Η φροντιστηριακή εκμάθηση ξένων γλωσσών στην Ελλάδα
«Μια ξένη γλώσσα είναι ένα δεύτερο ζευγάρι μάτια» είπε ο Goethe.
Το μυαλό του ανθρώπου μπορεί να «τελειοποιηθεί» με διάφορες πρακτικές. Έχει πιστοποιηθεί ότι η γλωσσομάθεια μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά προς την κατεύθυνση αυτή, επηρεάζοντας τη λειτουργία του εγκεφάλου, την κριτική σκέψη του ατόμου και την πολύπλευρη προσέγγιση της πραγματικότητας.
Αν αναλογιστεί κανείς ότι μέσα σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να σκεφτεί μια λέξη, να εφαρμόσει κανόνες γραμματικής και να τη στείλει στο στόμα ως λόγο, οι διεργασίες που συντελούνται στον εγκέφαλο μέσω της εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας φαντάζουν περίπλοκες. Έρευνες απέδειξαν ότι οι δίγλωσσοι εμφανίζουν ενισχυμένες εγκεφαλικές, γνωσιακές και συμπεριφορικές λειτουργίες και ο εγκέφαλος τους λειτουργεί διαφορετικά από τον εγκέφαλο των μονόγλωσσων. Έρευνες πάλι καταδεικνύουν ότι η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας στην ενήλικη ζωή μπορεί να επιφέρει νοητική ενίσχυση, η οποία δεν είναι τόσο έντονη πια. Αυτό που έχει σημασία τελικά είναι η προσπάθεια του ατόμου που θα καταβάλλει για την επίτευξη πνευματικής εγρήγορσης ανεξαρτήτως ηλικίας.
Ποιοι είναι, όμως, οι λόγοι εκμάθησης μίας ξένης γλώσσας και ποιες είναι οι γλώσσες υψηλής ζήτησης; Ποια είναι η πραγματικότητα περί της εκμάθησης ξένων γλωσσών στην Ελλάδα, τι είναι το Παρατηρητήριο των Διδάκτρων και ποιες οι καινοτομίες των φροντιστηρίων ξένων γλωσσών; Το αφιέρωμα αυτό φιλοδοξεί να δώσει απαντήσεις σε αδρές γραμμές στα παραπάνω ερωτήματα για την εκμάθηση ξένων γλωσσών φωτίζοντας, όσο είναι εφικτό, την εικόνα της ελληνικής πραγματικότητας.
Γιατί μαθαίνουμε μία ξένη γλώσσα;
Δεν υπάρχει αμφιβολία το γεγονός ότι η εκμάθηση ξένων γλωσσών είναι το κλειδί για την κατάληψη μίας θέσης εργασίας. Σήμερα, γίνεται φανερό ότι δεν αρκεί μία μόνο ξένη γλώσσα τη στιγμή που πολλοί προχωρούν σε δύο ή και τρεις γλώσσες. Και αυτό γιατί ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, η ζήτηση μεγαλύτερη από την προσφορά εργασιών και η προϋπηρεσία ποτέ αρκετή. Επομένως, το βιογραφικό σημείωμα του υποψηφίου πρέπει κατά κάποιον τρόπο να διαφοροποιηθεί. Επιπλέον, εάν δεν μάθει κανείς άλλη γλώσσα ο κόσμος γίνεται μικρότερος από την άποψη των προοπτικών απασχόλησης και εμπειριών.
Ποιες είναι οι γλώσσες υψηλής ζήτησης;
Οι πιο διαδεδομένες γλώσσες στον κόσμο με βάση τον αριθμό των ομιλητών και ως δεύτερη γλώσσα σύμφωνα με τα στοιχεία από την UNESCO (The United Nations’ Educational, Scientific and Cultural Organization) είναι: τα κινεζικά, τα αγγλικά, τα ισπανικά, τα ινδικά, τα αραβικά, τα μπενγκάλι, τα ρωσικά, τα πορτογαλικά, τα ιαπωνικά, τα γερμανικά και τα γαλλικά. Ο παρακάτω πίνακας περιλαμβάνει τα στοιχεία:
Γλώσσα |
Κατά προσέγγιση ομιλητές στον κόσμο |
1. Κινέζικα (Mandarin) |
1,917,000,000 |
2. Ισπανικά |
406,000,000 |
3. Αγγλικά |
335,000,000 |
4. Ινδικά |
260,000,000 |
5. Αραβικά |
223,000,000 |
6. Πορτογαλικά |
202,000,000 |
7. Μπενγκάλι |
193,000,000 |
8. Ρωσικά |
162,000,000 |
9. Γερμανικά |
122,000,000 |
10. Γαλλικά |
84,300,000 |
Η ευκολία ή δυσκολία της εκμάθησης μιας άλλης γλώσσας εξαρτάται από τη μητρική γλώσσα. Σε γενικές γραμμές, όσο πιο κοντά στη δεύτερη γλώσσα είναι η μητρική και τον πολιτισμό του εκπαιδευόμενου όσον αφορά το λεξιλόγιο, τους ήχους ή τη δομή της πρότασης τόσο πιο εύκολη θα είναι η κατάκτησή της. Έτσι, ένας Πολωνός ομιλητής θα είναι ευκολότερο να μάθει μια άλλη σλαβική γλώσσα, όπως την τσεχική παρά μια ασιατική γλώσσα, όπως την ιαπωνική.
Πολλές γλώσσες του κόσμου εξαιτίας της παγκοσμιοποίησης και της πολιτιστικής ομογενοποίησης κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Η UNESCO έχει εντοπίσει 2.500 γλώσσες. Μάλιστα, το ένα τέταρτο των γλωσσών του κόσμου ομιλούνται από λιγότερους από 1.000 ανθρώπους και αν αυτές δεν περάσουν στην επόμενη γενιά, θα χαθούν για πάντα. Γλωσσολόγοι συζητούν τρόπους διάσωσης των υπό εξαφάνιση γλωσσών.
Ευρωβαρόμετρο: Οι Έλληνες στην εκμάθηση ξένων γλωσσών
Ποια είναι η πιο δημοφιλής γλώσσα που ομιλείται στην Ελλάδα; Η απάντηση είναι προφανής. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωβαρόμετρου τα αγγλικά βρίσκονται στην πρώτη θέση, και ακολουθούν με μικρότερα ποσοστά τα γαλλικά, τα γερμανικά και τα ιταλικά. Συνολικά, γνωρίζει μία ξένη γλώσσα περίπου το 44% του πληθυσμού των Ελλήνων και δύο γλώσσες το 22%. Μάλιστα, πάνω από 1 εκατ. μαθητές κάθε χρόνο μαθαίνουν τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα σε ιδιωτικά φροντιστήρια, στα οποία αφιερώνουν περίπου 5 ώρες την εβδομάδα.
Για ποιο λόγο όμως οι μαθητές στρέφονται σε ιδιωτικά φροντιστήρια τη στιγμή που διδάσκονται ξένες γλώσσες και στα δημόσια σχολεία; Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 370 μαθητές γυμνασίου από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με επικεφαλής τον Παπαοικονόμου απέδειξε ότι το ελληνικό δημόσιο σχολείο θεωρείται ανεπαρκές από τους μαθητές για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών. Όπως προέκυψε από την έρευνα το 90% των μαθητών στρέφεται στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών θεωρώντας πως το σχολείο αποτυγχάνει να προετοιμάσει τους μαθητές για την απόκτηση πτυχίου. Μεταξύ άλλων επισημάνθηκε ότι το σχολείο στερείται οπτικοακουστικών μέσων, ενώ ο αριθμός μαθητών σε μία τάξη φροντιστηρίου είναι μικρός.
Εκμάθηση νέων γλωσσών
Σύμφωνα με τον Χάρη Γερονικόλα, πρόεδρο του City University College, η γνώση της αγγλικής γλώσσας σε άριστο επίπεδο δεν είναι πλέον απαραίτητο κριτήριο. Ο ίδιος επισημαίνει ότι τα τελευταία χρόνια βλέπουμε να αυξάνεται όλο και περισσότερο η ζήτηση της κινεζικής γλώσσας, της αραβικής και της ρωσικής. Γιατί; Οι προοπτικές συνεργασίας του ελληνικού κράτους και των επιχειρήσεων με αυτές τις χώρες αποτελούν κίνητρο για την εκμάθηση των εν λόγω γλωσσών. Θέλοντας επομένως να γίνει κανείς περισσότερο ανταγωνιστικός και για λόγους διαφοροποίησης του βιογραφικού επενδύει σε μία ξένη γλώσσα, και μάλιστα σε τοπική γλώσσα χωρών που παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και προσελκύουν διεθνείς επενδύσεις.
Πιο ειδικά, όσον αφορά την κινεζική γλώσσα το ένα πέμπτο του πλανήτη μιλάει κινεζικά. Άλλωστε, η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, ενώ πολλές αμερικανικές εταιρείες δραστηριοποιούνται στην Κίνα και έχουν προβεί σε μακροπρόθεσμες επενδύσεις.
Κάθε χρόνο όλο και περισσότεροι φοιτητές σε όλο τον κόσμο τη μελετούν με ενθουσιασμό και επιτυχία. Οι διεθνείς επιχειρήσεις προτιμούν να προσλαμβάνουν ανθρώπους που μιλούν περισσότερες από μία γλώσσες. Η Κίνα έχει γίνει μια τεράστια αγορά, και οι ηγέτες των επιχειρήσεων αναζητούν για ανθρώπους που γνωρίζουν κινεζικά. Μάλιστα, η χώρα αυτή προβλέπεται ότι θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις παγκόσμιες υποθέσεις στο μέλλον. Καθώς η Κίνα τώρα έχει ανοίξει προς τη Δύση, υπάρχουν ευκαιρίες για απασχόληση σε όλους τους τομείς.
Όσον αφορά την αραβική γλώσσα το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ την έχει ονομάσει «κρίσιμη γλώσσα» δημιουργώντας υποτροφίες για την εκμάθησή της στις ΗΠΑ και στο εξωτερικό. Οι μαθητές αισθάνονται ότι η κατάκτηση της αραβικής γλώσσας θα λειτουργήσει βοηθητικά στην καριέρα τους σε τομείς όπως η διπλωματία, η μηχανική, η διεθνής ανάπτυξη, και στην ακαδημαϊκή κοινότητα. Ομοίως, και η ρωσική γλώσσα πρόκειται να διευρύνει τις επιλογές στις θέσεις εργασίας. Απεριόριστες εμπορικές ευκαιρίες προκύπτουν από την ανάπτυξη της ρωσικής οικονομίας. Δυτικές επιχειρήσεις που τώρα ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα στη Ρωσία, καθώς και νεοσυσταθείσες ρωσικές επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με τη Δύση (και μάλιστα με όλους) έχουν δημιουργήσει χιλιάδες ευκαιρίες απασχόλησης για άτομα με πολλαπλές γλωσσικές δεξιότητες.
Το Παρατηρητήριο των Διδάκτρων
Στην Ελλάδα τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών υπολογίζονται στα 7.350, δηλαδή ένα φροντιστήριο ανά 2.000 κατοίκους, και σύμφωνα με στοιχεία που προέρχονται από το υπουργείο Παιδείας η συνολική δαπάνη για εκμάθηση ξένων γλωσσών ξεπερνάει τα 440 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση. Πιο ειδικά, υπολογίζεται ότι το συνολικό πακέτο για το πτυχίο πιστοποιημένης επάρκειας ανέρχεται στα 8 με 10 χιλιάδες ευρώ συνολικά. Αν υποθέσουμε ότι η διάρκεια σπουδών είναι 10 χρόνια, το ποσό αυτό κυμαίνεται από 300 ευρώ περίπου τον χρόνο στις μικρές τάξεις μέχρι και 1.500 ευρώ λίγο πριν από το πτυχίο.
Πράγματι, στο Παρατηρητήριο των Διδάκτρων του Υπουργείου Ανάπτυξης οι γονείς μπορούν να κάνουν μία έρευνα στα δίδακτρα φροντιστηρίων ξένων γλωσσών, αλλά και φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης ή παιδικών σταθμών και άλλων ιδρυμάτων. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία τιμών τιμοκαταλόγου, τα οποία αποστέλλονται από τα ίδια τα φροντιστήρια και αναρτώνται στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, μία μικρή περιήγηση μάς απέδειξε ότι οι τιμές των φροντιστηρίων φαίνεται πως δεν είναι σταθερές, ενώ ο σκληρός ανταγωνισμός έχει συμβάλλει στη μείωσή τους. Να σημειωθεί βέβαια ότι η επικοινωνία με τους ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων είναι απαραίτητη για την πλήρη ενημέρωση των τιμών, και πιθανής έκπτωσης σε περιπτώσεις όπως προπληρωμής του ποσού ή δύο αδελφών.
