Καφές ή γλυκά χωρίς ζάχαρη; Κανένα πρόβλημα

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος

Θέλετε να αντικαταστήσετε τη ζάχαρη αλλά σας αρέσει ταυτόχρονα η γλυκιά της γεύση; Κανένα πρόβλημα. Δείτε ποιες γλυκαντικές ουσίες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στη θέση της.

Η ζάχαρη είναι μια από τις πιο παλιές γλυκαντικές ουσίες στην ιστορία. Πρακτικά ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι καλωδιωμένος να του αρέσει η γεύση της ζάχαρης και γενικά του γλυκού. Εντούτοις η ζάχαρη είναι ένα αρκετά θερμιδογόνο γεύμα με πολλές επιπτώσεις στην υγεία.

Δείτε λοιπόν τι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στην καθημερινή σας διατροφή, ώστε να αντικαταστήσετε τη ζάχαρη.

Στέβια

Στην προσπάθειά της να ανακαλύψει ένα επιπλέον γλυκαντικό με χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη από τη ζάχαρη η σύγχρονη επιστήμη χρησιμοποίησε το φυτό στέβια.

Καφές ή γλυκά χωρίς ζάχαρη; Κανένα πρόβλημα

Οι μελέτες δείχνουν ότι το συγκεκριμένο βότανο έχει σημαντικές επιδράσεις στον γλυκαιμικό δείκτη, μειωμένες θερμίδες σε σχέση με τη ζάχαρη και επίσης μειωμένα επίπεδα σακχάρων στο αίμα. Βέβαια υπάρχουν ενδείξεις ότι μπορεί να βλάπτει τη μικροχλωρίδα του εντέρου μας.

Είναι μάλιστα τόσο γνωστόως υποκατάστατο που πολλά ζαχαροπλαστεία το χρησιμοποιούν και στα γλυκά τους αντί για ζάχαρη, απευθυνόμενα σε όσους πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη.

Μέλι

Εντάξει, σίγουρα το μέλι δεν πάει πάντα και παντού. Μπορεί να αποτελέσει ιδανικό πρωινό ή να χρησιμοποιηθεί στην παρασκευή αρκετών γλυκών ως γλυκαντικό. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως γλυκαντική ουσία σε πολλά ροφήματα (δυστυχώς όμως όχι στον καφέ που αποτελεί και το πιο δημοφιλές ρόφημα).

Καφές ή γλυκά χωρίς ζάχαρη; Κανένα πρόβλημα

Μάλιστα, αν χρησιμοποιηθεί μαζί με το τσάι, ενισχύει το άρωμα και τη γεύση, ενώ ταυτόχρονα οι αντιοξειδωτικές του ιδιότητες σε συνδυασμό με τον μέτριογλυκαιμικό του δείκτη δίνουν πολλά θετικά στοιχεία στον ανθρώπινο οργανισμό.


Διαβάστε επίσης: Όλα για τη ζάχαρη!


Καφές ή γλυκά χωρίς ζάχαρη; Κανένα πρόβλημα

Σιρόπι σφενδάμου

Αποτελεί βασικό εξαγώγιμο προϊόν του Καναδά και μάλιστα σε σημείο να καθορίζει και τη ζωή πολλών ανθρώπων. Μας είναι αρκετά γνωστό ως συνοδευτικό σε τηγανίτες ή pancakes.

Εντούτοις μπορεί να είναι αρκετά χρήσιμο ως γλυκαντικό σε πολλά γλυκά, ίσως και σε μερικά ροφήματα. Είναι λιγότερο γλυκό από το μέλι αλλά είναι πιο ρευστό και αρωματικό, ειδικά όταν χρησιμοποιείται ως συστατικό στα γλυκά.

Καφές ή γλυκά χωρίς ζάχαρη; Κανένα πρόβλημα

Σιρόπια από φρούτα

Τα περισσότερα φρούτα περιέχουν μερικές ποσότητες φυσικών σακχάρων και γλυκαντικών. Έτσι με φυσικές διαδικασίες (βρασμός) μπορούμε να πάρουμε σιρόπι από τα περισσότερα φρούτα και να το χρησιμοποιήσουμε είτε στα γλυκά μας είτε ως πρωινό μαζί με το γιαούρτι.

Πέρα από τα φυσικά γλυκαντικά, έχουν και πολλά αντιοξειδωτικά και βιταμίνες που είναι πιο ωφέλιμα για την υγεία συγκριτικά με τη ζάχαρη.

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.