Κοτόπουλο, μια υπερτροφή

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος

Βάλτε τα θεμέλια για μια υγιεινή διατροφή καταναλώνοντας κοτόπουλο. Μαθαίνουμε όλα τα οφέλη του για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Το κρέας είναι βασική ανθρώπινη τροφή από τα αρχαία χρόνια. Από την αρχαία Ελλάδα μέχρι σήμερα η κατανάλωση κρέατος και τα προϊόντα τα οποία παράγουμε από αυτό βελτιώθηκαν κατά πολύ και πλήθυναν. Το ίδιο βασική, λοιπόν, για τον άνθρωπο είναι και η κατανάλωση κοτόπουλου, η οποία στις μέρες μας έχει γίνει και βασικό υλικό για μερικές διατροφές. Ας δούμε λοιπόν το γιατί.

Σημαντική πηγή πρωτεΐνης

Για τους ασκούμενους και του ανθρώπους που κάνουν έντονη γυμναστική το κοτόπουλο είναι ιδανικό. Αποτελείται από 18% πρωτεΐνες με χαμηλά ποσοστά λίπους, ειδικά το στήθος του κοτόπουλου.

Η πρωτεΐνη του κοτόπουλου επίσης περιέχει και βασικά αμινοξέα, τα οποία χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός, όπως η τρυπτοφάνη, η οποία έχει και αντικαταθλιπτικά οφέλη στον ανθρώπινο εγκέφαλο. Στην πραγματικότητα η κατανάλωση του συγκεκριμένου αμινοξέος (δομικά συστατικά των πρωτεϊνών) συμβάλει στην παραγωγή σεροτονίνης (ορμόνης υπεύθυνης για την ευχαρίστηση). 

Τα παραπάνω είναι σημαντικά διότι οι πρωτεΐνες αναδομούν τους μυϊκούς ιστούς μετά την προπόνηση και τους ιστούς των οστών.

Κοτόπουλο, μια υπερτροφή


Διαβάστε επίσης: Πρωτεΐνη: 5 σημάδια ότι δεν καταναλώνεις αρκετή


Πηγή βιταμινών και μικροθρεπτικών συστατικών

Η διατροφική του αξία δεν σταματά στις πρωτεΐνες αλλά επεκτείνεται και στις βιταμίνες και στα μικροθρεπτικά συστατικά. Συγκεκριμένα περιέχει νιασίνη, μια βιταμίνη του συμπλέγματος Β, η οποία είναι υπεύθυνη για την επιδιόρθωση γενετικών βλαβών και ως εκ τούτου προστατεύει και από τον καρκίνο.

Ακόμα περιέχει ριβοφλαβίνη (επίσης βιταμίνη του συμπλέγματος Β) και Α-Β καροτένια τα οποία είναι προβιταμίνες Α οι οποίες βοηθούν στην καλή όραση και υγεία των ματιών.

Όσον αφορά τα μακροθεπτικά στοιχεία έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε φώσφορο προάγοντας την καλή υγεία των δοντιών, των νεφρών και του κεντρικού νευρικού συστήματος. Συμπληρωματικά περιέχει αρκετό σελήνιο, το οποίο είναι βασικό μεταλλικό στοιχείο που ενισχύει τον μεταβολισμό.

Βοηθά στην απώλεια λίπους και σωματικού βάρους

Παραπάνω αναφέρθηκε ότι το κοτόπουλο έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπη. Το γεγονός αυτό βοηθά στην απώλεια σωματικού βάρους.

Βέβαια εδώ έχει σημασία και ο τρόπος μαγειρέματός του. Προτιμάται το βραστό κοτόπουλο χωρίς την πέτσα, η οποία επίσης περιέχει σημαντικές ποσότητες λιπαρών και όχι τηγανητό. Το ψητό κοτόπουλο δεν έχει τόσα πολλά λιπαρά, παρά μόνο όταν έχει μαγειρευτεί με μεγάλες ποσότητες λαδιού.

Επίσης, σημασία έχει και ποια μέρη του κοτόπουλου προτιμάμε να καταναλώνουμε. Το πιο άπαχο μέρος του είναι το στήθος, το οποίο περιέχει και την περισσότερη πρωτεΐνη.

Εν κατακλείδι καταλαβαίνουμε ότι το κοτόπουλο αποτελεί την ιδανική τροφή για ανθρώπους που θέλουν να κάνουν μια καλή διατροφή, να έχουν απώλεια σωματικού βάρους και να αυξήσουν τη μυϊκή τους μάζα.  

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.