Mayday: Τα προβλήματα εν ώρα πτήσης (Β΄ Μέρος)

Συντάκτης: Σάννα Νάνου, Φιλόλογος και Επιμελήτρια – Διορθώτρια Κειμένων

Mayday: Τα προβλήματα εν ώρα πτήσης (Β΄ Μέρος)Το παρόν άρθρο αποτελεί συνέχεια του προηγούμενου με τίτλο Mayday: Τα προβλήματα εν ώρα πτήσης (Α΄ Μέρος) και παρέχει με τη σειρά του χρήσιμες συμβουλές που συγκέντρωσε από διάφορες πηγές, συμπεριλαμβανομένων των επίσημων συμβουλών από εμπειρογνώμονες, καθώς και από προσωπικές εμπειρίες συχνών ταξιδιωτών σχετικά με την άνεσή σας εν ώρα πτήσης και τις πιθανότητες να κοιμηθείτε επί του σκάφους, καθώς επίσης και συμβουλές για τη μείωση του κινδύνου «του συνδρόμου της οικονομικής θέσης».

Άνεση και ύπνος

  • Επιλέξτε τη θέση σας με σύνεση. Καλό είναι να επιλέγετε μια θέση στο παράθυρο, ώστε να μπορείτε να στηρίζεστε πάνω του, ενώ συγχρόνως αποφεύγετε τα σκουντήματα όσων κινούνται στο διάδρομο.
  • Οι τελευταίες θέσεις βρίσκονται συνήθως κοντά στις τουαλέτες. Επομένως, θα μπορούσατε να ενοχληθείτε από τον θόρυβο και τη μυρωδιά!
  • Πάρτε μαζί σας ένα μαξιλάρι αυχένα, μια μάσκα ματιών και ζεστές κάλτσες.
  • Να φοράτε χαλαρά, άνετα ρούχα. Αν έχει κρύο, για παράδειγμα, ένα χαλαρό T-shirt και μία ζακέτα θα μπορούσε να είναι πιο πρακτική επιλογή από ένα πουλόβερ.
  • Φορέστε άνετα μαλακά παπούτσια. Διαφορετικά, τα πόδια σας θα πρηστούν κατά τη διάρκεια της πτήσης.
  • Εάν δεν μπορείτε να κοιμηθεί μετά την κατανάλωση καφεΐνης, τότε μείνετε μακριά για μερικές ώρες πριν και κατά τη διάρκεια της πτήσης. Να θυμάστε ότι ορισμένα αναψυκτικά όπως και το τσάι έχουν επίσης καφεΐνη.

Σύνδρομο οικονομικής θέσης

Το σύνδρομο οικονομικής θέσης ονομάζεται η παθολογία που μπορεί να προκύψει (εν τω βάθει φλεβική θρόμβωση των κάτω άκρων και πνευμονική εμβολή) με αιτία τα πολύωρα αεροπορικά ταξίδια (συνήθως άνω των τεσσάρων ωρών), λόγω έλλειψης χώρου από τα στενά καθίσματα, της αδράνειας, του ύψους και της αφυδάτωσης των επιβατών.

Ο κίνδυνος αυξάνεται σημαντικά με την παρουσία άλλων γνωστών παραγόντων κινδύνου, οι οποίοι είναι οι εξής: ηλικία άνω των 40 ετών, θρόμβος αίματος στον πνεύμονα, ιστορικό θρόμβων αίματος στην οικογένεια, εγκυμοσύνη, χρήση αντισυλληπτικών, πρόσφατη χειρουργική επέμβαση ή τραύμα, καθώς επίσης και πολλοί τύποι καρκίνου. Πώς, λοιπόν, μπορεί να μειωθεί ο κίνδυνος;

Mayday: Τα προβλήματα εν ώρα πτήσης (Β΄ Μέρος)Η άσκηση όχι μόνο μειώνει τον κίνδυνο του συνδρόμου, έχει και άλλα οφέλη, όπως μείωση πόνων, ανακούφιση από το στρες και την πλήξη, ενώ παράλληλα επιφέρει καλύτερη ποιότητα ύπνου. Πολλές αεροπορικές εταιρείες προτείνουν διάφορες ασκήσεις και διατάσεις, για τις οποίες μπορείτε να ενημερωθείτε από το πλήρωμα ή ειδικά εγχειρίδια.

Ως προληπτικά μέτρα αναφέρονται τα εξής:

● Αρκετές ώρες ύπνος το βράδυ πριν από το ταξίδι.

● Οι επιβάτες σε μακρινά ταξίδια (πάνω από τέσσερις ώρες) να φορούν κάλτσες διαβαθμισμένης συμπίεσης ειδικά αν ανήκουν σε ομάδα υψηλού κινδύνου.

● Εν ώρα πτήσης κάθε 30 – 45 λεπτά περίπου, συνιστάται να σηκώνεται ο επιβάτης από τη θέση του και να κάνει μερικά βήματα στον διάδρομο του αεροπλάνου. Επίσης, όσο είναι καθιστός να κάνει ασκήσεις των άκρων ποδών και να μην σταυρώνει τα πόδια στους αστραγάλους ή στα γόνατα.

● Κατανάλωση αρκετής ποσότητας νερού και αποφυγή αλκοολούχων ποτών.

● Να μην τοποθετούνται χειραποσκευές στα πόδια προκειμένου να μην περιορίζεται ο ήδη μικρός χώρος των ποδιών.

● Οι επιβάτες δεν πρέπει να φορούν στενά ρούχα ή παπούτσια.

Συντάκτης: Σάννα Νάνου, Φιλόλογος και Επιμελήτρια – Διορθώτρια Κειμένων

Influence:

Η Σάννα Νάνου γεννήθηκε στην Κοζάνη το 1983. Σπούδασε στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης…