Mindfulness R.A.I.N. Technique: Ο ρόλος του στην διαχείριση των αρνητικών συναισθημάτων

Συντάκτης: Ελένη Γκιάτα

Μήπως τα αρνητικά συναισθήματα έχουν μονοπωλήσει την καθημερινότητα σου, διώχνοντας το χαμόγελο από την ζωή σου; Στο χέρι σου είναι να αντιδράσεις.  Ίσως ήρθε η ώρα να δοκιμάσεις το Mindfulness R.A.I.N.

Ο ρόλος και η χρησιμότητα των αρνητικών συναισθημάτων στη ζωή μας 

Μερικοί άνθρωποι φοβούνται να εκφράσουν τα συναισθήματα τους, να κλάψουν, να δείξουν τον φόβο τους ή την δυσαρέσκεια τους για κάτι. Αυτό συμβαίνει γιατί ίσως δεν έχουν αντιληφθεί την χρησιμότητα των αρνητικών ή πιο σωστά, των δύσκολων συναισθημάτων και την αναγκαιότητά τους. 

Το συναίσθημα είναι μια εσωτερική συνθήκη. Έχετε σκεφτεί ότι λόγω της μη αποδοχής της ύπαρξης ενός αρνητικού συναισθήματος οδηγούμαστε σε κακή διαχείρισή του; 


Διαβάστε επίσης:Πώς ενισχύονται τα θετικά συναισθήματα


 Τεχνική Mindfulness R.A.I.N. ή αλλιώς ενσυνείδηση 

Ο McDonald, ο συνιδρυτής της Vipassana Hawaii, είναι ο δημιουργός του ακρωνύμιου RAIN. Δε μπορείτε να αποβάλετε το αρνητικό συναίσθημα; Μπορείτε να το καταπολεμήσετε μέσα από τα βήματα της R.A.I.N.  Μόλις 3 -5 λεπτά χρειάζονται. Μπορείτε να επιχειρήσετε να προχωρήσετε με τα εξής βήματα:

R = Recognition – Αναγνώριση

A = Acceptance – Αποδοχή

I = Investigation – Διερεύνηση

N = Nonidentification – Μη ταυτοποίηση 

Μόνο μετά την αναγνώριση της ύπαρξής του συναισθήματος που σας βασανίζει, όσο άβολο και κι αν είναι, τότε μόνο μπορείτε να το υπερνικήσετε.

Mindfulness R.A.I.N. Technique: Ο ρόλος του στην διαχείριση των αρνητικών συναισθημάτων

Ειδικότερα, με την επινόηση της τεχνικής αυτής, ο McDonald εφίστησε την προσοχή του στις ιδιότητες που συνθέτουν μια πλήρη στιγμή ενσυνειδητότητας, προκειμένου ο άνθρωπος να μπορέσει να αντιληφθεί τι του συμβαίνει.

Mindfulness RAIN Technique ή αλλιώς ενσυνείδηση 

Η R.A.I.N. είναι η τεχνική αποδοχής και αντίληψης των καταστάσεων ως ακριβώς έχουν. Η ρεαλιστική αντιμετώπιση τους οδηγεί στην αναγνώριση και διαχείριση της κατάστασης.

Η ρίζα του προβλήματος δεν ξεκινά μόνο από το μυαλό μας. Είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε την ύπαρξη των δύσκολων συναισθημάτων. Μόνο έτσι, θα μπορέσουμε να συμβιβαστούμε με την αναγκαιότητά τους και να τα αποδεχτούμε.

Mindfulness RAIN και σκοπός της

Σκοπός είναι να καταλήξουμε στο ότι τελικά δεν είναι τόσο δύσκολη όσο νομίζαμε η διαχείρισή τους, να δούμε κατάματα το πρόβλημα και να γίνουμε η καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας.


Διαβάστε επίσης: Τα προβλήματα υγείας που προκαλούν τα αρνητικά συναισθήματα


Όχι πια άλλη θλίψη! 

Εκτός από τα συναισθήματα που μας προκαλούν θυμό, δυσαρέσκεια, οργή, λύπη, ας μην ξεχνάμε και την χρησιμότητα των συναισθημάτων που εμείς τα βιώνουμε ως θετικά: την χαρά, την δημιουργικότητα, την ευχαρίστηση.

Στην ουσία, δεν υπάρχει διαχωρισμός θετικών και αρνητικών συναισθημάτων. Εμείς οι ίδιοι τα διαχωρίζουμε έτσι με βάση τον τρόπο που μας κάνουν να αισθανόμαστε, ενώ σχετίζονται επίσης και με την οπτική γωνία από την οποία τα παρατηρούμε.

Έρευνες έχουν επιβεβαιώσει ότι τα θετικά συναισθήματα, συμβάλλουν στην βελτίωση της αντίληψής μας.

Αντικαταστήστε την θλίψη με χαμόγελο, τη λύπη με χαρά και την στεναχώρια με ευχαρίστηση και χαμογελάστε ξανά! 

Πηγή 1, Πηγή 2, Πηγή 3, Πηγή 4

Συντάκτης: Ελένη Γκιάτα,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.