Κρίσεις Πανικού: Τί είναι και πώς τις αντιλαμβανόμαστε;

Συντάκτης: Ναταλία Κοτρώτσιου

Πλέον, ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι έχουν έρθει αντιμέτωποι με κρίσεις πανικού. Πρόκειται για μία οδυνηρή συνθήκη που μπορεί να προκύψει ξαφνικά και χωρίς προειδοποίηση. 


Διαβάστε επίσης: Κρίσεις πανικού: Ποια είναι τα συμπτώματα


Μερικά από τα συνηθέστερα συμπτώματα:

  • Γρήγορος καρδιακός ρυθμός
  • Αίσθημα ζάλης ή λιποθυμίας
  • Εφίδρωση ή τρέμουλο
  • Πόνος στο στήθος
  • Δυσκολία στην αναπνοή 

Μία τέτοια κρίση διαρκεί συνήθως 5 με 10 λεπτά. Το άτομο, μπορεί να αισθάνεται πως δεν μπορεί να ελέγξει τι συμβαίνει στο σώμα του ή πως δεν έχει επαφή με ό,τι συμβαίνει στο περιβάλλον γύρω του. Μπορεί να πιστεύει πως βρίσκεται σε κίνδυνο και πως παθαίνει καρδιακή προσβολή. Γι’ αυτό και αρκετός κόσμος καταλήγει να επισκέπτεται το νοσοκομείο για τη διενέργεια των απαραίτητων εξετάσεων.

Τα συμπτώματα, ίσως να φαντάζουν τρομακτικά, όμως, δεν είναι επικίνδυνα, καθώς μπορούν να αντιμετωπιστούν και να βελτιωθούν.


Διαβάστε επίσης:Τι είναι οι κρίσεις πανικού


Οι περισσότεροι υποφέρουν από επαναλαμβανόμενα επεισόδια κρίσεων, τα οποία συχνά προκαλούνται από μια συγκεκριμένη κατάσταση, όπως μία δημόσια ομιλία. Συνήθως, η κατάσταση που προκαλεί πανικό είναι αυτή στην οποία ο άνθρωπος αισθάνεται κίνδυνο και δεν μπορεί να ξεφύγει.

Καταστάσεις που ευνοούν την εμφάνιση κρίσεων πανικού:

  • Επιρροή από πάσχων μέλος της οικογένειας
  • Υπερβολικό άγχος
  • Αρνητικές σκέψεις και συνεχές αίσθημα φόβου

Παρά το γεγονός της μικρής διάρκειας των κρίσεων πανικού, το συναισθηματικό αντίκτυπο μία τέτοιας εμπειρίας, είναι μεγάλο. Ενδεχομένως να επηρεάσει αρνητικά την αυτοπεποίθηση του ατόμου και να του προκαλέσει σοβαρή αναστάτωση. 


Διαβάστε επίσης: Πώς οι κρίσεις πανικού συνδέονται με τη φωτοφοβία


Η μη έγκαιρη αντιμετώπισή τους, ενδέχεται να καταλήξει σε:

  • Αγοραφοβία
  • Κατάθλιψη
  • Αυτοκτονικές τάσεις

Επίσης, μπορούν να έχουν αρνητική επίδραση στην κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων. Δηλαδή, δυσκολία στη φοίτηση τους στο σχολείο, την έξοδο από το σπίτι ή τη διατήρηση σχέσεων.

Οι κρίσεις πανικού μπορούν να οδηγήσουν σε έντονο άγχος και να επηρεάσουν πολλές πτυχές της καθημερινής ζωής. Παρ’ όλ’ αυτά μπορούν να αντιμετωπιστούν.
5+1 τρόποι για να διαχειριστείς τις κρίσεις πανικού 

Υπάρχουν στρατηγικές που μπορούν να μειώσουν ή/και να εξαλείψουν τα συμπτώματα που αυτές επιφέρουν και να ξανακερδίσει το άτομο τον έλεγχο της ζωής του.

Η θεραπεία των κρίσεων δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ποικίλλει ανάλογα με τα συμπτώματα, τη σοβαρότητα, τη διάρκεια και την επιρροή. Το άτομο θα πρέπει να συμβουλευτεί έναν ειδικό στο χώρο της ψυχικής υγείας. Να συζητήσει το πρόβλημά του, το ιστορικό του και να καταλήξει σε απαιτούμενες ενέργειες, με σκοπό την ίασή του. 

Θα χρειαστεί χρόνος και προσπάθεια. Τα συμπτώματα θα αρχίσουν να μειώνονται σταδιακά και συχνά θα εξαφανίζονται μέσα σε μερικούς μήνες. 

Είναι αρκετά δύσκολο να βιώνει κανείς συχνές και επαναλαμβανόμενες κρίσεις πανικού. Είναι σημαντικό, όμως, όταν συμβαίνουν να ενεργούμε το συντομότερο δυνατό. Όσο αφήνουμε τον χρόνο να περνάει, τόσο δυσχεραίνουμε όχι μόνο τη δική μας καθημερινότητα και τη δική μας ποιότητα ζωής, αλλά και των ανθρώπων που βρίσκονται γύρω μας.

Συντάκτης: Ναταλία Κοτρώτσιου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.