ΜΚΟ: Γιατί να συμμετέχω και πώς;

Συντάκτης: Ανδρέας Φράγκος

Βιώνουμε μια κοινωνική και οικονομική κρίση με ειδικά χαρακτηριστικά και απρόβλεπτες διαστάσεις. Οι ΜΚΟ προκρίνουν μη ατομικούς στόχους και θέματα με ευρύτερη σημασία. Το να είσαι μέρος αυτής της προσπάθειας έχει πολλά οφέλη και αναπτύσσει την κοινωνική σου συνείδηση και τη συναισθηματική σου ωριμότητα.

Ο κόσμος των ΜΚΟ

Οι ΜΚΟ χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες, ανάλογα με το αντικείμενό τους. Έτσι, για παράδειγμα, υπάρχουν περιβαλλοντικές οργανώσεις που ασχολούνται με την προστασία του περιβάλλοντος και ανθρωπιστικές οργανώσεις που ασχολούνται με τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε και την κριτική που δέχονται για τυχοδιωκτισμό και οικονομική ασυδοσία που, όμως, δεν έχει αποδειχθεί για τη συντριπτική πλειοψηφία. Μέχρι σήμερα, οι ΜΚΟ επιχειρούν να αναδείξουν συλλογικές προτεραιότητες και να βοηθήσουν στην επίλυση προβλημάτων για τα οποία το κράτος και οι επιχειρήσεις δεν προσφέρουν επαρκείς λύσεις.

Συνδρομητές

Ένας τρόπος να συμμετέχετε είναι να γίνετε συνδρομητές. Αυτό σημαίνει ένα ετήσιο κόστος και μια μόνιμη σχέση με την οργάνωση. Θα πρέπει να θέλετε να επενδύσετε αυτά τα χρήματα για το καλό της κοινωνίας, πιστεύοντας στο χρήσιμο έργο τους. Η αλήθεια είναι ότι, χωρίς συνδρομητές και δωρεές, οι ΜΚΟ θα ήταν, απολύτως, ανήμπορες να προσφέρουν οτιδήποτε ωφέλιμο.

Εθελοντές

Εάν ζορίζεστε οικονομικά (κοινός κανόνας πλέον…) ή, απλά, προτιμάτε να έχετε και έναν ενεργό ρόλο στις δράσεις της οργάνωσης, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να μπείτε στην εθελοντική ομάδα. Έτσι, θα μάθετε από πρώτο χέρι όλες τις πρωτοβουλίες και τις συζητήσεις, εντός της οργάνωσης, θα γνωρίσετε στελέχη και μέλη του ΔΣ και θα μπορείτε, εντελώς ανέξοδα, να συμβάλετε στους στόχους της οργάνωσης.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Εθελοντισμός: Η ανιδιοτελής συνεισφορά μας στην κοινωνία


Υποστηρικτές

Στην περίπτωση που έχετε οικονομική άνεση ή είστε ιδιοκτήτες μια επιχείρησης, μπορείτε να γίνετε χορηγοί ή να προσφέρετε τις υπηρεσίες σας και τα προϊόντα σας στην οργάνωση, κάτι που, αν και φαίνεται απλό, δεν είναι και τόσο διαδεδομένο. Δεν υπάρχει καλύτερη διαφήμιση από το να βοηθήσετε, αφιλοκερδώς, μέσα από την εταιρία σας, μια ΜΚΟ. Δεν είναι ούτε τυχαίο ούτε υπερφίαλο ότι όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν ένα εκτεταμένο πρόγραμμα κοινωνικής ευθύνης στο οποίο εντάσσουν και τέτοιες ενέργειες. 

Το θέμα είναι αυτό να συμβεί με έναν άλλο, πιο απλό τρόπο και για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, Για παράδειγμα, η Greenpeace έχει ένα πρότζεκτ που ονομάζεται «Στο Ποτήρι Μου», στο οποίο έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο από καφετέριες που προωθούν το να πίνεις καφέ σε δικό σου επαναχρησιμοποιούμενο σκεύος, προσφέροντας σου μια μικρή έκπτωση. Τέτοια προγράμματα, ιδανικά για μικρές επιχειρήσεις, θα μπορούσαν να υπάρχουν χιλιάδες.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η εμπειρία του εθελοντισμού στην Greenpeace


Συλλογική δράση

Λίγα τα κατά και πολλά τα υπέρ του να συμμετέχεις στις δράσεις και στον στρατηγικό σχεδιασμό μιας ΜΚΟ. Ανεξαρτήτως αποτελέσματος, είναι και ένα μεγάλο σχολείο για να πάρεις εμπειρίες, κοινωνικές και προσωπικές, δημιουργώντας και φέρνοντας σε πέρας ιδέες, πρωτοβουλίες, δράσεις, οργανωμένα πρότζεκτ, ενέργειες εύρεσης χρηματοδότησης και εκστρατείες μάρκετινγκ. Ο εθελοντισμός ακμάζει στην Ελλάδα και είναι βασικός πυλώνας της κοινωνικής μας ανάπτυξης, χωρίς κρατική βοήθεια, συνήθως. Ψάξτε να βρείτε τη ΜΚΟ με την οποία είστε πιο κοντά στα ενδιαφέροντα και αναζητήστε ανθρώπους με το ίδιο πάθος με το δικό σας. 

Η εποχή του ατομικισμού είναι βαρετή, μονόπλευρη και αδιέξοδη. Χρειαζόμαστε συλλογική δράση, χωρίς πνεύμα ανταγωνισμού και με όρους αξιοπρέπειας και υψηλού πολιτιστικού επιπέδου. Αφήστε τις όποιες αμφιβολίες και τη δικαιολογία του λίγου ελεύθερου χρόνου και δημιουργήστε νέες παρέες και ενδιαφέροντα, μέσα από τις χιλιάδες ελληνικές και διεθνείς ΜΚΟ.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η οικονομική ενίσχυση ενός ΜΚΟ βρίσκεται στο χέρι σας…

Συντάκτης: Ανδρέας Φράγκος,

Influence:

Είμαι πολιτικός μηχανικός με σημαντική εμπειρία. Έχω πάθος με την ελεύθερη διάδοση και μετάδοση γνώσεων και πληροφοριών…