Νιώστε δυνατοί και υγιείς με τροφές που σας δίνουν ενέργεια

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος

Έχετε ποτέ νιώσεις μέσα στην ημέρα σας ότι δεν έχετε ενέργεια; Αν ναι δείτε ποιες είναι οι τροφές που θα εκτινάξουν την ενέργεια σας άμεσα.

Η τροφή είναι το πιο βασικό στοιχείο που επηρεάζει την ευζωία ενός ανθρώπου. Αναλυτικότερα η ενέργεια την οποία προσλαμβάνουμε από την τροφή μας βοηθά στο να διατηρήσουμε στο ακέραιο τις εγκεφαλικές μας λειτουργίες, να μείνουμε υγιείς και να μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της εργασίας μας. Τι συμβαίνει όταν όμωςνιώθουμε άτονοι ή χωρίς ενέργεια; Εκεί η μητέρα φύση δημιούργησε αρκετά τρόφιμα τα οποία αρκετά άμεσα μπορούν να μας δώσουν την απαραίτητη ενέργεια.

Μπανάνα

Ιδανικό για αθλητές η μπανάνα δίνει άμεσα ενέργεια στον οργανισμό μας. Εκτός από το ότι έχει αρκετά σάκχαρα άμεσα χρησιμοποιούμενα από τον οργανισμό μας, περιέχει ιχνοστοιχεία όπως σίδηρο και κάλιο τα οποία αρκετές φορές πέφτουν σε σημαντικό βαθμό μέσα στην μέρα και μας κάνουν να αισθανόμαστε άτονοι. Μια μπανάνα μπορεί να μας αναπληρώσει αυτήν την απώλεια άμεσα και να μας προσφέρει και αρκετές βιταμίνες.

Νιώστε δυνατοί και υγιείς με τροφές που σας δίνουν ενέργεια

Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί έχουν αρκετή ενέργεια και μπορούν εύκολα σχετικά να αποτελέσουν ένα μικρό σνακ μέσα στην μέρα μας. Περιέχουν αρκετά υγιεινά συστατικά όπως υδατάνθρακες πρωτεΐνες και καλά λιπαρά. Είναι όμως αρκετά παχυντικά για αυτό και πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο. Προσοχή επίσης στις αλλεργίες λόγω ξηρών καρπών. Περιέχουν μέσα από την φύση αλλεργιογόνα συστατικά τα οποία μπορεί να προκαλέσουν επιπλοκές και προβλήματα.

Νιώστε δυνατοί και υγιείς με τροφές που σας δίνουν ενέργεια

Βρώμη

Είναι ιδανική σαν πρωινό γεύμα με μεγάλη συνεισφορά στα ενεργειακά αποθέματα του οργανισμού μας. Έτσι λοιπόν, εκτός από ότι είναι μια πλούσια πηγή υδατανθράκων άμεσα χρησιμοποιήσιμων από τον οργανισμό μας μπορεί και να βοηθήσει και στην καλή και εύρυθμη λειτουργία του παχέως εντέρου καθώς είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες. Αν επίσης συνδυαστεί με γιαούρτι το αποτέλεσμα από πλευρά ενέργειας είναι ακόμα καλύτερο και λαμβάνουμε και τα θετικά του γιαουρτιού όπως (πρωτεϊνες, υδατάνθρακες και προβιοτικά).

Ζυμαρικά, ψωμί ή ρύζι

Αποτελούν την πιο άμεση πηγή υδατανθράκων και άμεσης ενέργειας. Δίνουν ενέργεια πολύ γρήγορα και μάλιστα αρκετή ώστε να αναπληρώσει όλες τις άμεσες ανάγκες του οργανισμού.

Αν τα μακαρόνια είναι ολικής και το ρύζι είναι μαύρο διατροφικά είναι πιο πλούσια χωρίς να μειώνονται οι θερμίδες ή η προσλαμβανόμενη ενέργεια.

Νιώστε δυνατοί και υγιείς με τροφές που σας δίνουν ενέργεια

Ταχίνι

Το ταχίνι αποτελεί μια λιπαρή αλοιφή η οποία φτιάχνεται από σουσάμι. Πριν από την άθληση ή όταν νιώθετε ατονία μπορείτε να καταναλώσετε λίγο ψωμί με ταχίνι. Διατροφικά είναι αρκετά πλήρες (ειδικά αν αφαιρεθεί το έλαιο) και πολύ περιεκτικό σε θερμίδες και ενέργεια, βιταμίνες και φυτικές ίνες. Είναι από τις πιο υγιείς επιλογές και μάλιστα προάγει και την καλή λειτουργία του παχιού εντέρου.

Bonus tips:

Αν δείτε το έλαιο να είναι διαχωρισμένο από το υπόλοιπο σώμα δεν είναι δείγμα νοθείας ή συντηρητικών αλλά απλά αποτέλεσμα διαφορά φάσεων. Επίσης προσοχή γιατί παρόλο που είναι πολύ καλό και πλήρες διατροφικά αν προσπαθείτε να χάσετε σωματικό βάρος είναι αρκετά λιπαρό και παχυντικό.

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.