Οι πιο γνωστοί διατροφικοί μύθοι

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος

Η απώλεια περιττών κιλών και η διατήρηση ενός υγιούς και καλλίγραμμου σώματος είναι δύσκολη υπόθεση. Πολλά και διαφορετικά προϊόντα είναι φτιαγμένα με τέτοιον τρόπο ώστε να καλύπτουν όλα τα πιθανά γούστα και όλες τις πιθανές διατροφικές συνήθειες. Έτσι λοιπόν είναι δύσκολο να γνωρίζουμε τα ιδανικά προϊόντα που θα πρέπει να καταναλώνουμε ώστε να παραμείνουμε στο επιθυμητό σωματικό βάρος και ειδικά όταν γύρω από την διατροφή επικρατούν πολλοί μύθοι.

Το να τρώμε αρκετά το βράδυ μας παχαίνει

Η αλήθεια είναι ότι το σώμα μας μετά από μια συγκεκριμένη ώρα δεν επεξεργάζεται το ίδιο καλά τις τροφές τις οποίες προσλαμβάνει. Έτσι λοιπόν είναι αλήθεια ότι να τρώμε αργά μειώνει και την ποιότητα του ύπνου μας και είναι πιθανό να μας δημιουργήσει προβλήματα δυσπεψίας. Το πόσο όμως θα φάμε το βράδυ έχει να κάνει και με τις τροφές τις οποίες έχουμε καταναλώσει την υπόλοιπη ημέρα και τις ανάγκες μας. Αυτό που πραγματικά καθορίζει το πόσο παχαίνουμε είναι το είδος των τροφών που επιλέγουμε. Είναι πολύ διαφορετικό μετά από μια προπόνηση στο γυμναστήριο να φάμε μια σαλάτα με τόνο (γεμάτη βιταμίνες, πρωτεΐνη και αντιοξειδωτικά) και άλλο να φάμε μια πίτσα γεμάτη θερμίδες και με μικρή διατροφική σημασία.

Για να χάσουμε κιλά πρέπει να κόψουμε τους υδατάνθρακες

Οι υδατάνθρακες είναι βασική πηγή διατροφής και μια από τις πιο άμεσες πηγές ενέργειας του σώματός μας. Περιέχονται στα ζυμαρικά, το ψωμί, την ζάχαρη, τα γλυκά, τα όσπρια και τα αρτοσκευάσματα. Οι υδατάνθρακες από μόνοι τους δεν είναι παχυντικοί. Η απώλεια κιλών στηρίζεται σε ένα απλό ισοζύγιο. Αν καταναλώνουμε περισσότερες θερμίδες από αυτές που πραγματικά έχουμε ανάγκη τότε οι επιπλέον θερμίδες αποθηκεύονται στον οργανισμό μας σαν λίπος. Αν θέλουμε να χάσουμε θερμίδες αρκεί να μειώσουμε την ποσότητα των τροφών που καταναλώνουμε.

Οι πιο γνωστοί διατροφικοί μύθοι

Τα λίπη είναι πάντα κακά

Τα λίπη είναι απαραίτητος παράγοντας σε κάθε τρόφιμο. Οι περισσότερες γεύσεις τις οποίες αντιλαμβάνεται ο ανθρώπινος οργανισμός προέρχονται από τα λίπη και τα έλαια. Έχουν αρκετές θερμίδες και όντως περιέχουν αρκετή ενέργεια αλλά είναι απαραίτητες ουσίες για τον οργανισμό μας μια και από αυτές παρασκευάζονται οι μεμβράνες των κυττάρων μας. Επίσης από αυτές δομούνται και οι περισσότερες ορμόνες μας που είναι σημαντικοί νευροδιαβιβαστές.

Οι δίαιτες χαμηλές σε γλουτένη είναι πιο υγιεινές

Η γλουτένη είναι δομική πρωτεΐνη των περισσότερων σιτηρών και ανήκει στην κατηγορία των προλαμινών. Ως πρωτεΐνη λοιπόν είναι απαραίτητη για τον οργανισμό μας. Οι δίαιτες που είναι χαμηλές σε γλουτένη είναι φτιαγμένες για ανθρώπους που έχουν κοιλιοκάκη ή στομαχικά προβλήματα, μια και είναι αρκετά δύσπεπτη και κάποια κλάσματα της μπορεί να προκαλέσουν κοιλιακά προβλήματα. Για όλους εκείνους οι οποίοι δεν έχουν κοιλιακά προβλήματα ή κοιλιοκάκη, μια δίαιτα φτωχή σε γλουτένη δεν έχει καμία ευεργετική επίδραση, το αντίθετο μάλιστα, χάνουμε και μια χρήσιμη πρωτεΐνη.

Οι πιο γνωστοί διατροφικοί μύθοι

Το αλάτι κάνει κακό

Το αλάτι δεν από μόνο του δεν είναι κακό για τον οργανισμό μας. Μερικές φορές είναι απαραίτητο. Η μεγάλη κατανάλωση αλατιού μπορεί να προκαλέσει προβλήματα με την πίεση. Όμως το αλάτι από μόνο του είναι ηλεκτρολύτης και απαραίτητο να υπάρχει στον ανθρώπινο οργανισμό στις σωστές αναλογίες. Συγκεκριμένα βοηθά την καρδιά να δράσεις καθώς επίσης και τους νευρώνες του εγκεφάλου μας.

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.