Μήπως χρειάζεστε την σωστή παρακίνηση για προπόνηση;

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος

Έχετε ποτέ αποφύγει να πάτε σε μια προπόνηση σκεπτόμενοι ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να πάτε; Αν ναι σας λείπει η σωστή παρότρυνση, παρακάτω θα δείτε πώς να την αποκτήσετε.

Η γυμναστική είναι από τις σημαντικές ανθρώπινες ασχολίες. Οι αρχαίοι πρόγονοι μας ήταν φανατικοί οπαδοί ενός καλλίγραμμου και γυμνασμένου σώματος και αυτό το δείχνουν τα πολλά και διαφορετικά αγάλματα τα οποία κοσμούν διάφορα διάσημα μουσεία σήμερα. Η γυμναστική όμως έχει αρκετές άλλες θετικές συνεισφορές στον άνθρωπο. Του φτιάχνουν την διάθεση, συνεισφέρει στην διαμόρφωση προσωπικότητας, οικοδομεί ένας υγιές σώμα και χτίζει πνευματικά προσόντα και αρετές. Τι γίνεται όμως όταν δεν βρίσκουμε λόγο να προπονηθούμε; Μήπως μας λείπει η παρακίνηση ως προς αυτό;

Θυμηθείτε τον λόγο που ξεκινήσατε γυμναστική

Στην αρχή είναι πάντα ο στόχος. Αν λοιπόν θέλουμε να χάσουμε κάποια περιττά κιλά ή αν απλά θέλουμε να δυναμώσουμε για κάποιο πρωτάθλημα ή ακόμα και για την δική μας εμφάνιση πρέπει πάντα να δίνουμε σημασία στον στόχο μας. Έτσι, οι στόχοι επιτυγχάνονται από τις φορές τις οποίες δεν έχουμε καμία διάθεση να δουλέψουμε αλλά εντούτοις συνεχίζουμε. Επιπλέον, ισχύει ότι όσο παρεκκλίνουμε από τον στόχο μας και αφηνόμαστε στην ζώνη άνεσής μας τόσο περισσότερο επαναπαυόμαστε και είναι αρκετά πιθανό και την επόμενη φορά να μην προπονηθούμε κάνοντας έτσι τον στόχο να μοιάζει άπιαστος.

Σκεφτείτε κάτι χαρούμενο που κάνετε όταν προπονείστε

Ο εγκέφαλος μας είναι καλωδιωμένος να θυμάται όλα τα θετικά στοιχεία που του κάνουν εντύπωση. Αν λοιπόν κάτι θετικό είναι οι σχέσεις μας με τους συναθλητές μας ή με τον προπονητή μας πρέπει να φέρνουμε στο μυαλό μας μια όμορφη κατάσταση για να κινητοποιηθούμε και να πάμε για γυμναστική.

Μήπως χρειάζεστε την σωστή παρακίνηση για προπόνηση;

Αναλογιστείτε αν κάνετε την γυμναστική που σας αρέσει

Αρκετές φορές το πρόβλημα δεν είναι απαραίτητα ότι εμείς δεν έχουμε γενικότερη διάθεση για γυμναστική, αλλά ότι δεν κάνουμε την γυμναστική την οποία να μας αρέσει. Πρέπει λοιπόν να επιλέξουμε τον τρόπο τον οποίο μας αρέσει να αθλούμαστε και να αφοσιωθούμε σε αυτόν. Έτσι θα είμαστε και πιο αποδοτικοί στην προπόνησή μας και οι ώρες θα περνούν πριν καν το καταλάβουμε.

Απλά πάρτε το απόφαση

Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο να μας σταματά η κούραση  από τις υπόλοιπες εργασίες μας ή από μια απαιτητική μέρα στην δουλειά. Αν όμως απλά το πάρουμε απόφαση και πολεμήσουμε το συναίσθημα που θέλει να μας κρατήσει καθηλωμένους,  τότε είναι σίγουρο ότι μετά από λίγο θα εξασθενήσει και εμείς θα έχουμε αρκετή όρεξη να γυμναστούμε. Τα πρώτα λεπτά μόνον θα είναι δύσκολα.

Ξεχάστε τις δικαιολογίες

Όσο περισσότερο δικαιολογούμε τον εαυτό μας που δεν έχουμε πάει σε μια προπόνηση τόσο πιο πιθανό είναι να μην πάμε και σε μια επόμενη. Αποβάλλετε τις δικαιολογίες και απλά αφοσιωθείτε στην προπόνησή σας. Έτσι, θα βρίσκετε και αφορμές για να γίνεστε καλύτεροι.

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.