Η Επιστροφή του «Old Money Aesthetic»

Συντάκτης: Γιώτα Ευθυμούδη Μηνούδη

Το «Old Money Aesthetic» αποτελεί μια αισθητική που πηγάζει από τις αρχές του 20ου αιώνα, με αποκορύφωμα τις δεκαετίες του ‘80 και ‘90, όταν έφτασε στο απόγειό της. Πρόκειται για μια αισθητική ήρεμη και διακριτική, που αποφεύγει τις φανταχτερές εμφανίσεις. Στη σύγχρονη εποχή αυτή η φιλοσοφία αποτυπώνεται στο quiet luxury

Αν και αυτοί που έχουν υιοθετήσει το συγκεκριμένο στιλ δεν επιδιώκουν να εντυπωσιάσουν, το πετυχαίνουν μέσα από τη φινέτσα που αποπνέει κάθε προσεγμένη ραφή των ενδυμάτων τους. Στο «Old Money» στιλ τα μπλουζάκια με κραυγαλέα logo και τα φανταχτερά ρούχα θεωρούνται ένδειξη απουσίας προσωπικού γούστου και φινέτσας. Και συχνά δίνουν την εντύπωση νεόπλουτων, που δεν έχουν αναπτύξει την αίσθηση της κομψής διαχείρισης του πλούτου.

Η Gen Z εμφανώς κουρασμένη από τις γρήγορες και εμπορικές τάσεις της μόδας, φαίνεται να εκτιμάει αυτή την διαχρονική αισθητική. Ίσως ο λόγος που δείχνει την προτίμηση της σε μια πιο ήσυχη μόδα, είναι επειδή έρχεται σε αντίθεση με την υπερπληροφόρηση και την επιδεικτική ανάδειξη του πλούτου των προηγούμενων γενεών. 

Το «Old Money Aesthetic» συνδέεται άμεσα με το μίνιμαλ στυλ, που έχει αναδειχτεί ως κορυφαία τάση τα τελευταία χρόνια. Στη σημερινή εποχή της συνεχής προβολής μέσω των κοινωνικών δικτύων, η ήσυχη μόδα προσφέρει μια ανάσα ηρεμίας και γούστου. 

Πλέον το «Old Money Aesthetic» δεν αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο των ανώτερων κοινωνικών στρωμάτων, καθώς πρόκειται για μια συνειδητή επιλογή

Στις κολεξιόν για την άνοιξη/καλοκαίρι 2025 οι καμπαρντίνες και τα μίνιμαλ φορέματα της Max Mara, με τις μακριές και κομψές γραμμές ενσωματώνουν τέλεια τη συγκεκριμένη αισθητική. Αντίστοιχα, η Ready-to-Wear κολεξιόν του Schiaparelli αποπνέει την ίδια φιλοσοφία.

Το «Old Money Aesthetic» όπως εκφράζεται από το quiet luxury, έρχεται σε αντίθεση με την επιδεκτική πολυτέλεια, και προβάλλει τη φινέτσα μέσω του μινιμαλισμού. Πρόκειται για ένα στιλ που κερδίζει συνεχώς έδαφος στις στιλιστικές προτιμήσεις των νέων, οι οποίες καταλήγουν να επηρεάσουν τις τάσεις στη βιομηχανία της μόδας.

Συντάκτης: Γιώτα Ευθυμούδη Μηνούδη,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.