«Μοιάζει με θαύμα, αλλά το χρωστώ στους γιατρούς!» – Η γυναίκα που επιβίωσε μετά από εξάωρη καρδιακή ανακοπή

Συντάκτης: Evelina Petriti

«Εξαιρετική περίπτωση» χαρακτήρισαν οι γιατροί τη βρετανίδα Audrey Schoeman, την οποία επανέφεραν στη ζωή μετά από έξι ώρες καρδιακής ανακοπής. Η Audrey υπέστη σοβαρή υποθερμία κατά τη διάρκεια εγκλωβισμού της από μια χιονοστιβάδα στα Πυρηναία, όπου είχε πάει για ορειβασία με τον σύζυγό της. Πρόκειται, σύμφωνα με τους γιατρούς, για τη μεγαλύτερης διάρκειας ανακοπή καρδιάς που έχει καταγραφεί ποτέ στην Ισπανία.

Η ομάδα διάσωσης τη μετέφερε στο νοσοκομείο χωρίς ζωτικές ενδείξεις.

Η υποθερμία που θα την σκότωνε εντέλει την έσωσε

Μοιάζει με θαύμα, όμως δεν είναι. Η 34χρονη, που ζει στη Βαρκελώνη, αρχικά εμφάνισε δυσκολία στην ομιλία και την κίνηση και, στη συνέχεια, έχασε τις αισθήσεις της. Η κατάστασή της χειροτέρευε και ο σύζυγος της Rohan πίστεψε πως ήταν νεκρή. «Προσπαθούσα να αισθανθώ τον σφυγμό της, την ανάσα της, αλλά δεν ένιωθα τίποτα», δήλωσε στο ισπανικό κανάλι TV3. Όταν η ομάδα διάσωσης έφτασε δύο ώρες αργότερα, η θερμοκρασία σώματος της Schoeman είχε πέσει στους 18 βαθμούς Κελσίου. Στο νοσοκομείο Vall d’Hebron της Βαρκελώνης μεταφέρθηκε χωρίς ζωτικές ενδείξεις. Αλλά ήταν αυτές οι χαμηλές θερμοκρασίες που της επέτρεψαν να επιβιώσει. Όπως δήλωσε ο γιατρός που την ανέλαβε δρ. Eduard Argudo, «Έμοιαζε νεκρή. Γνωρίζαμε όμως ότι εξαιτίας της συνθήκης της υποθερμίας είχε πιθανότητες να επανέλθει, χωρίς βέβαια να είμαστε σε θέση να αποκλείσουμε πιθανή ζημιά στο νευρικό της σύστημα».

Μοιάζει με θαύμα αλλά το χρωστώ στους ιατρούς Η Audrey με την ομάδα ιατρών που την έσωσε.

Τι ακριβώς συνέβη

Η υποθερμία, αν και την έφτασε ένα βήμα πριν τον θάνατο, δεν επέτρεψε στο σώμα και τον εγκέφαλό της να υποστούν ζημιά, κάτι που θα συνέβαινε αν κάποιος έχανε τις αισθήσεις του -συνεπώς, δεν λάμβανε οξυγόνο- σε θερμοκρασία δωματίου. Για να την επαναφέρουν, χρησιμοποίησαν ένα ειδικό μηχάνημα που εμπλουτίζει το αίμα με οξυγόνο. Μόλις το σώμα της έφτασε τους 30 βαθμούς Κελσίου, έκαναν χρήση απινιδωτή.

Η Audrey με ένα μέλος της ιατρικής ομάδας που την επανέφερε στη ζωή μετά από 6 ώρες καρδιακής ανακοπής.

Η Audrey πήρε εξιτήριο από το νοσοκομείο μετά από δώδεκα ημέρες έχοντας μόνο κάποια μικρά προβλήματα στην κίνηση. Όπως δηλώνει, δεν θυμάται τίποτα από εκείνες τις έξι ώρες που η καρδιά της είχε σταματήσει να χτυπά. «Ξύπνησα στην εντατική και δεν ήξερα τι ακριβώς μου συμβαίνει. Από τότε, βέβαια, προσπαθώ διαβάζοντας να μάθω όσα περισσότερα μπορώ για την υποθερμία και, πραγματικά, μου φαίνεται απίστευτο ότι επιβίωσα! Μοιάζει με θαύμα, αλλά το χρωστώ στους γιατρούς!».

Ωστόσο, είναι αποφασισμένη να μην αφήσει αυτήν την εμπειρία να της στερήσει το αγαπημένο της χόμπι, την ορειβασία, και ελπίζει ότι πολύ σύντομα θα είναι σε θέση να επιστρέψει σε αυτό.

Συντάκτης: Evelina Petriti,

Influence:

Storyteller