Όσα χρειάζεται να γνωρίζει κάποιος για την υγεία του παχέος εντέρου

Συντάκτης: Μαρία Σκαμπαρδώνη

Το παχύ έντερο είναι όργανο του πεπτικού μας συστήματος το οποίο απορροφά το νερό από την τροφή που δεν χωνεύτηκε στο λεπτό έντερο, και στη συνέχεια αποβάλλει από τον πρωκτό το υπόλειμμα. Παράλληλα όμως, αποτελεί το όργανο το οποίο σωματοποιεί τα αισθήματά μας, αφού έχει αποδειχθεί πως το έντονο στρες ή άγχος επηρεάζουν αυτό περισσότερο από άλλα όργανα.

Πόσα γνωρίζουμε για το παχύ έντερο; Ποιες ενέργειες μπορούμε να ακολουθήσουμε αν θέλουμε να παραμείνει υγιές;

Η ανατομία του παχέος εντέρου

Το παχύ έντερο αποτελεί το τελευταίο τμήμα του γαστρεντερικού συστήματος. Αποτελείται από τρία μέρη: το τυφλό έντερο με τη σκωληκοειδή απόφυση, το κόλον (ανιόν, εγκάρσιο, κατιόν και σιγμοειδές) και το απευθυσμένο ή ορθό. Το παχύ έντερο έχει διάμετρο οχτώ με δέκα εκατοστά και το μήκος του είναι ενάμιση μέτρο.

Όσα χρειάζεται να γνωρίζει κάποιος για την υγεία του παχέος εντέρου

Η καλή υγεία του εντέρου είναι απαραίτητη για τη γενικότερη υγεία του οργανισμού. Η μακροχρόνια λανθασμένη διατροφή, η κληρονομικότητα, η έλλειψη σωματικής άσκησης και το υπερβολικό άγχος, εντείνουν πολλές φορές τα προβλήματα υγείας που υπάρχουν σε αυτά. Ας δούμε μερικές από τις σημαντικότερες παθήσεις.

Παθήσεις του εντέρου

  • Διάρροια: Η διάρροια οφείλεται κυρίως σε γαστρεντερίτιδα, λήψη φαρμακευτικής αγωγής αλλά και συνεχής αλλαγή διατροφικών συνηθειών. Ο μεγαλύτερος παράγοντας κινδύνου που προκαλείται από  την εμφάνισή της σε παιδιά και ηλικιωμένος, είναι η αφυδάτωση η οποία είναι αποτέλεσμα συνεχόμενων επεισοδίων διάρροιας.

Καλό είναι να αποφεύγονται τα τηγανητά και τα γαλακτοκομικά τρόφιμα, όπως και τα φρούτα και τα λαχανικά και να προτιμούνται τροφές  όπως ψητό ή βραστό κοτόπουλο, ψάρι, ρύζι και μακαρόνια χωρίς σάλτσα.

  • Δυσκοιλιότητα: Σε αντίθεση με τη διάρροια, οι τροφές που πρέπει να καταναλώνονται για την καταπολέμηση αυτής της πάθησης είναι τα φρούτα (όπως σύκα, δαμάσκηνα, ακτινίδια και αχλάδια) και τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα όσπρια όπως και κατανάλωση νερού το οποίο προκαλεί αύξηση της εντερικής κινητικότητας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σελίδες: 1 2

Συντάκτης: Μαρία Σκαμπαρδώνη,

Influence:

Δημοσιογράφος στο επάγγελμα, προσπαθώ μέσω της γραφής μου για τη διερεύνηση της αλήθειας. Γνώστρια της Αγγλικής και της Γαλλικής γλώσσας…