Η διατροφική αξία των ξηρών καρπών

Συντάκτης: Μαρία Σκαμπαρδώνη

Influence:

Οι ξηροί καρποί αποτελούν μία από τις πιο διαδεδομένες διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων. Συνοδεύουν πολλά γλυκά, ποτά ή καταναλώνονται ως σκέτη τροφή. Πόσα όμως γνωρίζουμε για την θρεπτική τους αξία; Ποια είναι η ιδανική ποσότητα για την κατανάλωσή τους;

Η θρεπτική αξία των ξηρών καρπών

Επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν συνεχώς την ευεργετική επίδραση της κατανάλωσης ξηρών καρπών στην υγεία μας.  Ας δούμε τις σημαντικότερες ουσίες που υπάρχουν στους ξηρούς καρπούς και ωφελούν την υγεία μας.

  • Βιταμίνη Ε: Αποτελεί ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, εμποδίζει τις ελεύθερες ρίζες να αναπτυχθούν και μειώνει την πιθανότητα της δημιουργίας αθηρωματικής πλάκας.
  • Φυλλικό οξύ: Συμβάλλει στη σωστή ποσότητα των ουσιών του αίματος.
  • Μαγνήσιο: Αποτρέπει την αύξηση της αρτηριακής πίεσης.
  • Πρωτεΐνες: Τα καρύδια και τα αμύγδαλα περιέχου 6 γρ. πρωτεΐνης, ενώ τα φιστίκια έχουν τη μεγαλύτερη ποσότητα, αν αναλογιστεί κανείς το γεγονός πως αυτά εμπεριέχουν το 1/5 της απαραίτητης ημερήσιας ποσότητας.
  • Ω3 λιπαρά οξέα: Συμβάλλουν στην καλή λειτουργία των αρτηριών, εμποδίζουν τη δημιουργία θρόμβων και προστατεύουν από εγκεφαλικό και έμφραγμα. Επιστημονικές έρευνες, επιπροσθέτως, έχουν αποδείξει πως η κατανάλωση ξηρών καρπών δρα προστατευτικά ενάντια σε ορισμένες μορφές καρκίνου και στην εκδήλωση διαβήτη τύπου 2.

Η διατροφική αξία των ξηρών καρπών

Ποιοι ξηροί καρποί είναι διατροφικός πλούτος;

  • Αμύγδαλα: Μία χούφτα αμύγδαλα (30γρ), αποδίδει 165 θερμίδες και αποτελούν μία πηγή βιταμίνης Β2, η οποία προστατεύει το δέρμα και τους βλεννογόνους.
  • Καρύδια: Αποτελούν μία από τις καλύτερες πηγές Ω3 λιπαρών οξέων. Έχουν αντιοξειδωτική προστασία, ενώ μειώνουν την κακή χοληστερόλη (LDL) στον οργανισμό. Ας προσέχουμε το χρώμα της ψίχας τους να είναι πάντοτε λευκό.
  • Φιστίκια: Τα φιστίκια αποτελούν πλούσια πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β (νιασίνη, φυλλικό οξύ, Β3), συμβάλλουν στην υγεία του δέρματος και την τόνωση του μεταβολισμού. Μία χούφτα φιστίκια ισοδυναμεί με 160 θερμίδες.

Καταναλώστε ξηρούς καρπούς με το σωστό τρόπο!

Οι ξηροί καρποί είναι μία τροφή υψηλής θερμιδικής αξίας, για αυτό μπορούμε να τους καταναλώνουμε με διάφορους τρόπους:

  • Ας καταναλώνουμε τουλάχιστον μία χούφτα ξηρούς καρπούς 3-4 φορές την εβδομάδα, υπολογίζοντας τις ανάγκες του οργανισμού αλλά και το σύνολο των ημερήσιων θερμίδων που το άτομο καταναλώνει.
  • Να προτιμάμε να αγοράζουμε ξηρούς καρπούς με περίβλημα και να τους καθαρίζουμε.
  • Καλό θα ήταν επίσης να αποφεύγουμε τους αλατισμένους, καβουρδισμένους και καραμελωμένους ξηρούς καρπούς, διότι αυτοί ενέχουν τον κίνδυνο να έχουν αλλοιωθεί τα θρεπτικά συστατικά τους.
  • Μπορούμε να προσθέτουμε ξηρούς καρπούς σε σαλάτες, δημητριακά πρωινού ή το γιαούρτι.

Όσο ωφέλιμη είναι η κατανάλωσή τους, ας μην ξεχνάμε πως προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει εξίσου και η υπερκατανάλωσή τους!

Συντάκτης: Μαρία Σκαμπαρδώνη,

Influence:

Δημοσιογράφος στο επάγγελμα, προσπαθώ μέσω της γραφής μου για τη διερεύνηση της αλήθειας. Γνώστρια της Αγγλικής και της Γαλλικής γλώσσας…