Αξιοποιήστε τον χρόνο σας με τα παιδιά παραγωγικά, διασκεδάζοντας και μαθαίνοντας, ταυτόχρονα. Παιχνίδια που θα κάνουν τα παιδιά να μάθουν, …
Παιχνίδια παλιάς εποχής
Παιχνίδια παλιάς εποχής για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι. Παιχνίδια μιας άλλης εποχής με διαφορετικά ενδιαφέροντα από τη σημερινή. Τότε η τεχνολογία δεν ήταν αναπτυγμένη και τα παιδιά επινοούσαν δικά τους παιχνίδια για να ασχοληθούν τον ελεύθερο χρόνο.
Παιχνίδια χωρίς υλικά αλλά και δραστηριότητες με χειροποίητα παιχνίδια από υλικά καθημερινής χρήσης. Τα περισσότερα παιδιά έπαιζαν σε εξωτερικούς χώρους, σε αυλές και αλάνες, εικόνα που λείπει από τη ζωή των νεότερων. Πλέον, συνηθίζεται να ξοδεύουν αρκετές ώρες μπροστά σε μια οθόνη χωρίς να συναναστρέφονται πραγματικά με τους φίλους τους.
Ας γνωρίσουμε, λοιπόν, την εποχή εκείνη και ας παίξουμε
Μήλα
Ένα ομαδικό παιχνίδι με πολλά άτομα. Δύο παίκτες τοποθετούνται απέναντι ο ένας με τον άλλον αφήνοντας αρκετό χώρο ανάμεσα τους.
Οι παίκτες αυτοί πετάνε ο ένας τη μπάλα στον άλλον.
Στο κέντρο βρίσκονται πολλά παιδιά που πηδάνε να πιάσουν τη μπάλα.
1 μπάλα= 1μήλο.
Κερδίζει το παιδί με τα περισσότερα μήλα.
Σχοινάκι
Κλασσικό παιχνίδι με δεξιότητες κινήσεων και συγχρονισμού.
Το σχοινάκι το κρατούσαν δύο παιδιά και στη μέση χοροπηδούσαν πολλά άλλα.
Κουτσό
Ζωγραφίζοντας κουτάκια κατά αριθμητική σειρά έως το 10, πηδούσαν σε κάθε κουτάκι με κουτσό μέχρι το τερματισμό.
Το κορόιδο
Ένας κύκλος από παιδιά και στο κέντρο μόνο ένα. Τα παιδιά πετούσαν τη μπάλα μεταξύ τους, προσέχοντας να μη την αρπάξει το παιδί στο μέση.
Λεμονάκια
Όλα τα παιδιά στοιχίζονται σε μια σειρά και ανοίγανε τα πόδια τους ώστε να δημιουργηθεί ένα τούνελ.
Ο πρώτος στη σειρά πέταγε από κάτω μια μικρή μπάλα. Στόχος του να τη φθάσει ως το τελευταίο παιδί.
Έπειτα πήγαινε στο τέλος και συνέχιζε ο επόμενος.
Κολοκυθιά
Γύρω από ένα τραπέζι μαζεύονταν μια παρέα. Κάθε αριθμός αντιστοιχούσε σε ένα άτομο.
Λέγοντας το “¨Έχω μια κολοκυθιά που κάνει 5 κολοκύθια” ( Ανάλογα τον αριθμό των ατόμων), ο παίκτης με τον αριθμό 5 πρέπει να αντιδράσει γρήγορα λέγοντας
– Γιατί 5 και όχι 2;
Tότε ο αριθμός 2 πρέπει να απαντήσει γρήγορα και να αναφέρει άλλον αριθμό. Το παιχνίδι συνεχίζει με τον ίδιο ρυθμό έως ότου κάποιος αργήσει να αντιδράσει και χάνει το παιχνίδι.