Μέθοδοι για την επιτάχυνση του μεταβολισμού μας

Συντάκτης: Ρουμπίνα Στεφάτου

Όλοι θέλουμε έναν γρήγορο μεταβολισμό που θα μας διασφαλίζει τέλειες αναλογίες, ωστόσο, ως γνωστόν, οι ταχύτητές του μειώνονται όσο μεγαλώνουμε. Τα καλά νέα, είναι ότι με μικρές αλλαγές στη διατροφή μας μπορούμε να επιταχύνουμε σημαντικά το μεταβολισμό. Για αυτό και σας παρουσιάζουμε τις διατροφικές συνήθειες που βοηθούν στην ενεργοποίηση του, αλλά και τις τροφές και βιταμίνες που πρέπει να καταναλώνουμε εάν θέλουμε να έχουμε έναν καλό μεταβολισμό.

1. Να τρώμε κάθε τρεις ώρες

Τα σνακ επιταχύνουν το μεταβολισμό, καθώς κρατούν σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Αυτό μειώνει επίσης και τα επίπεδα της ινσουλίνης, της ορμόνης που οφείλεται για την αποθήκευση του λίπους, και στηρίζει την απελευθέρωση της γλυκαγόνης, της ορμόνης που οφείλεται για την καύση του λίπους”, υποστηρίζει η διαιτολόγος, Cassie Bjork.

2. Να μην παραλείπουμε το πρωϊνό

“Οι μεταβολικές λειτουργίες επιβραδύνουν κατά τη διάρκεια του ύπνου, γι ‘αυτό είναι τόσο σημαντικό να αναπληρώνουμε σωστά το σώμα μας με ένα θρεπτικό πρωινό, ώστε να ξαναενεργοποιηθούν”, δηλώνει η διατροφολόγος Rachael DeVaux.

3. Να πίνουμε άφθονο νερό

Το νερό βοηθά στην ενυδάτωση του οργανισμού, μας δίνει ενέργεια, γεγονός που βοηθά να καίγονται περισσότερες θερμίδες.

4. Να καταναλώνουμε μονοακόρεστα λιπαρά

Αναφερόμαστε στα ‘καλά’ λιπαρά, τα οποία περιέχονται σε τροφές, όπως το ελαιόλαδο, το ταχίνι, οι ξηροί καρποί και το αβοκάντο. “Επιταχύνουν το μεταβολισμό, καίγοντας λίπος”, δηλώνει η DeVaux

5. Να τρώμε ένα σνακ πριν τον ύπνο

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Φλόριντα ανακάλυψαν ότι οι άνδρες, οι οποίοι κατανάλωναν ένα βραδινό σνακ που περιελάμβανε 30 γραμμάρια πρωτεΐνης είχαν υψηλότερο μεταβολικό ρυθμό σε σύγκριση με εκείνους που δεν έτρωγαν τίποτα.

6. Να τρώμε περισσότερη πρωτεΐνη

Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of the American Dietetic Association έδειξε ότι οι δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες προκαλούν μεγαλύτερη απώλεια μυϊκής μάζας, που σημαίνει ότι ο μεταβολισμός μας επιβραδύνεται. Αυτό σημαίνει ότι για να ενεργοποιήσουμε και πάλι το μεταβολισμό μας, πρέπει να αυξήσουμε τις τροφές που είναι πλούσιες σε πρωτεϊνη, όπως κρέας, φασόλια.

7. Να επιλέγουμε τροφές που ενεργοποιούν το μεταβολισμό

Οι τροφές που καίνε λίπος και ενεργοποιούν τον μεταβολισμό μας, είναι οι καυτερές πιπεριές, τα προϊόντα ολικής άλεσης, το πράσινο τσάι, οι φακές, το άπαχο κρέας, τα γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά, ο καφές, το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί, τα φρούτα, τα μανιτάρια.

8. Να προσλαμβάνουμε βιταμίνη Β.

Η βιταμίνη B, συμβάλει στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου, την οξυδέρκεια και τη διάθεση, επιταχύνει τον μεταβολισμό και προστατεύει από παθήσεις και ασθένειες. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η βιταμίνη Β1, η οποία βοηθά την πέψη και βρίσκεται σε τρόφιμα που καταναλώνουμε συνήθως το πρωί, όπως τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα καρύδια και τα φρέσκα φρούτα. Επίσης σημαντική εναι η βιταμίνη Β9, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό των υδατανθράκων και των λιπών. Βρίσκεται στα αβγά, τις ντομάτες, τις γλυκοπατάτες, τους ξηρούς καρπούς, το κρέας, το συκώτι, το φύτρο σιταριού και τα πράσινα λαχανικά. Πολύ σημαντική είναι η βιταμίνη B12, στην οποία πολλοί παρουσιάζουν έλλειψη. Η πρόσληψη της βιταμίνης αυτής είναι απαραίτητη καθώς έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και βοηθά στη διαδικασία καύσης λίπους. Υψηλές ποσότητες αυτής, θα βρούμε σε τροφές, όπως το συκώτι και τα μύδια, στη διατροφική μαγιά και τα περισσότερα φυτικά γάλατα.

Συντάκτης: Ρουμπίνα Στεφάτου,

Influence:

Η Ρουμπίνα Στεφάτου είναι υποψήφια διδάκτωρ του Παντείου Πανεπιστημίου, ασχολείται με την εκπαίδευση κάνοντας ιδιαίτερα μαθήματα ιστορίας…