Μύθοι και αλήθειες για την υγιεινή διατροφή

Συντάκτης: Αγγελική Κουτρουμάνου

Σίγουρα όλοι έχουμε διαβάσει πάρα πολλά πράγματα γύρω από το θέμα της υγιεινής διατροφής και έχουμε ακούσει ακόμα περισσότερα. Κάποιες φορές μπερδευόμαστε και εν τέλει προβληματιζόμαστε για το τι πρέπει να ακολουθήσουμε.

Τι να προσέξουμε τελικά για να έχουμε μια υγιεινή διατροφή; Ποια από αυτά που γνωρίζουμε είναι αλήθεια και ποια μύθος; Ας δούμε, λοιπόν, τι ισχύει για να κάνουμε πιο σωστές επιλογές.

Μαύρο ψωμί

Μύθος: Το μαύρο ψωμί είναι πιο υγιεινό με λιγότερες θερμίδες.

Αλήθεια: Οι θερμίδες που έχει είναι σχεδόν ίδιες με αυτές που έχει το λευκό.

Φυσικοί χυμοί

Μύθος: Κατά τη διάρκεια της ημέρας κάποιος μπορεί να καταναλώσει όσο φυσικό χυμό θέλει.

Αλήθεια: Το πιο σωστό είναι να καταναλώνει κάποιος μέχρι και 3 ποτήρια τη μέρα.

Λαχανικά

Μύθος: Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι το ίδιο υγιεινά.

Αλήθεια: Τα λαχανικά είναι καλύτερα για τον οργανισμό μας απ’ ότι τα φρούτα. Γι’ αυτό και συνήθως οι διατροφικές οδηγίες λένε να καταναλώνουμε 4 μερίδες λαχανικών και μόνο 1 μερίδα φρούτων.

Πρωινό γεύμα

Μύθος: Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας και γι΄αυτό μπορούμε να φάμε όσο θέλουμε.

Αλήθεια: Σωστό και καλό πρωινό είναι εκείνο που αποτελείται από πρωτεΐνη, υδατάνθρακες και φυτικές ίνες.

Καστανή ζάχαρη

Μύθος: Η καστανή ζάχαρη είναι πιο υγιεινή από τη λευκή.

Αλήθεια: Δεν υπάρχει καμία ουσιαστική διαφορά, καθώς περιέχουν τις ίδιες θερμίδες.

Μήλο, ξύδι, γκρέιπφρουτ

Μύθος: Η κατανάλωση αυτών των τριών βοηθά στο να κάψουμε πιο εύκολα λίπος.

Αλήθεια: Η σωματική άσκηση και η σωστή διατροφή θα μας βοηθήσουν στην πραγματικότητα να κάψουμε λίπος.

Σοκολάτα

Μύθος: Η σοκολάτα δεν κάνει καλό στο σώμα μας.

Αλήθεια: Έρευνες δείχνουν πως ένα κομμάτι σοκολάτας τη μέρα μπορεί να έχει θετικές επιδράσεις στην υγεία αλλά και στο σώμα.

Σούσι

Μύθος: Το σούσι είναι υγιεινό και δεν περιέχει πολλές θερμίδες.

Αλήθεια: Το σούσι και φυσικά η σαλάτα από την οποία συνοδεύεται περιέχουν αρκετές θερμίδες.

Λιπαρά

Μύθος: Μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή δεν πρέπει να περιέχει λιπαρά.

Αλήθεια: Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας λιπαρών κάνει κακό στη διατροφή μας.

Νερό

Μύθος: Πίνετε 6 με 8 ποτήρια νερό την ημέρα.

Αλήθεια: Πίνετε όσο νερό χρειάζεται ο οργανισμός σας, χωρίς υπερβολές.

Συντάκτης: Αγγελική Κουτρουμάνου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.