Ομιλία μπροστά σε κοινό: πώς θα τη πραγματοποιήσεις επιτυχώς!

Συντάκτης: Κλεωνάντα Χρούμπ

Η δημόσια ομιλία είναι κάτι που θεωρείται δεξιότητα και μάλιστα επίκτητη.

Αν πιστεύεις λοιπόν πως «δεν το έχεις» ή σε αγχώνει η σκέψη του να μιλάς δημόσια γιατί δεν ξέρει πως θα το κάνεις, τότε η απάντηση είναι πιο απλή απ’ ότι νομίζεις. 

Σύμφωνα με το best seller της WallSt. Journal “TalklikeTed”, αυτό που ψάχνεις είναι η μάθηση και η εξάσκηση. «Ο καθένας μπορεί να γίνει επιτυχημένος ομιλητής» αρκεί να μάθει τρόπους να ενισχύσει αυτή του τη δεξιότητα και στην συνέχεια να εξασκείται ευλαβικά σε αυτή.

Τρία συστατικά στην ομιλία σου, που πρέπει να μάθεις και να εντάξεις με στόχο μια επιτυχή δημόσια ομιλία, αποτελούν η συναισθηματική σύνδεση με το κοινό, το πάθος και το αξιομνημόνευτο περιεχόμενο. 

Όλα ξεκινούν από το πάθος, γεγονός που αποτελεί τη βάση μιας πειστικής παρουσίασης και αυτό που θα δεσμεύσει το ακροατήριό σου και θα το πείσει ότι αξίζει αυτό που παρακολουθεί. Εκεί οφείλεται και η επιτυχία πολλών startupεταιρειών/ιδεών, που εξασφαλίζουν την χρηματοδότησή τους από επενδυτές.

Πρέπει να δημιουργήσεις σύνδεση με το ακροατήριό σου, δίνοντας την αίσθηση της αμεσότητας είτε μέσα από τον λόγο σου ή είτε μέσα από τη γλώσσα του σώματός σου (π.χ. κοιτάζοντας το κοινό). 

Η αφήγηση προσωπικών και μη, ιστοριών αποτελεί την πιο συνήθη και επιτυχέστερη μέθοδο για τη δημιουργία συναισθηματικών συνδέσεων, ενώ όσον αφορά τη γλώσσα του σώματος, φωνή και χειρονομίες πρέπει πάντα να είναι εναρμονισμένα.

Τέλος το περιεχόμενό σου, πέραν της συνέπειας και της οργάνωσης, που πρέπει να το διακατέχει, πρέπει να είναι αξιομνημόνευτο. Να είναι δηλαδή πρωτότυπο, καινούργιο, καινοτόμο και κάτι που θα κάνει εντύπωση. Αυτό πραγματοποιείται με το να δώσεις καινούργιες πληροφορίες στο κοινό σου, να εμπλουτίσεις τον λόγο σου με στατιστικές έρευνες και χιούμορ!

Συντάκτης: Κλεωνάντα Χρούμπ,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.