Οι βιταμίνες για υγιές δέρμα

Συντάκτης: Saky Koulibaly

Η ποιότητα της διατροφής αντανακλάται στο σώμα και το επηρεάζει καθοριστικά. Το δέρμα είναι από τα όργανα εκείνα στα οποία είναι εμφανή, με το πέρας του χρόνου, τα αποτελέσματα της κατάλληλης θρέψης και φροντίδας. Ορισμένες βιταμίνες, με την αντιοξειδωτική και τη θρεπτική τους δράση, έχουν σημαντικά αποτελέσματα για την υγεία και την όψη της επιδερμίδας και αποτελούν τα βασικά συστατικά της σύγχρονης κοσμετολογίας.

Είναι λοιπόν, αναγκαίο να γνωρίσουμε ποιες είναι οι βιταμίνες αυτές και ποιες οι διατροφικές πηγές τους.

  1. Βιταμίνη Ε:Αποτελεί έναν διατροφικό σύμμαχο ενάντια στη γήρανση αφού, χάρη στις αντιοξειδωτικές της ιδιότητες, η βιταμίνη Ε προστατεύει τα κύτταρα του οργανισμού και επιβραδύνει τα σημάδια της φθοράς του χρόνου. Συντελεί επίσης στη διατήρηση της υγείας των ιστών του δέρματος. Η βιταμίνη Ε έχει αξιόλογη αντιοξειδωτική δράση και καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες που επιταχύνουν τη διαδικασία του γήρατος. Παράλληλα, ενυδατώνει και καταπραΰνει το δέρμα, αφού προστατεύει το κολλαγόνο του. Συμβάλλει επιπλέον, στην απορρόφηση της επίσης πολύτιμης βιταμίνης Α.

Τη βιταμίνη Ε την προσλαμβάνουμε μέσα από το ελαιόλαδο, τις ελιές, τα καρύδια και τους ηλιόσπορους. Μην αμελείτε επίσης να προσθέτετε στα γεύματά σας μικρή ποσότητα από μαύρο πιπέρι.

  1. Βιταμίνη Α: Η βιταμίνη Α βοηθά στην ταχεία ανάπλαση των κυττάρων του δέρματος. Βοηθά στη διατήρηση της σφριγηλότητας και της ελαστικότητας της επιδερμίδας, ενώ η ανεπάρκεια αυτής μπορεί να προκαλέσει ξηροδερμία. Είναι αναγκαία για την ανάπλαση του δέρματος, λόγω της συμβολής της στην παραγωγή του κολλαγόνου και την ανανέωση των κυττάρων. Η βιταμίνη Α έχει επίσης θεραπευτική ιδιότητα σε δερματικές παθήσεις όπως είναι η ακμή, η ψωρίαση και η ξηροδερμία. Προσφέρει στην επιδερμίδα την απαραίτητη προστασία ενάντια στην ηλιακή ακτινοβολία και τον σχηματισμό καρκινοκυττάρων.

Πηγές βιταμίνης Α είναι το μάγκο, η γλυκοπατάτα, η ντομάτα, η κολοκύθα, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως είναι το σπανάκι. Γενικότερα, τα πορτοκαλί, κόκκινα και κίτρινα φρούτα  είναι πλούσια σε βιταμίνη Α: το χαρακτηριστικό τους χρώμα αποδίδεται στη φυσική χρωστική τους ουσία, τη Β καροτίνη.

(διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στην επόμενη σελίδα)

Σελίδες: 1 2

Συντάκτης: Saky Koulibaly,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.