Οι μυημένοι μαθητές στην τεχνολογία γράφουν καλύτερα!

Συντάκτης: Σάννα Νάνου, Φιλόλογος και Επιμελήτρια – Διορθώτρια Κειμένων

Τα παιδιά που σερφάρουν, στέλνουν μηνύματα και χρησιμοποιούν ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης παρουσιάζουν ιδιαίτερες δεξιότητες στη γραφή σύμφωνα με το National Literacy Trust.

Η έρευνα

Πιο ειδικά, μια έρευνα που διεξήχθη σε 3.001 παιδιά ηλικίας 9 έως 16 ετών διαπίστωσε ότι το 24% διαθέτει το δικό του blog και το 82% στέλνει μηνύματα τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Επιπλέον, το 73% χρησιμοποιούσε υπηρεσίες ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων για να συνομιλεί με φίλους. Ωστόσο, το 77% εξακολουθεί να κρατά σημειώσεις στο τετράδιο κατά την παράδοση μαθημάτων ή να γράφει στο τετράδιο τις εργασίες του σχολείου.

Το 47% από τα παιδιά που δεν έχουν κάποιο blog ούτε χρησιμοποιούν τόπους κοινωνικής δικτύωσης η γραφή αξιολογήθηκε ως «καλή» ή «πολύ καλή», ενώ το 61% των bloggers και το 56% εκείνων που σερφάρουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αξιολογήθηκε το ίδιο.

Πόρισμα

«Η έρευνά μας υποδηλώνει μια ισχυρή συσχέτιση μεταξύ των παιδιών που χρησιμοποιούν την τεχνολογία και ευρύτερων προτύπων ανάγνωσης και γραφής» δηλώνει ο Jonathan Douglas, διευθυντής του National Literacy Trust, στο BBC.

«H επαφή με τη διαδικτυακή τεχνολογία ωθεί τα παιδιά να γράφουν διηγήματα, επιστολές, στίχους τραγουδιών ή ημερολόγια.» Πάντως, ο κ. Douglas απέρριψε τις επικρίσεις σχετικά με τις άτυπες μορφές γραφής που υιοθετούνται συχνά σε online chat, τα οποία μπορεί να στερούνται κανόνων γραμματικής, συντακτικού και σωστής ορθογραφίας.

«Μήπως τελικά το διαδίκτυο βλάπτει τη γραφή και την ανάγνωση; Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας είναι αδιάσειστα, οι ποικίλες μορφές επικοινωνίας βελτιώνουν τις δεξιότητες στην ανάγνωση και τη γραφή.»

Με αγάπη

Μάλιστα, ο κ. Douglas τόνισε ότι τα παιδιά χρειάζεται να μάθουν να διακρίνουν μεταξύ διαφορετικών στιλ γραφής, αλλά κατά τη γνώμη του δεν απέχει ιδιαίτερα από την εκμάθηση του επικοινωνιακού πλαισίου, για παράδειγμα, πότε ένα γράμμα κλείνει “Με εκτίμηση” ή “Με αγάπη”. Ωστόσο, δεν συμμερίζονται όλοι οι εκπαιδευτικοί την άποψη να ενθαρρύνουν τα παιδιά να αφιερώνουν πολύ χρόνο στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας.

«Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι επιφυλακτικοί ως προς την ενθάρρυνση της επαφής των παιδιών με τους υπολογιστές, ειδικά όταν είναι νέοι» επεσήμανε ο John Coe, γενικός γραμματέας της National Association for Primary Education (NAPE). «Βλέπουν τεράστια πλεονεκτήματα στη σχέση μεταξύ δασκάλου και παιδιού. Όμως, σε ορισμένες περιπτώσεις ο υπολογιστής είναι πιο κοντά στο παιδί παρά ο δάσκαλός του από την ηλικία των 13 ετών.»

Ο κ. Coe δήλωσε ότι ήταν υπέρ της χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών για ερευνητικούς σκοπούς στις τάξεις και ότι ο ίδιος συμφώνησε ότι όλες οι μορφές επικοινωνίας βοήθησαν τους νέους να αναπτύξουν βασικές δεξιότητες ανάγνωσης και γραφής.

«Οι νέοι ηλικίας 9 ετών και άνω γράφουν μηνύματα σαν τρελοί μέσα και έξω από την τάξη» είπε. «Είναι μια μορφή ανάγνωσης και γραφής. Μπορεί να μην είναι συμβατική, αλλά τα παιδιά επικοινωνούν, έτσι υπάρχει ένα γενικό κέρδος.» Πρόσθεσε ότι η NAPE ψάχνει τρόπους να ενσωματωθεί αυτό το πάθος για την αποστολή γραπτών μηνυμάτων σε μεθόδους διδασκαλίας.

Συντάκτης: Σάννα Νάνου, Φιλόλογος και Επιμελήτρια – Διορθώτρια Κειμένων

Influence:

Η Σάννα Νάνου γεννήθηκε στην Κοζάνη το 1983. Σπούδασε στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης…