Τα brand archetypes, οι αρχέτυποι χαρακτήρες που μπορούν να αποδοθούν στις μάρκες, είναι το κλειδί για τη δημιουργία μιας αυθεντικής, …
Η πραγματιστική στρατηγική μάρκετινγκ χρειάζεται προγραμματιστική διαφήμιση
Αν θέλετε να βελτιώσετε την αποτελεσματικότητα, να μειώσετε τη σπατάλη και να ενισχύσετε την ανάπτυξη μέσω του μάρκετινγκ, τότε η προγραμματιστική διαφήμιση (programmatic advertising) είναι η λύση.
Αυτή η μέθοδος βασίζεται στην αυτοματοποίηση για την αγορά ψηφιακών διαφημίσεων, εξαλείφοντας τις χρονικά απαιτητικές, μη αυτόματες διαδικασίες. Με αυτόν τον τρόπο, οι διαφημιστικές καμπάνιες γίνονται πιο στοχευμένες, πιο αποδοτικές και οικονομικά αποτελεσματικές.
Αν και η ιδέα φαίνεται απλή, η υλοποίησή της περιλαμβάνει διαφορετικές τεχνολογίες, δείκτες απόδοσης και παρόχους, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει σύγχυση. Παρακάτω αναλύουμε πέντε βασικά βήματα για την επιτυχημένη εφαρμογή της.
1. Επιλέξτε προσεκτικά τους συνεργάτες σας
Η εφαρμογή της προγραμματιστικής διαφήμισης απαιτεί είτε εσωτερική τεχνογνωσία είτε συνεργασία με εξειδικευμένους παρόχους.
-
Ο ταχύτερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος είναι η συνεργασία με έναν πάροχο Demand-Side Platform (DSP).
-
Οι DSPs είναι πλατφόρμες που αγοράζουν, παρακολουθούν και βελτιστοποιούν τις διαφημίσεις σε πραγματικό χρόνο, αντί να απαιτούν επένδυση σε τεχνολογία από την επιχείρησή σας.
Τι να προσέξετε κατά την επιλογή συνεργάτη:
-
Συμμόρφωση με κανονισμούς προστασίας δεδομένων, όπως το GDPR.
-
Ικανότητα χρήσης των δεδομένων σας για τη δημιουργία στοχευμένων κοινού.
-
Πλήρης υποστήριξη από τη δημιουργία μέχρι τη βελτιστοποίηση της καμπάνιας.
-
Διαφανής αναφορά απόδοσης και δυνατότητα βελτίωσης με βάση τα αποτελέσματα.
2. Χρησιμοποιήστε τα δεδομένα σας αποτελεσματικά
Η στοχευμένη διαφήμιση βασίζεται στα δεδομένα. Όσο περισσότερα ποιοτικά δεδομένα διαθέτετε, τόσο πιο ακριβής θα είναι η στόχευσή σας.
-
Τα πρωτογενή δεδομένα (first-party data) προέρχονται απευθείας από τους πελάτες σας (ιστορικό αγορών, επισκέψεις στον ιστότοπο, CRM δεδομένα).
-
Οι συνεργάτες σας μπορούν να ενισχύσουν αυτά τα δεδομένα με δημογραφικές πληροφορίες ή συμπεριφορές περιήγησης στο διαδίκτυο.
Σημαντική προϋπόθεση:
Η συλλογή και χρήση δεδομένων πρέπει να συμμορφώνεται με τους νόμους περί ιδιωτικότητας (GDPR), διασφαλίζοντας τη διαφάνεια και τη συγκατάθεση των χρηστών.
3. Μετρήστε τα στοιχεία που πραγματικά έχουν σημασία
Ο καθορισμός σαφών στόχων είναι απαραίτητος για την αξιολόγηση της επιτυχίας της καμπάνιας σας.
-
Ορισμένοι δείκτες, όπως το click-through rate (CTR), είναι εύκολοι στη μέτρηση αλλά δεν έχουν ουσιαστική αξία από μόνοι τους.
Αντί γι’ αυτό, επικεντρωθείτε σε απτά αποτελέσματα, όπως:
-
Αύξηση επισκεψιμότητας στο κατάστημα.
-
Αύξηση εγγραφών σε newsletter.
-
Αύξηση πωλήσεων και εσόδων.
Ένας από τους πιο αξιόπιστους δείκτες απόδοσης είναι το Return on Ad Spend (ROAS), δηλαδή το ποσό εσόδων που παράγεται για κάθε ευρώ που δαπανάται στη διαφήμιση.
4. Δώστε προτεραιότητα στην ποιότητα και όχι μόνο στο κόστος
Το γεγονός ότι μπορείτε να αποκτήσετε φθηνές διαφημίσεις δε σημαίνει ότι πρέπει.
-
Πολλές πλατφόρμες προσφέρουν διαφημιστικές τοποθετήσεις χαμηλού κόστους σε αναξιόπιστους ή μη ασφαλείς ιστότοπους.
-
Η τοποθέτηση της διαφήμισής σας σε ακατάλληλο περιβάλλον μπορεί να βλάψει την εικόνα της εταιρείας σας.
-
Οι καταναλωτές είναι λιγότερο πιθανό να εμπιστευτούν μια μάρκα αν τη δουν δίπλα σε ακατάλληλο περιεχόμενο.
Τι πρέπει να κάνετε:
-
Επιλέξτε συνεργάτες που προσφέρουν διαφάνεια, ώστε να γνωρίζετε πού εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας.
-
Δώστε προτεραιότητα στην αγορά ποιοτικών εμφανίσεων (impressions).
-
Έρευνες δείχνουν ότι οι ποιοτικές διαφημίσεις έχουν 2,5 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα μετατροπής σε πωλήσεις.
5. Υιοθετήστε μια πολυκαναλική προσέγγιση
Η προγραμματιστική διαφήμιση δεν περιορίζεται στις κλασικές banner ads.
-
Βίντεο διαφήμιση: Τα διαφημιστικά βίντεο είναι πιο ελκυστικά και βοηθούν στην αφήγηση της ιστορίας του brand σας.
-
Digital Out-of-Home (DOOH): Οι παραδοσιακές διαφημιστικές πινακίδες αντικαθίστανται με ψηφιακές οθόνες σε εμπορικά κέντρα, στάσεις λεωφορείων, σταθμούς τρένων, επιτρέποντας τοπική στόχευση.
-
Connected TV (CTV): Καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές μεταβαίνουν στις υπηρεσίες streaming, η προγραμματιστική διαφήμιση σε έξυπνες τηλεοράσεις επιτρέπει τη στόχευση με πολύ χαμηλότερο κόστος από την παραδοσιακή τηλεοπτική διαφήμιση.
Η προγραμματιστική διαφήμιση επιτρέπει πιο ευέλικτες, στοχευμένες και αποτελεσματικές καμπάνιες, μειώνοντας το κόστος και αυξάνοντας την απόδοση.
Αν εφαρμόσετε σωστά τα βασικά βήματα, μπορείτε να αξιοποιήσετε τη δύναμη των δεδομένων και της αυτοματοποίησης, ενισχύοντας την παρουσία σας στο ψηφιακό περιβάλλον και οδηγώντας την επιχείρησή σας στην επιτυχία.
Μετάφραση-Επιμέλεια από το πρωτότυπο: Σιαφίλιου Θεοδώρα