Διατροφή για πνευματική υγεία

Συντάκτης: Flowmagazine

Τα παιδιά στην καθημερινότητά τους, απαιτείται να έχουν πνευματική διαύγεια και συγκέντρωση. Καθοριστικό ρόλο σε αυτό παίζει η διατροφή. Αν ξεκινάνε τη μέρα τους με ένα δυναμωτικό πρωινό και επιλέγουν για όλη τη μέρα υγιεινές τροφές, θα έχουν ενέργεια, καλή διάθεση και καθαρό μυαλό να συγκεντρωθούν στις δραστηριότητές τους και να αποδώσουν. Δείτε πώς μπορούν να συμβάλλουν οι γονείς στην επίτευξη αυτού του στόχου.

Το γεύμα του καλού μαθητή

«Είμαστε ότι τρώμε» λένε οι ειδικοί. Σκεφτείτε ακόμη ότι από την παιδική ηλικία διαμορφώνονται οι διατροφικές συνήθειες του ανθρώπου και χτίζεται ο οργανισμός του. Το βαρύ πρόγραμμα των σύγχρονων μαθητών χρειάζεται σωστά επιμελημένη τροφή.

  • Ο μαθητής πρέπει να τρώει το πρωί ένα μικρό μπολ με δημη­τριακά ή κουάκερ κρέμα, μια φέ­τα μαύρο ψωμί και ένα αβγό με­λάτο, φρέσκο χυμό πορτοκάλι ή ένα γιαούρτι με καρύδια και μέ­λι, ή φρέσκα φρούτα, χυμό, τυρί.
  • Για το κολατσιό του στο σχολείο μπορεί να φάει ένα σάντουιτς από το σπίτι με ψωμί, τόνο και λίγη μαγιονέζα, ή αβγό βραστό και τυρί, η μια λε­πτή φέτα ψητό κρέας με ψιλο­κομμένο καρότο ή μαρούλι.
  • Και το μεσημέρι, επιστρέφοντας τα παιδιά, μπορούν να διαλέξουν ένα είδος πρωτεΐνης από ψάρι, κοτόπουλο, άπαχο μοσχάρι.
  • Να αποφεύγονται τα λιπαρά χάμπουργκερ και λουκάνικα, τα φα­γητά τους να συνοδεύονται με ωμές σαλάτες και τυρί ή γιαούρ­τι.
  • Τώρα, για άμεση ενέργεια, αν τα παιδιά πρόκειται να διαβά­σουν ή να ασχοληθούν με κάτι άλλο εξωσχολικό, μπορούν να πιουν ένα μίλκ-σέικ με ένα σάντουιτς ή μια χούφτα ξηρούς καρ­πούς και γιαούρτι, μια καρυδόπιτα η μια σπιτική κρέμα.

Τα  Ελληνόπουλα είναι παχουλά     

Ξέρουν οι Έλληνες γονείς σή­μερα όσα πρέπει για τη διατρο­φή των παιδιών τους; Και το πιο σπουδαίο, έχουν ξεπεράσει το πρότυπο τού στρουμπουλού παι­διού με τα παχιά μάγουλα, πού όλο κάτι άχρηστο – γλυκό ή αλ­μυρό – μασουλάει; Σύμφωνα με συμπεράσματα από διεθνή έρευνα, τα Ελ­ληνόπουλα είναι από τα πλέον παχύσαρκα παιδιά στον κόσμο… Αυτό σημαίνει πολύ κακή δια­τροφή και στη συνέχεια μια αυ­ριανή κοινωνία με αρκετά προβλήματα υγείας.

Τι οδηγεί τα παιδιά στην παχυσαρκία

Τη σημαντικότερη ευθύνη για το γεγονός της παχυσαρκίας πολλών Ελληνόπουλων την έχει το «μαθητικό κολατσιό».

  • Συνήθως α­ποτελείται από έτοιμες βιομηχα­νοποιημένες τροφές και κυρίως γαριδάκια και τσιπς, πού έχουν αντικαταστήσει τελείως το κου­λούρι ή το ψωμοτύρι από την τσάντα των μαθητών. Όλα αυτά περιέχουν πολύ αλάτι, κορεσμένα λίπη, άμυλο, και δεν περιέχουν συστατικά πού έ­χει ανάγκη ο παιδικός οργανι­σμός. Τέτοια είναι το καλό λεύκωμα, οι βιταμίνες, το σίδηρο, το ασβέ­στιο. Ακόμη είναι άγνωστο αν πε­ριέχουν παράνομα ή νόμιμα χημικά πρόσθετα, πόσα και σε ποιες ποσότητες.
  • Το υπερβολικό αλάτι, με το ξεροτηγάνισμα, δίνουν αυτή την «υπέροχη λιχουδιά». Επειδή η παιδική γεύση είναι αδιαμόρ­φωτη ακόμα στην ηλικία των 5 -6 χρόνων, το παιδί αρχίζει να τα συνηθί­ζει και να τα ζητάει όλο και περισσότερο. Δεν είναι λίγες οι φορές πού έχουμε δει “μπόμ­πιρες” με βουρκωμένα μάτια να εκλιπαρούν τούς γονείς τους για φαγώσιμα σε πολύχρωμα σα­κουλάκια! Και το χειρότερο σ’ αυτή την περίπτωση: υπάρχει πάντα η αίσθηση κορεσμού και στην συνέχεια η αποστροφή προς τη φυσιολογική, ποικίλη τροφή. Το αλάτι είναι γνωστό ότι αυξάνει τη χοληστερίνη, την αρτηριακή πίεση και προδιαθέ­τει από τα παιδικά χρόνια τον οργανισμό για καρδιακά νοσή­ματα.
  • Δεν ευθύνεται μόνο το αλάτι, αλλά και τα κορεσμένα λίπη με τις πολλές θερμίδες τους για τη δημιουργία παχυ­σαρκίας, ιδιαίτερα όταν καταναλώνονται συχνά.

Τι πρέπει λοιπόν να τρώει ο μαθητής στο σχολείο του;

  • Το παραδοσιακό ψωμοτύρι, το γάλα, η ντομάτα, οι σταφίδες, τα ξερά σύκα και οι ανάλατοι ξηροί καρπού σε συνδυασμό με φρούτα και χυμούς τους αποτελούν πλούσιες ενεργειακά τροφές.
  • Να απο­φεύγονται τα αλλαντικά, τα γα­ριδάκια, τα αναψυκτικά, οι κό­λες κ.λπ

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…