Η εκμάθηση, λοιπόν, ξένων γλωσσών είναι συνυφασμένη με την ιδιωτική εκπαίδευση. Τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών στην Ελλάδα έχουν αποτελέσει το δεύτερο σχολείο, προσαρμοσμένα στην πραγματικότητα και στις απαιτήσεις της οικονομίας και της αγοράς εργασίας.
Καινοτομίες φροντιστηρίων στην Ελλάδα
- Το Κέντρο Ξένων Γλωσσών Ζήκου ιδρύθηκε και λειτουργεί συνεχώς από το 1954. Ήταν το πρώτο κέντρο ξένων γλωσσών που ιδρύθηκε στα Ιωάννινα από τον Δ. Στατηρά, με εξειδίκευση στην αγγλική γλώσσα. Οι λόγοι που το διαφοροποιούν και επιφέρουν θεμιτά αποτελέσματα είναι οι παρακάτω: Τα παιδιά μαθαίνουν αγγλικά σε ένα χαρούμενο περιβάλλον ξεκινώντας με διαλόγους, τραγούδια, βίντεο, θέατρο, ολοκληρώνουν τις σπουδές τους πριν το Λύκειο, οι μαθητές που αριστεύουν δικαιούνται υποτροφία (έκπτωση στα δίδακτρα), επιμονή σε πτυχία που αξίζουν: PROFICIENCY CAMBRIDGE και PROFICIENCY MICHIGAN, οι μαθητές με συνεχή τεστ και επαναληπτικά τεστ αφομοιώνουν τις γνώσεις τους, υπάρχει τακτική ενημέρωση γονέων.
- Το Κέντρο Ιαπωνικών και Κινεζικών Σπουδών Οικονομάκου έχει συμπληρώσει 30 χρόνια στον χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στην Ελλάδα, και κυρίως της διδασκαλίας των ανατολικών γλωσσών, της ιαπωνικής και κινεζικής γλώσσας, καθώς και της διάδοσης της κουλτούρας των αντίστοιχων χωρών. Ιδρύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1980 και συνεχίζει μέχρι και σήμερα να προσφέρει σπουδές ποιότητας σε εκλεκτούς και φιλόδοξους σπουδαστές, που θέλουν να συνδυάσουν τη μόρφωση με την επαγγελματική αποκατάσταση υψηλών προδιαγραφών με καριέρες κύρους και γενικά που θέλουν να επενδύσουν σε ένα ξεχωριστό και ιδιαίτερο προσόν, όπως είναι η γνώση της γλώσσας των οικονομικών και τεχνολογικών υπερδυνάμεων, Κίνας και Ιαπωνίας.
Μάλιστα, το Κέντρο Ιαπωνικών και Κινεζικών Σπουδών Οικονομάκου είναι το μοναδικό που συνεργάζεται με εκπαιδευτικά ιδρύματα και Πανεπιστήμια της Ιαπωνίας και της Κίνας για πανεπιστημιακές και μεταπτυχιακές σπουδές ή και για απλή εξάσκηση της γλώσσας.
Το φροντιστήριο αυτό με σκοπό την αποτελεσματική διδασκαλία των μαθημάτων και τη διάδοση της κουλτούρας του ανατολικού κόσμου απασχολεί καθηγητές ιαπωνικής και κινεζικής καταγωγής με ελληνομάθεια και κρατική πιστοποίηση της επάρκειάς τους και συνεχή μετεκπαίδευση σε νέες μορφές διδασκαλίας. Παράλληλα, χρησιμοποιούνται σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα διδασκαλίας και τελούνται εκπαιδευτικά προγράμματα υψηλών προδιαγραφών, ενώ δίνεται η δυνατότητα στους σπουδαστές να εξασκήσουν τη γλώσσα στην Ιαπωνία και στην Κίνα. Μεταξύ άλλων λειτουργούν νηπιακά τμήματα κινεζικής γλώσσας για παιδιά από 6 έως 8 ετών, διοργανώνονται σεμινάρια Ikebana (ιαπωνικής ανθοδετικής) και σεμινάρια Origami (ιαπωνικής χειροτεχνίας) και γίνονται μαθήματα καλλιγραφίας.
-
Στα κέντρα ξένων γλωσσών So Easy o σχεδιασμός των Computer Labs συμβάλλει σημαντικά στην οπτικοποίηση και το ζωντάνεμα του μαθήματος. Οι μαθητές βλέπουν τις ιστορίες που διαβάζουν στα κείμενά τους να ζωντανεύουν μπροστά τους, τους δίνεται η δυνατότητα να επηρεάσουν την εξέλιξή τους, ενώ με τη χρήση του διαδικτύου κάνουν χρήση της ξένης γλώσσας για να βρουν πληροφορίες που χρειάζονται για το μάθημα βελτιώνοντας έτσι τις δεξιότητές τους χωρίς ουσιαστικά να το καταλαβαίνουν.
Αποκορύφωμα της ζωντανής διδασκαλίας και της χρήσης της τεχνολογίας στο μάθημα είναι ο Smart Βoard ή αλλιώς Έξυπνος Πίνακας. Ο μαθητής αναζητά νέους τρόπους λύσης ή εντοπίζει λάθη απροσεξίας εγκαίρως. Με τον Smart Board οι ασκήσεις μοιάζουν με ηλεκτρονικά παιχνίδια που προσπαθεί ο κάθε μαθητής να τερματίσει με βραβείο τη γνώση!
Είναι κοινώς αποδεκτό ότι μια ξένη γλώσσα είναι συνήθως πιο εύκολο να τη γράφεις και να τη διαβάζεις παρά να τη μιλάς! Το φροντιστήριο όμως So Easy αντιστρέφει την εκπαιδευτική διαδικασία καινοτομώντας. Προς την κατεύθυνση αυτή χρησιμοποιεί ξενόγλωσσα παιχνίδια ρόλων, τα λεγόμενα Role Playing Games. Τα παιχνίδια είναι διασκεδαστικά όχι μόνο για τα μικρά παιδιά, αλλά και για τους ενήλικες. Εκμεταλλευόμενο αυτή τους τη δυνατότητα τα εντάσσει στο εκπαιδευτικό του μοντέλο. Χαλαρώνουν τους μαθητές και παράλληλα ακονίζουν το μυαλό τους εμπλέκοντας την έκφρασή τους στην ξένη γλώσσα και φυσικά τη δυνατότητα ομιλίας!
- Το British Council λειτουργεί στην Ελλάδα από το 1939 παρέχοντας ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών και δραστηριοτήτων, και τα γραφεία του βρίσκονται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Συνεργάζεται με πολλούς οργανισμούς της Ελλάδας – Υπουργεία, πανεπιστήμια, ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα, σχολεία, μη κυβερνητικούς και πολιτισμικούς οργανισμούς τόσο του δημοσίου όσο και του ιδιωτικού τομέα. Τηρεί απόλυτα την αρχή των ίσων ευκαιριών και του σεβασμού της διαφορετικότητας σε όλες τις πτυχές του έργου του. Διδάσκει αγγλικά σε 85 χώρες και σκοπός είναι η παροχή ποιοτικών υλικών εκμάθησης αγγλικών για μαθητές και καθηγητές ανά τον κόσμο. Το έργο σε αυτόν τον τομέα συμβάλλει στην υποστήριξη της μεταμόρφωσης της διδασκαλίας και της εκμάθησης αγγλικών αξιοποιώντας στο μέγιστο την εμπειρία μέσα στις τάξεις, τα πανεπιστήμια και τα σπίτια. Οι γλωσσικοί του πόροι είναι επίσης διαθέσιμοι ηλεκτρονικά μέσω κινητών, μέσω ραδιοφωνικής μετάδοσης αλλά και πρόσωπο με πρόσωπο.
Το British Council κατέχει παγκοσμίως την ηγετική θέση στην παροχή υψηλής ποιότητας μαθημάτων αγγλικής γλώσσας. Με περισσότερα από 100 διδακτικά κέντρα ανά τον κόσμο βρίσκεται σε θέση να αξιοποιήσει ένα πλούσιο και εκτενές φάσμα κατάρτισης, εμπειρίας και υλικών. Η σύγχρονη μεθοδολογία του συμβάλλει στην ταχεία πρόοδο με τον πιο αποτελεσματικό και ευχάριστο τρόπο. Μάλιστα, χρησιμοποιείται μια ποικιλία μέσων, που συμπεριλαμβάνουν το τελευταίο μοντέλο iPad καθώς και online εφαρμογές για την κάλυψη όλων των τύπων εκμάθησης. Παράλληλα, οργανώνουν ένα ευρύ φάσμα εξωσχολικών δραστηριοτήτων για την υποστήριξη της εκμάθησης στην τάξη. Για την εξυπηρέτηση διαφορετικών τύπων εκμάθησης, το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων, όπως: σεμινάρια και εργαστήρια, διαγωνισμούς ποίησης και συγγραφής, καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς, παραστάσεις και παρουσιάσεις, συναντήσεις με τον καθηγητή ή τον καθηγητή του παιδιού.
Επιπλέον, το British Council παρέχει τη δυνατότητα να βελτιώσετε τα αγγλικά σας στο διαδίκτυο με τη βοήθεια των δωρεάν ιστοσελίδων του LearnEnglish. Παίξτε διαδραστικά παιχνίδια, διαβάστε ιστορίες και άρθρα, κάντε ασκήσεις γραμματικής και λεξιλογίου, εξασκήστε τις δεξιότητές σας στην κατανόηση προφορικού λόγου και πολλά άλλα. Επίσης, διαθέτει έναν μεγάλο αριθμό ακουστικού υλικού και βίντεο για την εξάσκηση της γλώσσας. Το υλικό αυτό περιλαμβάνει ιστορίες podcast, μια ηχητική σαπουνόπερα, μια σειρά τηλεοπτικών προγραμμάτων διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας, σε συμπαραγωγή με το BBC, καθώς και βίντεο στα οποία θα παρακολουθήσετε πώς να μιλάτε σωστά αγγλικά σε διάφορες καταστάσεις. Τι θα λέγατε να μάθετε αγγλικά από το κινητό σας; Για τον σκοπό αυτό έχει δημιουργήσει ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών για κινητά (mobile apps) για την εκμάθηση αγγλικών για διάφορες συσκευές όπως iPhone, iPad, Nokia, Samsung, Ovi και Android. Οι εν λόγω εφαρμογές περιλαμβάνουν podcasts, μια σαπουνόπερα, κουίζ, παιχνίδια και ασκήσεις που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τις γνώσεις σας στη γραμματική και το λεξιλόγιο καθώς και την προφορά σας.
- Τα φροντιστήρια apple stars εφαρμόζουν τη μέθοδο the pentAPPLEx teaching method. Πιο ειδικά, η μέθοδος pentAPPLEx προσφέρει στο παιδί:
– Τα κατάλληλα ερεθίσματα για να αυξήσει τις δυνατότητες και τη χωρητικότητα του μυαλού του, ώστε εκτός από την ευχέρεια σε δύο ξένες γλώσσες να δεχθεί με ευκολία την τεράστια ποσότητα γνώσης που απαιτεί η εποχή.
– Τις ικανότητες εκείνες που είναι απαραίτητες για τη προσωπική και επαγγελματική του επιτυχία.
– Έρευνες αποδεικνύουν ότι η συνεργατική μάθηση είναι πιο αποτελεσματική από την ατομική, ακόμη και στους πιο ευφυείς μαθητές. Με τη μέθοδο pentAPPLEx και την εκμάθηση της ξένης γλώσσας, ο σπουδαστής μαθαίνει να κατανοεί, να διαχειρίζεται και να εκφράζει τα συναισθήματα του έτσι ώστε να λειτουργεί ιδανικά μέσα στην ομάδα. Μόνο τότε η ομάδα μπορεί να του προσφέρει: να τον κάνει πιο υπεύθυνο, πιο έξυπνο και να τον διασκεδάσει.
– Μαθαίνει ευχάριστα χρησιμοποιώντας όλες του τις αισθήσεις.
– Το μάθημα γίνεται μέσα από τα προσωπικά του βιώματα.
– Το παιδί συμμετέχει ενεργά στη διδασκαλία.
– Μαθαίνει να διαχειρίζεται την πληροφορία και όχι να συσσωρεύει γνώσεις.