Ο κόσμος των κωφών αυξάνει τις επικοινωνιακές ικανότητες

Συντάκτης: Σάννα Νάνου, Φιλόλογος και Επιμελήτρια – Διορθώτρια Κειμένων

Παρατήρησε τον κόσμο των κωφών και μάθε να επικοινωνείς όπως ένας κωφός. Γιατί; Σύμφωνα με έρευνα του καθηγητή Δρ Bruno Kahne η πρακτική αυτή πρόκειται να βελτιώσει τις ακουστικές ικανότητές σου, ενώ η παρουσία σου στον εργασιακό χώρο θα είναι καταλυτική.

Ο Δρ Kahne, ο οποίος εργάζεται ως ανώτερος σύμβουλος στην AirBusiness Academy, έχει αφιερώσει τα τελευταία επτά χρόνια για να ερευνήσει τις συνήθειες επικοινωνίας των κωφών, τα αποτελέσματα της έρευνας έχουν γίνει βιβλίο με τίτλο Deaf Tips – Powerful Communication.

Για τους περισσότερους από εμάς, η ιδέα ότι θα μπορούσαμε να αντλήσουμε διδάγματα αποτελεσματικής επικοινωνίας από τους ανθρώπους που δεν μπορούν να ακούσουν πολύ καλά ή και καθόλου μπορεί να φαίνεται οξύμωρο, αλλά ο Δρ Kahne επιμένει ότι ενώ οι κωφοί άνθρωποι δυσκολεύονται στην επικοινωνία τους με τους ακούοντες, αυτό δεν ισχύει όταν μιλάνε με άλλους κωφούς.

«Οι κωφοί δεν είναι κωφοί όταν είναι μαζί, μόνο όταν είναι σε επαφή με τους ακούοντες» είπε, και προσθέτει ότι είναι καλύτεροι ομιλητές με αυξημένες ικανότητες στην επικοινωνία «περνώντας μηνύματα πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια από οποιοδήποτε πρόσωπο ακούει.»

Στο βιβλίο του, ο ίδιος περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο έθεσε δύο ομάδες των τριών ατόμων, μία ομάδα κωφών και η άλλη μη κωφών, με σκοπό να τοποθετήσουν στη σωστή σειρά μία σειρά από έξι εικόνες.

Η ομάδα των κωφών χρειάστηκε μόλις δύο λεπτά για να το επιτύχει, ενώ η δεύτερη ομάδα χρειάστηκε έξι λεπτά. Το αποτέλεσμα αυτό επαναλήφθηκε σε παρόμοιες ασκήσεις του Δρ Kahne που διεξήγαγε σε 1.000 άτομα.

Τι είναι, λοιπόν, αυτό που κάνει τους κωφούς πιο αποτελεσματικούς στην επικοινωνία; Ένα παράδειγμα, λέει ο Δρ Kahne, είναι ότι οι κωφοί άνθρωποι μιλούν σε έναν χρόνο, με έναν αυστηρά διαδοχικό τρόπο, ενώ οι άνθρωποι χωρίς κώφωση μιλούν όλοι την ίδια στιγμή, και συχνά διακόπτουν ο ένας τον άλλον.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι ότι κατά τη διάρκεια συνομιλιών, οι κωφοί άνθρωποι έχουν την τάση να “είναι προσηλωμένοι στην αλληλεπίδραση, ενώ οι ακούοντες να αποσυνδέονται τακτικά”.

Οι ακούοντες επίσης σπάνια ζητάνε από τους συνομιλητές να επαναλάβουν τα πράγματα που έχουν πει, και ποτέ δεν φανερώνουν την έλλειψη κατανόησης σε κάποιο ζήτημα. Αντίθετα, οι κωφοί συνεχώς αναδιατυπώνουν και ελέγχουν την κατανόησή τους, και όταν δεν αντιλαμβάνονται κάτι το λένε.

Ο Δρ Kahne χρησιμοποιεί τις συμβουλές και τις πληροφορίες που έχει συλλέξει για το βιβλίο καθημερινά στη δουλειά του με τους εταιρικούς πελάτες, αλλά σημειώνει ότι η ιδέα δεν είναι η διδασκαλία της νοηματικής γλώσσας. Σκοπός είναι να υιοθετήσουμε συμβουλές επικοινωνίας και κόλπα από τον «κόσμο των κωφών».

Ανάμεσα στις πιο δημοφιλείς συμβουλές στο βιβλίο παραθέτουμε:

  • Για να αυξηθεί η προσοχή σας κατά τη συζήτηση μάθετε να ακούτε με τα μάτια σας, όπως και οι κωφοί, καθώς μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε τη μνήμη σας.
  • Μιλάτε ένας ένας κάθε φορά και χωρίς τη διακοπή των άλλων και επιλύετε τυχόν συγκρούσεις διαδοχικά.
  • Οι πληροφορίες που μεταφέρετε να είναι ακριβείς και απλές. Συνήθως, όταν οι άνθρωποι προσπαθούν να είναι απλοί, γίνονται αυτόματα ασαφείς. Όταν προσπαθούν να είναι σαφείς, ξαφνικά γίνονται περίπλοκοι.
  • Τολμήστε να κάνετε ερωτήσεις. Ακούγοντας οι άνθρωποι τείνουν να σταματάνε να κάνουν ερωτήσεις γύρω στην ηλικία των πέντε ετών, πιστεύοντας ότι οι ερωτήσεις είναι σημάδι κατωτερότητας, αδυναμίας ή ανικανότητας. Αυτό δεν συμβαίνει στον κόσμο των κωφών.
  • Χρησιμοποιήστε οπτικές λέξεις και ιστορίες για να περάσετε συγκεκριμένα μηνύματα ή να απαντήσετε σε ερωτήσεις.

Ο Δρ Kahne ελπίζει ότι το βιβλίο του θα συμβάλει σε μια μεταστροφή στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τους κωφούς με τη συνειδητοποίηση ότι στην εξεύρεση τρόπων για να αντισταθμίσουν την κώφωσή τους έχουν αναπτύξει συμπεριφορές επικοινωνίας που θα μπορούσαν να είναι χρήσιμες για τους ανθρώπους χωρίς προβλήματα ακοής.

Συντάκτης: Σάννα Νάνου, Φιλόλογος και Επιμελήτρια – Διορθώτρια Κειμένων

Influence:

Η Σάννα Νάνου γεννήθηκε στην Κοζάνη το 1983. Σπούδασε στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης…