Ο ύπνος του μωρού σας

Συντάκτης: Σπυριδούλα Τσομή

Ο ύπνος είναι βασική προϋπόθεση για την καλύτερη δυνατή ανάπτυξη του εγκεφάλου και την ανάπτυξη του σώματος.

Τα μωρά έχουν διαφορετικές ανάγκες ύπνου μεταξύ τους. Τα νεογέννητα ξυπνούν αρκετές φορές στη διάρκεια της νύχτας για να φάνε. Στην ηλικία των 2 μηνών αρχίζουν να κοιμούνται συνεχόμενα για μεγαλύτερο διάστημα στη διάρκεια της νύχτας.

Μετά την ηλικία των 6 μηνών, μερικά μωρά που είχαν συνεχόμενο ύπνο, αρχίζουν να ξυπνάνε ξανά. Πρόκειται για ένα φυσιολογικό αναπτυξιακό στάδιο των βρεφών που έχει να κάνει με τη συνειδητοποίηση της ατομικότητάς τους και την ανάγκη να επιβεβαιώσουν την παρουσία του προσώπου φροντίδας. Η ανταπόκρισή των γονέων σ’ αυτά τα συχνά ξυπνήματα βοηθά τα παιδιά να ανακουφιστούν από το άγχος και την ανασφάλεια και να ξεπεράσουν ομαλά αυτή τη φάση ανάπτυξης.

Ακολουθώντας ήρεμες καθημερινές συνήθειες πριν τον βραδινό ύπνο οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν τα μικρά βρέφη να κοιμηθούν. Η ρουτίνα για τον βραδινό ύπνο μπορεί να περιλαμβάνει: μπάνιο, χάδι, μείωση του φωτισμού, νανούρισμα, ήρεμη μουσική και τοποθέτηση του μωρού στο κρεβατάκι του όταν είναι νυσταγμένο και όχι κοιμισμένο.

Σύμφωνα με σύγχρονα δεδομένα, η συχνότητα του «συνδρόμου αιφνίδιου βρεφικού θανάτου» μειώνεται εάν το μωρό κοιμάται ανάσκελα και εάν κατά τους πρώτους 6 μήνες κοιμάται στο δωμάτιο των γονέων, αλλά όχι στο κρεβάτι τους.

  • Το μωρό είναι πιο σωστό να κοιμάται σε ύπτια θέση, σε σταθερό στρώμα, με το κεφάλι ακάλυπτο και τα πόδια να αγγίζουν το κάτω μέρος της κούνιας.
  • Η κούνια να έχει τις προδιαγραφές ασφαλείας.
  • Να μην υπάρχουν μαλακά ή μικρά αντικείμενα που μπορεί να προκαλέσουν ασφυξία (μαξιλάρια, μαλακά παιχνίδια, σφήνες, παπλώματα κ.ά.).
  • Επίσης να βρίσκεται μακριά από κουρτίνες και κορδόνια.

Μερικές συμβουλές ακόμα:

  • Προσπαθήστε να μεγαλώσετε τα διαστήματα των νυχτερινών γευμάτων. Ξεγελάστε το όσο μπορείτε, δώστε του πρώτα πιπίλα για όση ώρα αντέχει.  Οι παιδίατροι συστήνουν την νύχτα χαμομήλι, μέχρι να μειώσει τα νυχτερινά γεύματα.
  • Οι παιδίατροι υποστηρίζουν ότι μετά από τις πρώτες 40 ημέρες πρέπει να αρχίσετε να βάζετε σε πρόγραμμα το μωράκι σας. Σταδιακά θα το χειριστείτε. Παράδειγμα στην αρχή θα ξυπνήσει στις 3, του δίνετε πιπίλα και αντέχει μία ώρα ακόμα. Μετά από λίγες ημέρες, θα αρχίσει από μόνο του να ξυπνάει στις 4, κ.λ.π.
  • Δώστε το τελευταίο βραδινό γεύμα όσο πιο αργά το βράδυ μπορείτε. Αν το ταΐσετε πχ στις 12, πιθανόν θα σας ξυπνήσει ξανά στις
  • Όταν ξυπνάει το βράδυ και κλαίει, ταΐστε το και ξαναβάλτε το πάλι για ύπνο χωρίς παιχνίδια και χάδια. Τα παιδιά μπερδεύουν την νύχτα με την μέρα. Πρέπει εσείς να του τα μάθετε σωστά.
  • Θυμηθείτε πρέπει να επιμείνετε γιατί αν δεν τα καταφέρετε, το μωρό θα ταλαιπωρείται μέχρι την ηλικία των 2 ετών ή και παραπάνω. Μαζί θα ξαγρυπνάτε και εσείς.

Ένα μωρό που κοιμάται καλά κι έχει όλη μέρα ένα σωστό πρόγραμμα, είναι ήρεμο και πιο χαμογελαστό!

Συντάκτης: Σπυριδούλα Τσομή,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr