Ο ύπνος παίζει σημαντικό ρόλο για το αδυνάτισμα

Συντάκτης: Άκης Αδαμόπουλος

Ο ύπνος παίζει σημαντικό ρόλο για το αδυνάτισμαΔεν αρκεί η γυμναστική ή προσεκτική διατροφή για να χάσετε κιλά. Σύμφωνα με ειδικούς εξίσου σημαντικές είναι και οι συνήθειες που μπορεί να έχετε στην καθημερινότητά σας. Υπάρχουν διάφορες σχετικές μελέτες που έχουν γίνει κατά καιρούς για τη συσχέτιση του ύπνου με το αδυνάτισμα και οι περισσότερες από αυτές καταλήγουν στο οτι η η έλλειψη ύπνου, μπορεί να σας κάνει να μην χάνετε κιλά.

Στο πανεπιστήμιο της Λιόν, Γάλλοι επιστήμονες κατέληξαν φέτος πως ο άνθρωπος που κοιμάται λίγο, μπορεί να νιώσει πιο έντονο κατά 25% το αίσθημα της πείνας και έτσι να καταναλώσει 350 έως 500 περισσότερες θερμίδες τη μέρα.

Αντίστοιχα στο πανεπιστημίου του Μονάχου, οι ερευνητές, κατέληξαν πως η διαταραχή του ύπνου, με ξυπνητήρι, μπορεί να προκαλέσει άυξηση βάρους. Διαταράσσοντας τον φυσιολογικό ρυθμό του οργανισμού, και ξυπνώντας νωρίτερα από αυτό που έχουμε ανάγκη μπορεί να οδηγήσει σε καταχρήσεις όπως να καπνίζει, να πίνει αλκοόλ και καφέ και ακόμα να παχύνει.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σικάγο πιστεύουν πως η έλλειψη ύπνου, μπορεί να σας κάνει να μην χάνετε κιλά. Στερούμενοι τον ύπνο, μειώνεται η ινσουλίνη στα λιπώδη κύτταρα κατά 30%. Όσο λιγότερη ινσουλίνη έχουν τα κύτταρα, τόσο λιγότερη λεπτίνη παράγει ο οργανισμός. Η λεπτίνη ρυθμίζει το βάρος του σώματος μας και διαχειρίζεται τις καύσεις του λίπους.

Ειναι ξεκάθαρο πως ο σωστός ύπνος θα βοηθήσει τόσο το σώμα, για να χάσουμε κιλά, όσο και το πνεύμα μας. Μπορούμε να γίνουμε πιο αποδοτικοί, όταν είμαστε ξεκούραστο. Μπορείτε να βελτιώσετε τον ύπνο σας άμεσα, εφαρμόζοντας τις παρακάτω πέντε συμβουλές:

  • Κοιμηθείτε συγεκριμένες ώρες.
  • Σβήστε όλες τις συσκευές σας.
  • Χαλαρώστε κάνοντας ένα δροσερό ντους.
  • Αποφύγετε την καφεΐνη μετά το μεσημέρι και τα ποτά πριν κοιμηθείτε.

Όταν πέσετε στο κρεβάτι κλείστε καλά τα πάντα ωστε να μην σας διαταράσουν τον ύπνο εξωτερικοί ήχοι.

Συντάκτης: Άκης Αδαμόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr