Οργανώστε την απόδραση από τις μεγαλουπόλεις και ασκηθείτε

Συντάκτης: Κώστας Σημάτος, Σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης

Πρακτικές συμβουλές για το πώς μπορούμε να απελευθερώσουμε το άγχος που μας δημιουργεί η ζωή στις μεγαλουπόλεις. Ο σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης Κώστας Σημάτος, αναλύει και προτείνει…

Η ζωή στις μεγαλουπόλεις αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα στρες για πολλούς λόγους, όπως είναι η ηχορύπανση, η έλλειψη καθαρού αέρα, ο συνωστισμός (όχι μόνο σε δημόσιους χώρους και μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και στη διαβίωσης μέσα στα μικρά διαμερίσματα). Η αύξηση της εγκληματικότητας, η ένταση στις καθημερινές συναναστροφές μας, οι πολλές ώρες δουλειάς και η έλλειψη ελεύθερου χρόνου κάνουν τα πράγματα ακόμα χειρότερα. Η έλλειψη επαφής με την φύση μας αποδυναμώνει, τα μάτια μας για παράδειγμα ξεκουράζονται ατενίζοντας μακριά τον ορίζοντα και όχι την οθόνη του υπολογιστή και το απέναντι κτίριο.

Προσπαθήστε λοιπόν να φεύγετε από την πόλη με κάθε ευκαιρία οργανώνοντας ολιγοήμερες εκδρομές, Σαββατοκύριακα στην εξοχή, ακόμη και ­μονοήμερες αποδράσεις! Αν για οικονομικούς (και όχι μόνο) λόγους αυτό δεν μπορεί να γίνει, τουλάχιστον βγείτε βόλτα στο πάρκο, στην πλατεία, στην παραλία!!!!

Όταν το στρες σάς κυριεύει, μια αποτελεσματική μέθοδος άμεσης αντιμετώπισης είναι να ασχοληθείτε με μια μορφή άσκησης, π.χ. βγείτε μια βόλτα γύρω από το τετράγωνο. Με τον τρόπο αυτό, ο οργανισμός σας «καταναλώνει» την περίσσεια αδρεναλίνη, ενώ το μυαλό σας αποσπάται από τις ανήσυχες σκέψεις. Γενικότερα, οι έρευνες αποκαλύπτουν ότι όσοι ασχολούνται συστηματικά με μια σωματική δραστηριότητα ταλαιπωρούνται λιγότερο από το άγχος και την κατάθλιψη σε σύγκριση με όσους κάνουν καθιστική ζωή. Επιπλέον, η άσκηση σας βοηθά να αποκτήσετε καλύτερο έλεγχο του σώματός σας, καθώς και να διακρίνετε ευκολότερα τη διαφορά ανάμεσα στην ένταση και τη χαλάρωση του οργανισμού.

Συμβουλή: Συνιστάται να αποφύγετε τα ανταγωνιστικά αθλήματα, επειδή μπορεί να επιτείνουν το στρες. Αν πάλι δεν είστε αθλητικός τύπος ή δεν μπορείτε να αθληθείτε, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις διατάσεις. Οι διατάσεις βοηθούν τους μυς να χαλαρώσουν και εσάς να καταπολεμήσετε την ένταση. Εάν θέλετε μπορείτε να εφαρμόσετε μερικές απλές διατάσεις :

– Σταθείτε όρθιοι με την πλάτη ίσια και τεντώστε τα χέρια ψηλά. Χωρίς να κινήσετε την λεκάνη σας γείρετε αργά τον κορμό σας πρώτα προς τα αριστερά και μετά στα δεξιά.

– Κάντε περιστροφές με το κεφάλι, σκύβοντας πολύ αργά από την αριστερή προς τη δεξιά μασχάλη. Με τον τρόπο αυτό, γίνεται διάταση των μυών του αυχένα.

– Σταθείτε όρθιοι με τα χέρια ψηλά και νιώστε ότι κάποιος σας τραβά τα χέρια προς το ταβάνι. Αισθανθείτε ότι οι σπόνδυλοί σας «ξεκολλούν». Με τον τρόπο αυτό τεντώνεται η σπονδυλική σας στήλη.

– Καθίστε με την πλάτη ίσια, και στρίψτε τον κορμό (όχι τη λεκάνη) ελαφρά προς τα δεξιά και μετά προς τα αριστερά. Η άσκηση αυτή είναι ευεργετική για τα νεύρα γύρω από τη σπονδυλική στήλη.

Συντάκτης: Κώστας Σημάτος, Σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης

Influence:

Σύμβουλος εκπαίδευσης και ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού. Πιστοποιημένος εισηγητής σεμιναρίων…