Αν είστε λάτρεις της διακόσμησης και της αισθητικής, σίγουρα θα περνάτε ατελείωτες ώρες χαζεύοντας τα Instagram posts με τις υπέροχες …
Μόδα είναι… το unboxing;
Το unboxing είναι μία νέα τάση, που κατακλύζει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ειδικά το instagram, τους τελευταίους μήνες. Η διαδικασία του unboxing είναι γνωστή πιθανότατα σε όλους μας, δεδομένου ότι στην ουσία πρόκειται για το άνοιγμα μίας κλειστής συσκευασίας και της ανάδειξης του προϊόντος, ενίοτε και κάποιων ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του.
Πότε όμως στην πραγματικότητα «εισέβαλλε» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η σχετικά νέα, αλλά σίγουρα πολλά υποσχόμενη τάση του unboxing; Στην ουσία ξεκίνησε τον Μάιο του 2006, όταν πραγματοποιήθηκε ένα video unboxing για ένα νέο μοντέλο κινητού της τότε κινητής αυτοκρατορίας της Nokia. Οι πωλήσεις του νέου τότε κινητού δεν ακολούθησαν τις προσδοκίες της εταιρείας αλλά ουδέν κακό αμιγές καλού… και κάπως έτσι το unboxing έκανε την εμφάνισή του και πολύ περισσότερο απέκτησε την δική του δυναμική στον χώρο των media.
Σταδιακά η απήχηση και οι δυνατότητες του νεοφερμένου unboxing άρχισαν να κινούν όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον δημοφιλών διαδικτυακών καναλιών, που από μία στιγμή και μετά αγόραζαν κατά αποκλειστικότητα video unboxing, εκτοξεύοντας κυριολεκτικά τις μετοχές της νέας αυτής τάσης στα ύψη.
Το ενδιαφέρον είναι ο λόγος, που, ενώ για καμιά δεκαετία άνθιζε «υπογείως» αλλά σταθερά, ξαφνικά αναπτύχθηκε με ταχύτατους ρυθμούς κατακλύζοντας κυριολεκτικά το διαδίκτυο.
Ποια ήταν η πραγματική αιτία ανάδειξης του φαινομένου; Η απάντηση είναι αλληλένδετη πρωτίστως με την ανάπτυξη των social media, δευτερευόντως με την άνθιση του e–shop (ηλεκτρονικό εμπόριο) και τέλος με την νέα εξίσου αναπτυσσόμενη τάση των fashion bloggers (πρόκειται, κυρίως για γυναίκες – διάσημες ή άσημες – που μέσω των social media τους διαφημίζουν προϊόντα διάφορων εταιριών).
Ειδικά στην περίπτωση του ηλεκτρονικού εμπορίου το unboxing είναι ιδιαίτερα χρηστικό, δεδομένο ότι ο καταναλωτής δεν έχει την δυνατότητα να δει από κοντά ένα προϊόν άρα δεσμεύεται στις φωτογραφίες της διαφήμισης ή της εταιρείας. Έτσι μέσω του unboxing του δίνεται η ευκαιρία να δει όσο το δυνατόν καλύτερα κάποιες δυνατότητες και χαρακτηριστικά του προϊόντος, που δεν είναι άμεσα εμφανή.
Στην όλη διαδικασία συνεπικουρεί αδιαμφισβήτητα και ο σχολιασμός του ατόμου, που έχει αναλάβει το video του unboxing. Η ερώτηση, που ανακύπτει βέβαια είναι κατά πόσο ο καταναλωτής μπορεί να στηριχτεί απόλυτα στα λεγόμενα κάποιου, που λαμβάνει 1) δωρεάν το προϊόν και 2) τις περισσότερες φορές πληρώνεται για την όλη διαδικασία.
Στην προκειμένη, λοιπόν, τίθεται ένα θέμα αξιοπιστίας του προϊόντος, που δεν μπορεί να διαπιστωθεί παρά μόνο με την αγορά του. Πάντως ο καθένας μας έχει το δικαίωμα να πράξει κατά το δοκούν σε τέτοιου είδους ζητήματα, εξάλλου κάποιες φορές το ρίσκο είναι αναγκαίο κακό.
Κλείνοντας να αναφερθεί, πως η νέα αυτή τάση της μόδας από ότι φαίνεται έχει γερές ρίζες και συνεχίζει να αναπτύσσεται μέσω του πρόσφορου εδάφους των media. Το πόσο τελικά θα καταφέρει να επιβιώσει σε ένα αχανές περιβάλλον, όπως τα media, που εξελίσσεται δυναμικά, είναι άγνωστο. Σε τελική ανάλυση ο χρόνος θα δείξει…