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχετε να μην χαλάσετε τη βραδιά σας και να προσπαθήσουν να σας περιποιηθούν αντί να σας… ξαποστείλουν μια ώρα νωρίτερα. Αν δεν σας αρέσει το φαγητό δικαιολογήστε το π.χ. έχει πολύ αλάτι, το κρέας δεν είναι όσο ψημένο το θέλετε κτλ. Μην πείτε απλά «δεν μου αρέσει», εκτός του ότι θα δώσετε την εντύπωση ότι είστε παράξενοι, που διαμαρτύρονται απλά για να καταγραφεί ένα παράπονο, στο τέλος μπορεί να μην φάτε αυτό που θέλετε, γιατί δεν θα ξέρουν πώς το θέλετε.

  1. Δείξτε εμπιστοσύνη

Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, μπορεί το λάθος που έγινε να ήταν ανθρώπινο. Συμβαίνουν αυτά όταν την ίδια ώρα μπορεί να εξυπηρετούνται δεκάδες πελάτες. Αν ο σερβιτόρος παραδεχτεί αυτό που έγινε και σας δηλώσει ότι θα το τακτοποιήσει, αφήστε στην άκρη το εριστικό ύφος και την καχυποψία. Δώστε του την ευκαιρία να κάνει τη δουλειά του. Αν ανεβάσετε τους τόνους είναι σα να τον έχετε καταδικάσει από την αρχή.

  1. Παράπονα σε εστιατόριοΕπιμένετε

Σε περίπτωση σοβαρών προβλημάτων στο φαγητό (καθόλου καλής ποιότητας), ελλιπούς καθαριότητας ή κακής συμπεριφοράς του προσωπικού, καλό θα ήταν να μην το αφήσετε έτσι. Η επιλογή σας, φυσικά, μπορεί να είναι να μην ξαναπάτε σ’ εκείνο το μέρος κι αυτό ενδεχομένως είναι σοβαρή τιμωρία, αλλά καλό θα ήταν μία ημέρα μετά το συμβάν να κάνατε ένα τηλέφωνο στο εστιατόριο και να εκθέτατε πάλι το παράπονό σας. Ετσι δείχνετε πόσο σοβαρό είναι και χτυπάτε καμπανάκι όχι για τη δική σας παρουσία εκεί, αλλά για τη γενικότερη εικόνα του εστιατορίου, ώστε να μην χάσει κι άλλους πελάτες.

Συντάκτης: Αργύρης Παγαρτάνης,

Influence:

Ο Αργύρης Παγαρτάνης είναι δημοσιογράφος. Γεννήθηκε κάτω από έναν μεγάλο παγκόσμιο χάρτη…