H τροφή που δεν ήξερες ότι βάζει φρένο στην οστεοπόρωση

Συντάκτης: Flowmagazine

Γνωρίζεις ήδη ότι τα γαλακτοκομικά, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και οι τροφές με καλά λιπαρά προστατεύουν από οστεοπόρωση. Πλέον, ανάμεσά τους φιγουράρει ένα ακόμα αγαπημένο τρόφιμο.

Παρακολουθώντας τις νέες μελέτες που ανά διαστήματα δημοσιεύονται και εξετάζουν τον ρόλο της διατροφής στην υγεία και την ευεξία μας, δεν μπορεί παρά να διαπιστώσει κανείς ότι οι επιστήμονες έχουν βαλθεί να ανατρέψουν κάθε κινδυνολογικό δημοσίευμα του παρελθόντος σχετικά με τον ρόλο του αβγού. Αυτή τη φορά, μια νέα μελέτη μας ενθαρρύνει να καταναλώνουμε περισσότερα αβγά καθώς έχουν να μας προσφέρουν πολλά περισσότερα από ένα νόστιμο και θρεπτικό γεύμα. Συγκεκριμένα, η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Food and Function έδειξε πως η κατανάλωση ολόκληρου του αβγού σχετίζεται με μεγαλύτερη οστική πυκνότητα, δηλαδή με μικρότερο κίνδυνο για οστεοπόρωση.

Οι πλούσιες σε ασβέστιο τροφές, όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι αυτές που εδώ και χρόνια θεωρούνται ιδανικές για την υγεία των οστών. Και παραμένουν. Όμως πλέον ανάμεσά τους φιγουράρουν επάξια και τα αβγά.

2 αβγά τη μέρα κάνουν την οστεοπόρωση πέρα

Όπως λέει η επικεφαλής της μελέτης, καθηγήτρια ιατρικής Weihong Chen, δεν είναι η πρώτη μελέτη που σχετίζει την κατανάλωση αβγών με την καλή υγεία των οστών. Είναι όμως αυτή με τους περισσότερους συμμετέχοντες (πάνω από 19.000 από το 2005 έως το 2018).

Αναφορικά με τα αποτελέσματα, οι ερευνητές βρήκαν πως τα άτομα που κατανάλωναν περί τα 2 μεγάλα αβγά ημερησίως είχαν πολύ υψηλότερα επίπεδα οστικής πυκνότητας στους μηρούς και τη σπονδυλική τους στήλη.

Η οστική πυκνότητα μετρά το ασβέστιο και άλλα μέταλλα στο οστά, και η χαμηλή οστική πυκνότητα αποτελεί σημάδι οστεοπόρωσης, της πάθησης που μπορεί να οδηγήσει σε πιο εύκολα κατάγματα.

Αυτοί που κινδυνεύουν περισσότερο από οστεοπόρωση είναι τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας και δη οι γυναίκες, καθώς μεγαλώνοντας (και ειδικά μετά την εμμηνόπαυση) μειώνεται σημαντικά η παραγωγή οιστρογόνων, τα οποία συμβάλλουν στην καλή υγεία των οστών.

Ωστόσο, για εμφάνιση οστεοπόρωσης μπορεί να ευθύνεται και η κακή διατροφή, η έλλειψη σωματικής άσκησης, η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, καθώς και η μακροχρόνια λήψη ορισμένων φαρμάκων, όπως τα κορτικοστεροειδή.

Μήπως 2 αβγά καθημερινά είναι πολλά;

Γνωρίζαμε ήδη ότι τα αβγά είναι μια εξαιρετική τροφή με αρκετή πρωτεΐνη και ελάχιστες θερμίδες. Η νέα μελέτη δείχνει ότι δεν είναι τα ίδια τα αβγά πλούσια σε ασβέστιο, αλλά ενεργοποιούν μια ομάδα ενζύμων (τις αλκαλικές φωσφατάσες) που με τη σειρά τους δυναμώνουν τα οστά. Την ίδια ώρα, το εν λόγω τρόφιμο έχει πολλά ακόμα οφέλη για την υγεία των οστών (π.χ. βιταμίνη D και ψευδάργυρο).

Τι γίνεται, όμως, με την χοληστερόλη για την οποία πολλές φορές ενοχοποιούνται; Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία, ακόμα και από την Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας, η κατανάλωση μέτριας ποσότητας αβγών μπορεί όχι απλά να μη βλάψει μα και να βοηθήσει στην προστασία από καρδιακές παθήσεις. Τι σημαίνει μέτρια; Η Chen λέει από ένα έως δύο αβγά ημερησίως.

Προσοχή, όμως: Άτομα με προϋπάρχουσα υψηλή χοληστερόλη ή με άλλα σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως π.χ. ο διαβήτης, θα πρέπει πριν αυξήσουν την κατανάλωση αβγών για να θωρακίσουν τα οστά τους να συμβουλευτούν τον γιατρό τους.

Επιπλέον, και ο τρόπος που μαγειρεύονται τα αβγά είναι σημαντικός για να μην επιβαρύνεται η υγεία. Δες εδώ πώς θα τα κάνεις πιο υγιεινά.

Σε κάθε περίπτωση, εφόσον είσαι υγιής μπορείς μια χαρά να απολαμβάνεις ένα αβγό την ημέρα, το οποίο για ακόμα πιο γερά οστά αξίζει να συνδυάζεις με πράσινα λαχανικά και γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά.

Πηγή

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…