Και τα αναψυκτικά διαίτης είναι ύποπτα για την υγεία μας

Συντάκτης: Σάννα Νάνου, Φιλόλογος και Επιμελήτρια – Διορθώτρια Κειμένων

Και τα αναψυκτικά διαίτης είναι ύποπτα για την υγεία μαςΑποτελεί κοινή παρερμηνεία ότι τα αναψυκτικά διαίτης είναι πιο υγιεινά από τα κοινά αναψυκτικά. Στην πραγματικότητα μπορούν να καταστούν ιδιαιτέρως βλαβερά για την υγεία. Ενώ μια μεγάλη έρευνα σχετικά με τα αναψυκτικά διαίτης βρίσκεται ακόμη σε προκαταρκτικά στάδια, υπάρχουν σημαντικές ενδείξεις ότι πρέπει να σταματήσετε να πίνετε κάθε λογής αναψυκτικών.

1. Βελτίωση διάθεσης

Όπως αποδεικνύεται η αποχή από την κατανάλωση αναψυκτικών θα επιφέρει λιγότερους πονοκεφάλους, ενώ επίσης θα αυξηθεί η συγκέντρωσής σας και θα βελτιωθεί η διάθεσή σας. Σύμφωνα με μια μελέτη του 2014, η ασπαρτάμη -που περιέχεται στα περισσότερα αναψυκτικά- σχετίζεται με ευερεθιστότητα, κατάθλιψη και κακή γνωστική λειτουργία.

2. Μειωμένος πόθος για ζάχαρη

Εάν τα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη έχουν λιγότερες θερμίδες, θα μπορούσατε να καταναλώνατε μεγαλύτερες ποσότητες, σωστά; Λάθος. Τουλάχιστον σύμφωνα με μια μελέτη του 2010 διαπιστώθηκε ότι οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες όπως εκείνες που υπάρχουν σε τέτοιου είδους ποτά πραγματικά αυξάνουν τον πόθο για ζάχαρη αναγκάζοντας τους ανθρώπους να καταναλώνουν περισσότερα γλυκά τρόφιμα και τελικά να αποκτούν περισσότερο βάρος.

3. Τα οστά σας θα είναι ισχυρότερα

Η κατανάλωση ανθρακικού έχει συνδεθεί με την κακή υγεία των οστών στα παιδιά, σύμφωνα με μία έκθεση το 2014, αλλά λίγες μελέτες έχουν εξετάσει τη σχέση αυτή σε ενήλικες. Όπως αποδεικνύεται τα αναψυκτικά αυξάνουν τον κίνδυνο καταγμάτων του ισχίου στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση. Για να διατηρήσετε τα οστά σας υγιή και ισχυρά, όσο είναι δυνατόν, είναι μια καλή ιδέα να εγκαταλείψετε όχι μόνο τα αναψυκτικά, αλλά όλα τα ζαχαρούχα ποτά.

4. Τα νεφρά σας λειτουργούν καλύτερα

Και τα αναψυκτικά διαίτης είναι ύποπτα για την υγεία μαςΟι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες συνδέονται στενά με την εξασθένιση της λειτουργίας των νεφρών, ιδιαίτερα στις γυναίκες. Ξανασκεφτείτε την επόμενη φορά που θα αρπάξετε την κόκα κόλα από το σούπερ μάρκετ. Η νεφρική λειτουργία είναι ζωτικής σημασίας για τη γενική υγεία σας.

Συμπέρασμα

Υπάρχει σημαντική διαμάχη στην επιστημονική κοινότητα για το αν ή όχι οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες είναι ασφαλείς και ποιες ποσότητες είναι ασφαλείς για κατανάλωση.

«Εκτός από τα οφέλη τους, μελέτες σε ζώα έχουν πειστικά αποδείξει ότι οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες προκαλούν αύξηση του σωματικού βάρους, όγκους στον εγκέφαλο, καρκίνο της ουροδόχου κύστης και πολλούς άλλους κινδύνους για την υγεία» γράφει ο Kirtida R. Tandel στην εφημερίδα Pharmacology and Pharmacotherapeutics.

Η ασπαρτάμη, η σακχαρίνη, η σουκραλόζη και άλλα τεχνητά γλυκαντικά έρχονται φορτωμένα με τους δικούς τους κινδύνους για την υγεία και πιθανές αλλεργικές αντιδράσεις.

Συντάκτης: Σάννα Νάνου, Φιλόλογος και Επιμελήτρια – Διορθώτρια Κειμένων

Influence:

Η Σάννα Νάνου γεννήθηκε στην Κοζάνη το 1983. Σπούδασε στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης…