Η ευεργετική συνήθεια του να περπατάς ξυπόλυτος-η στην αμμουδιά!

Συντάκτης: Βίκυ Μάνδαλου, Πιστοποιημένη δασκάλα Yoga

– “ Έλα να περπατήσουμε στην ακροθαλασσιά να φτιάξουμε ωραίες γάμπες!’’,

με παρότρυνε η μητέρα μου κάθε φορά που βρισκόμασταν στην παραλία κατά τις καλοκαιρινές μας διακοπές…

Ήμουν τότε μικρό κοριτσάκι, ηλικίας δημοτικού, και το περπάτημα στην άμμο ήταν μια δραστηριότητα που απολάμβανα και που συνεχίζω να απολαμβάνω μέχρι σήμερα, παρέα πλέον με τη δική μου κόρη. Και όχι μόνο για να σμιλεύουμε ωραία πόδια! Περισσότερο για αυτήν την απερίγραπτα ωραία αίσθηση της αφής με το μαλακό έδαφος, αυτήν την αναζωογονητική αίσθηση που νιώθεις καθώς βουλιάζει το γυμνό σου πέλμα μέσα στη βρεγμένη δροσερή άμμο! 

Ιδιαίτερα κατά την πρώτη επίσκεψη στην παραλία, μετά από έναν μακρύ χειμώνα, αυτή η εμπειρία φαντάζει ακόμα πιο έντονη και απελευθερωτική για τις αισθήσεις μου. Και καθώς έχει εντυπωθεί για τα καλά στο μυαλό μου από μικρή ηλικία, μ’ αρέσει να χρησιμοποιώ συχνά αυτήν την εικόνα στο τέλος της πρακτικής μου στη γιόγκα, κατά τη διάρκεια διαλογισμού χαλάρωσης!

Εσείς το γνωρίζατε ότι αυτή η αίσθηση ευεξίας έχει επιστημονικό υπόβαθρο;

Καθώς οδεύουμε ήδη προς τον δεύτερο μήνα του καλοκαιριού και οι

εξορμήσεις στις παραλίες πληθαίνουν, είναι μια καλή ευκαιρία να εξετάσουμε τα οφέλη που μπορούμε να αποκομίσουμε από το ξυπόλητο περπάτημα στην άμμο:

○ Γυμνάζει πιο έντονα τα πόδια, κυρίως τα πέλματα, τις γάμπες και τους γλουτούς, καθώς και τους μυς που στηρίζουν τον κορμό. Και αυτό επειδή η αστάθεια του εδάφους μας αναγκάζει να καταβάλουμε μεγαλύτερη προσπάθεια για τη στήριξη και το βάδισμα.

○ Βελτιώνει την καρδιακή λειτουργία, αυξάνει τον μεταβολισμό και καταναλώνουμε 2 με 3 φορές περισσότερες θερμίδες από όσες θα καταναλώναμε, αν βαδίζαμε σε σταθερή επιφάνεια.

○  Βελτιώνει την ισορροπία, την ιδιοδεκτικότητα (αίσθηση του σώματος στο χώρο) και το συντονισμό κινήσεων, λόγω της ανομοιογένειας του εδάφους.

○ Κάνει μασάζ και φυσική απολέπιση, απομακρύνοντας τα νεκρά κύτταρα από το πέλμα και αφήνοντας την επιδερμίδα πιο μαλακή.

○ Διαμορφώνει την καμάρα του πέλματος και αποφεύγονται οι παραμορφώσεις.

○ Τονώνει το κυκλοφορικό σύστημα, ανακουφίζει τα πρησμένα πόδια και τους αρθριτικούς πόνους.

 ○  Μάς Γειώνει. (Ναι, κυριολεκτικά!)

Επανασυνδέει το σώμα μας με την ενέργεια (ηλεκρικό πεδίο) της γης, εξισορροπώντας το δικό μας ηλεκτρικό φορτίο, ιδιαίτερα η βρεγμένη άμμος.  Ομοίως, συμβαίνει με την απευθείας επαφή των ποδιών με το χώμα ή το γρασίδι (οι γιόγκις το γνωρίζουν καλά αυτό!)  

Αποτέλεσμα; Τονώνεται το ανοσοποιητικό σύστημα και αποφεύγονται οι φλεγμονές.

○ και το αγαπημένο μου: προσφέρει ανεκτίμητα ψυχικά οφέλη!

Δρα αγχολυτικά και αυξάνει την αίσθηση ευεξίας, αναζωογονεί και χαλαρώνει. Ηρεμεί το νου και τρέφει μάτια και ψυχή, καθώς συνδυάζεται με την όμορφη θέα του απέραντου γαλάζιου!

Την επόμενη λοιπόν φορά που θα βρεθείς στην ακροθαλασσιά, άδραξε την ευκαιρία! Άσε τα παπούτσια στην άκρη και βούλιαξε τα γυμνά σου πέλματα μέσα στη βρεγμένη άμμο! Δέξου με ευγνωμοσύνη το πολύτιμο αυτό δώρο της φύσης και απόλαυσέ το!

Τώρα ξέρεις!

Συντάκτης: Βίκυ Μάνδαλου, Πιστοποιημένη δασκάλα Yoga

Influence:

Είμαι η Βίκυ, γεννημένη στη Λάρισα, πιστοποιημένη προπονήτρια προσωπικών και ομαδικών προγραμμάτων άσκησης…