Όλα για τη ζάχαρη!

Συντάκτης: Δήμητρα Βγενά

Όλα για τη ζάχαρη!Λατρεύουμε τη ζάχαρη, αλλά κάθε φορά που την καταναλώνουμε νιώθουμε αφάνταστες τύψεις. Το σημαντικό είναι να μάθουμε τις διαφορετικές πηγές της και πως να τις αξιοποιούμε στη διατροφή μας. Αποτέλεσμα; Θα κάνουμε σωστή χρήση της και με πολύ λιγότερες τύψεις! Άλλωστε ποιος μπορεί να ζήσει χωρίς ζάχαρη;

Ζάχαρη η… κλασσική

Λευκή ζάχαρη

Η λευκή ζάχαρη είναι η σακχαρόζη και παρασκευάζεται από ζαχαροκάλαμο ή ζαχαρότευτλα. Επειδή όμως δέχεται πολλές και διάφορες επεξεργασίες, χάνει σχεδόν όλα τα μεταλλικά στοιχεία και τις βιταμίνες που έχει.

Κάνει κακό στο βάρος μας; Μεγάλο, είναι η απάντηση. Ο λόγος; Η σακχαρόζη μετατρέπεται σε γλυκόζη πολύ γρήγορα με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο γλυκαιμικός δείκτης, ο οποίος είνα;ι υπεύθυνος για την αύξηση του βάρους μας.

Χρήση της: Καλό θα ήταν να την αποφεύγετε και να προτιμάτε κάποια πιο εναλλακτική λύση. Λίγη ποσότητα στον καφέ μας ή στα γλυκά μας δεν κάνει κακό.

Φρουκτόζη

Η φρουκτόζη είναι η φυσική ζάχαρη των φρούτων. Μπορούμε να τη βρούμε και σε μορφή σκόνης στα ράφια των φαρμακείων, αλλά και στα καταστήματα τροφίμων για δίαιτα.

Κάνει κακό στο βάρος μας; Η φρουκτόζη, έχει την ίδια θερμιδική αξία με τη λευκή ζάχαρη αλλά, το καλό της είναι ότι επηρεάζει πολύ λιγότερο τον γλυκαιμικό δείκτη. Τη φρουκτόζη μπορούν να την καταναλώνουν μέχρι και οι διαβητικοί.

Χρήση της: Μπορείτε με αυτή να αντικαταστήσετε τη ζάχαρη στον καφέ, στα γλυκά, στις μαρμελάδες. Επειδή έχει γλυκιά γεύση, θα βάλετε τη μισή ποσότητα από αυτή της ζάχαρης. Να θυμάστε όμως ότι δεν πρέπει να την καταναλώνετε συχνά γιατί μπορεί να προκαλέσει διαταραχές στον μεταβολισμό σας.

Ζάχαρη η… βιομηχανική

Σιρόπι γλυκόζης

Το σιρόπι γλυκόζης το βρίσκουμε κυρίως στα μπισκότα και στη βιομηχανία της ζαχαροπλαστικής. Η υγρή γλυκόζη είναι εύκολο να επεξεργαστεί, αφήνωντας μια ιδιαίτερη γλυκιά γεύση.

Κάνει κακό στο βάρος μας; Μεγάλο. Ο γλυκαιμικός δείκτης αυξάνεται κατακόρυφα όταν το καταναλώσουμε και μας προκαλεί ένα αίσθημα πείνας δύο ώρες αργότερα.

Χρήση της: Την αποφεύγουμε. Προσπαθήστε να τη χρησιμοποιείτε όσο το δυνατόν λιγότερο. Αν όμως τύχει και φάτε καμιά καραμέλα μην αισθάνεστε τύψεις. Αρκεί να είναι μία με δύο.

Ζάχαρη η… «φυσική»

Μέλι

Το μέλι αποτελεί ένα φυσικό συνθετικό πολλών ειδών ζάχαρης, όπως φρουκτόζης, γλυκόζης, σακχαρόζης. Περιλαμβάνει πολλές βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία, αντιοξειδωτικά και αμινοξέα.

Κάνει κακό στο βάρος μας; Αν συγκρίνουμε τη δράση του με το γλυκαιμικό δείκτη, θα δούμε ότι έχει παρόμοια επίπτωση με αυτή της λευκής ζάχαρης. Παρολ’ αυτά, έχει λιγότερες θερμίδες και περισσότερες βιταμίνες. Αποτελεί αδιαμφισβήτητα μια εναλλακτική λύση.

Χρήση του: Το χρησιμοποιούμε χωρίς τύψεις. Να θυμάστε ότι θα βάζετε λιγότερη ποσότητα από αυτή της ζάχαρης στα γλυκά σας αφού 65γραμμάρια μέλι είναι ίσο με 100 γραμμάρια ζάχαρη.

Συντάκτης: Δήμητρα Βγενά,

Influence:

Απόφοιτη του Δημόσιου ΙΕΚ Κηφισιάς Δημοσιογραφίας Συντάκτες και Ρεπόρτερ. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά…