Κάστανα: Τα οφέλη της υπερτροφής του χειμώνα για μικρούς και μεγάλους

Συντάκτης: Ελένη Γκιάτα

Τα κάστανα αποτελούν μια θρεπτική και υγιεινή επιλογή τροφής για μικρούς και μεγάλους. Οι κρύες νύχτες του χειμώνα μπορούν αναμφίβολα να «συνοδεύονται» από νόστιμα κάστανα χαρίζοντάς μας πλούσια γεύση.

Πού μπορούμε να βρούμε κάστανα 

Είτε ψητά είτε βραστά, τα κάστανα ξεχωρίζουν από την καταγωγή τους και παράγονται σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Διακρίνονται ανάλογα με τη γεωγραφική τους προέλευση. 

Τις κρύες νύχτες του χειμώνα, λοιπόν, μπορείτε να ψήσετε κάστανα στο τζάκι σας, απολαμβάνοντάς τα μες στη ζεστασιά του σπιτιού σας.

Μπορείτε να τα βρείτε σε μανάβικα, παντοπωλεία και σε λαϊκές αγορές.

Κάστανα: Τα οφέλη της υπερτροφής του χειμώνα για μικρούς και μεγάλους

Την εποχή της άνοιξης, ανθίζουν οι καστανιές. Ωστόσο, η περίοδος ωρίμανσης των κάστανων είναι από τις αρχές Σεπτεμβρίου μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, και εξαρτάται από τις συνθήκες και την ποικιλία. 


Δείτε επίσης: Crash test στους ξηρούς καρπούς


Πρόληψη της εμφάνισης του Διαβήτη 

Τα κάστανα, ως μια υπερτροφή υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες, συμβάλλουν στην πρόληψη του διαβήτη.

Με την κατανάλωση των κάστανων, η αύξηση του σακχάρου στο αίμα πραγματοποιείται με πολύ αργό ρυθμό. Έτσι, συμβάλλουν στην προστασία των επικίνδυνων αιχμών και σταγόνων στο σάκχαρο του αίματος για ασθενείς που πάσχουν από Διαβήτη

Συμβάλλουν ακόμα στην υγιή ανάπτυξη των παιδιών

Καθώς είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, μέταλλα και βιταμίνες, όπως για παράδειγμα βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ασβέστιο, κάλιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, κάλιο και ψευδάργυρο, συμβάλλουν στην υγιή ανάπτυξη των παιδιών. Παράλληλα, Η Βιταμίνη C που περιέχεται στα κάστανα βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος των παιδιών και συντελεί στην θωράκιση του οργανισμού τους.

Βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος 

Τα κάστανα περιέχουν λιγότερο λίπος, συγκριτικά με άλλους καρπούς.

Επομένως, οι διαιτητικές φυτικές ίνες, τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και αντιοξειδωτικά τους, συντελούν στην καλύτερη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος.

Κάστανα: Τα οφέλη της υπερτροφής του χειμώνα για μικρούς και μεγάλους

Μείωση της κακής χοληστερόλης (LDL) 

Τα οφέλη από τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, που υπάρχουν στα κάστανα όπως προαναφέρθηκε, είναι σημαντικά αφού: 1. βοηθούν στη μείωση της κακής χοληστερόλης (LDL) και 2. οδηγούν σε αύξηση της καλής χοληστερόλης (HDL).


Διαβάστε Επίσης: Γλυκό κάστανο


Ψητά, νόστιμα κάστανα: Απόλαυση του νόστιμου καρπού στη ζεστασιά του σπιτιού σας 

Τις κρύες νύχτες του χειμώνα, μπορείτε να ψήσετε κάστανα στο τζάκι σας, απολαμβάνοντάς τα, επωφελούμενοι της ζεστασιάς του σπιτιού σας. Ιδανικά μπορείτε να τα καταναλώνετε σε λογικές ποσότητες παρέα με αγαπημένα σας πρόσωπα.

Πηγή  1, Πηγή 2, Πηγή 3, Πηγή 4

Συντάκτης: Ελένη Γκιάτα,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.