Όλη η αλήθεια για τα ωμά λαχανικά!

Συντάκτης: Δήμητρα Βγενά

Όλη η αλήθεια για τα ωμά λαχανικά!Τα αγαπάτε, τα θέλετε στο πιάτο σας, είναι πλούσια σε βιταμίνες, διατηρούν τη σιλουέτα σας, αλλά ώρες ώρες έχετε την εντύπωση ότι είναι εχθροί σας με το φούσκωμα που σας προκαλούν. Έχουν και αυτά κάποια μειονεκτήματα, εμείς σας δίνουμε κάποιες λύσεις ώστε να τα απολαμβάνετε χωρίς το φόβο του φουσκώματος.

Η ταλαιπωρία του φουσκώματος!

Τα ωμά λαχανικά σε καμία περίπτωση δεν φέρουν κάποια ουσία η οποία να μας προκαλεί έντονο φούσκωμα, παρολ’ αυτά η κατανάλωση τους μετά το χειμώνα μπορεί να το προκαλέσει, γιατί το σώμα μας δεν είναι έτοιμο να καταναλώσει μεγάλες ποσότητες ωμών λαχανικών που περιέχουν κυτταρίνη.

Η κυτταρίνη είναι μια ερεθιστική ίνα που μαλακώνει με το μαγείρεμα. Κάποιοι άνθρωποι έχουν έλλειψη κυτταρινάσης, του ενζύμου δηλαδή που διασπά τη κυτταρίνη στο έντερο. Αυτό φέρει ως αποτέλεσμα την άσχημη αίσθηση στο στομάχι με την κατανάλωση λαχανικών.

Πως να το αντιμετωπίσουμε;

Ένα κόλπο που μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε τα φουσκώματα, είναι να βάζετε σιγά σιγά τα λαχανικά στο πιάτο σας. Έπειτα να τα τρώτε ήρεμα και να μασάτε κάθε μπουκιά τουλάχιστον 20 φορές για να αφομοιώσετε καλύτερα τις τροφές, σύμφωνα με τη μέθοδο Fletcher.

Ένας άλλος τρόπος είναι, να προσθέτετε ξύδι. Το ξύδι χάρη στα ένζυμα του διευκολύνει την πέψη των ινών των ωμών λαχανικών. Τα ιχνοστοιχεία του βαλσάμικου είναι πολύ αποτελεσματικά για τη ρύθμιση του γαστρικού οξέως.

Συσκευασμένες σαλάτες

Αναρωτιέστε αν οι συσκευασμένες σαλάτες που κυκλοφορούν στην αγορά έχουν συντηρητικά; Η αλήθεια είναι ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία το απαγορεύει για τα προϊόντα 4ης κατηγορίας. Αν δείτε μάλιστα τις ημερομηνίες λήξης τους είναι πολύ κοντινές, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με την ύπαρξη συντηρητικών.

Οι αντικαρκινικές ιδιότητες του λάχανου

Από μόνο του κανένα λαχανικό δεν έχει την ικανότητα να εμποδίσει τον καρκίνο. Αυτό δεν σημαίνει πως κάποια λαχανικά δεν έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες, όπως το λάχανο. Με έρευνα που διεξήχθη από αμερικάνους επιστήμονες, έδειξε πως άτομα που καταναλώνουν τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα λάχανο, είναι λιγότερο εκτεθειμένοι στον καρκίνο του εντέρου. Για να μην χάσει τα αντικαρκινικά συστατικά του, καλό θα ήταν να μην το μαγειρεύετε αλλά να μην το αγοράζετε και κατεψυγμένο.

Οι φλούδες των λαχανικών

Οι φλούδες των λαχανικών, είναι πλούσιες σε βιταμίνες, αντιοξειδωτικά αλλά και πολλά μεταλλικά στοιχεία και ίνες, χρήσιμα για να σταματήσουν την απορρόφηση των λιπών και να λιγοστέψουν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης. Επειδή όμως δεν εξαιρούνται τα υπολείμματα φυτοφαρμάκων- εκτός και αν είναι βιολογικά τα λαχανικά-, είναι φρονιμότερο να τα ξεφλουδίζετε. Τέλος καλό θα ήταν να ξέρετε, σε περίπτωση που τα λαχανικά είναι βιολογικά, πως καλό θα ήταν και πάλι να τα ξεφλουδίζετε, γιατί οι περισσότερες ίνες που υπάρχουν στη φλούδα είναι δυσκολοχώνευτες.

Αν αναρωτιέστε, ωμά ή μαγειρεμένα;

Γενικά να ξέρετε ότι θα βρείτε περισσότερες βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία στα ωμά λαχανικά. Εξαιρούνται το σπανάκι, οι πιπεριές, τα μανιτάρια και τα σπαράγγια των οποίων τα αντιοξειδωτικά αυξάνονται με το μαγείρεμα.

Tip: Σύμφωνα με επιστημονική μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2011 σε 10 ευρωπαϊκές χώρες, απέδειξε ότι η κατανάλωση 215γρ. μαγειρεμένων λαχανικών την ημέρα, μειώνει κατά 11% τον κίνδυνο του καρκίνου. Πλεονέκτημα που με τα ωμά λαχανικά δεν υπάρχει.

Συντάκτης: Δήμητρα Βγενά,

Influence:

Απόφοιτη του Δημόσιου ΙΕΚ Κηφισιάς Δημοσιογραφίας Συντάκτες και Ρεπόρτερ. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά…