Με την οικολογική δράση και την οικονομική ανάπτυξη να συμβαδίζουν, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις στηρίζουν το «επιχειρείν» τους σε αειφόρους …
Η βιομηχανία της μόδας ανακαλύπτει την αειφορία
Ο κλάδος της μόδας, ένας από τους πιο σπάταλους και περιβαλλοντικά επιζήμιους, αρχίζει να στρέφεται στην αειφορία και να υιοθετεί πρακτικές πιο φιλικές προς το περιβάλλον.
Με επώνυμους οίκους μόδας να συνειδητοποιούν σιγά-σιγά την αξία των πράσινων μέσων παραγωγής, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις ενσωματώνουν βιώσιμες πρακτικές στα σχέδια παραγωγής τους για το μέλλον. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η VF Corporation, που έχει στην κατοχή της ένα ευρύ φάσμα εταιρειών ρουχισμού, συμπεριλαμβανομένων των Vans, Timberland και The North Face, η οποία τον Φεβρουάριο έγινε ο πρώτος όμιλος ενδυμάτων και υποδημάτων που έθεσε σε εφαρμογή ένα πράσινο «ομόλογο», το οποίο της απέφερε 500 εκατομμύρια σε έσοδα, με ομάδες επενδυτών από όλο τον κόσμο να υποστηρίζουν την αξιοποίησή τους σε πράσινα και βιώσιμα παραγωγικά υλικά από ανανεώσιμες και ανακυκλώσιμες πηγές με σταθμό δέσμευσης έως το 2030.
Το επενδυτικό ενδιαφέρον και η ποσοτική κινητικότητα των χρημάτων αποδεικνύει ότι η αειφορία στην βιομηχανία της μόδας δεν είναι απλώς ωφέλιμη αλλά ένα βασικό και χρήσιμο θεμέλιο, με το οποίο οι επιχειρήσεις μπορούν να προσελκύουν τους όλο και πιο απαιτητικούς επενδυτές και πελάτες, οι οποίοι αποζητούν και θα προτιμήσουν ένα ηθικά κατασκευασμένο και φιλικό προς το περιβάλλον προϊόν.
Μάλιστα από τις 23 Αυγούστου 2019, τριάντα δύο εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Burberry, H&M Selfridge’s Group, Adidas και Chanel, δεσμεύτηκαν για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου υπό το πλαίσιο του Σύμφωνου Μόδας G7, ενώ πολλές άλλες εταιρείες ανακοίνωσαν αντίστοιχης φύσης στόχους. Ο αγγλικός κολοσσός Debenhams δημοσίευσε τον Ιανουάριο ότι το 100% της ποσότητας βαμβακιού που προμηθεύεται και στηρίζει την παραγωγή της θα προέρχεται από βιώσιμες και «καθαρές» περιβαλλοντικά πηγές, ενώ τον Ιούλιο του περασμένου έτους ο γνωστός όμιλος της Inditex έθεσε ως στόχο να χρησιμοποιήσει σε ποσοστό 80% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την παραγωγή των προϊόντων του. Ξεχωριστή ήταν και η κίνηση της εταιρείας Timberland, η οποία τον Σεπτέμβριο δεσμεύτηκε να φυτέψει πενήντα εκατομμύρια δέντρα σε όλο τον κόσμο έως το 2025.
Εμφανώς οι αειφόροι στόχοι αποτελούν γεγονός για πολλές εταιρείες του χώρου της μόδας, ενώ κρατικές εντολές έχουν τεθεί υπό συζήτηση σε πολλές κυβερνητικές ατζέντες ανά τον κόσμο με στόχο την ανακύκλωση απορριμμάτων κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και την προστασία του περιβάλλοντος.
Μεγάλο κίνητρο, ωστόσο, στη στροφή αυτή στον χώρο της μόδας αποτελούν οι ίδιοι οι καταναλωτές, οι οποίοι σε ένα μεγάλο ποσοστό δηλώνουν ότι θα σταματούσαν να αγοράζουν ένα εμπορικό προϊόν, εφόσον αυτό αποδειχθεί ότι είναι επιζήμιο για το περιβάλλον ή ότι οι τεχνικές παραγωγής του δεν είναι ηθικά αποδεκτές.
Γνωρίζοντας ότι ο κλάδος της μόδας είναι ένας από τους πιο ρυπογόνους και σπάταλους ως προς τις πηγές ενέργειας στον κόσμο, η σταδιακή στροφή στην αειφορία και η αποφυγή ανήθικων εργασιακών πρακτικών, που χαρακτηρίζουν πολλούς από τις πολυτελείς οίκους του κόσμου, δίνει μία νότα αισιοδοξίας, αφού φαίνεται να αποτελεί πλέον στόχο πολλών εταιρειών μέσω της υιοθέτησης πρακτικών που αποσκοπούν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Το τελευταίο βγαίνει από το περιθώριο και γίνεται προτεραιότητα, καθώς γίνεται αντιληπτό ότι η εταιρική βιωσιμότητα στηρίζεται στην περιβαλλοντική, όχι αντιστρόφως.