Η φοβία του να μεγαλώνεις

Συντάκτης: Κλεωνάντα Χρούμπ

Ο φόβος του να μεγαλώνεις, αποτελεί τον πιο διαχρονικό φόβο και ενώ περιμένουμε πως μαστίζει αποκλειστικά μεγάλες ηλικίες, θα σας εκπλήξει το γεγονός πως εμφανίζεται ολοένα σε νεότερους ανθρώπους.

Το 2018, μια έρευνα της Βασιλικής Εταιρείας για τη Δημόσια Υγεία (RSPH) σε άτομα της γενιάς Υ (40- 21 έτη)διαπίστωσε ότι είχαν τις πιο αρνητικές αξιολογήσεις για την γήρανση σε σύγκριση με άλλες γενιές, δηλώνοντας πως τη βλέπουν ως την απότομη πτώση της εξέλιξής τους υποθέτοντας συγχρόνως πως η άνοια και η μοναξιά θα είναι αναπόφευκτη.

Το πρόβλημα με τον φόβο αυτό, είναι ότι οι ρίζες του κακού δημιουργούνται από πολλούς παράγοντες. Από το συνεχές άγχος να επιτύχουμε όλα όσα θέλουμε, από τα κοινωνικά δίκτυα που προβάλλουν μια κουλτούρα νεανικότητας, από τη συνεχή προώθηση της «αντι-γήρανσης» από την βιομηχανία της ομορφιάς κ.ο.κ.

Προτείνουμε λοιπόν κάποιες συμβουλές για δείτε την διαδικασία αυτή με άλλη οπτική απ’ ότι είθισται:

 1. Διατηρήστε μια θετική προοπτική

Όλοι πρέπει να αντιμετωπίσουμε τυχόν απώλειες και αρνητικά καθώς μεγαλώνουμε. Επιπλέον, ο ρυθμός και η πολυπλοκότητα της καθημερινότητας μπορεί να σας ρίξουν ψυχολογικά, τα οποία επιδεινώνονται περαιτέρω από τον καταιγισμό ειδήσεων, διαφημίσεων και κοινωνικών μέσων, αφήνοντας μας να νιώθουμε φορτισμένοι και αδύναμοι. 

Η φοβία του να μεγαλώνεις

Πώς μπορούμε να μείνουμε ευτυχισμένοι παρόλες αυτές τις πιέσεις; Πρέπει να επιλέγουμε συνεχώς να σκεφτόμαστε θετικά για τον εαυτό μας, τους άλλους ανθρώπους και τον κόσμο γενικότερα. Προσπαθήστε λοιπόν, να παρατηρείτε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας και να πραγματοποιείτε θετικές σκέψεις, όπως ευγνωμοσύνη και εκτίμηση για τα καλά πράγματα στη ζωή σας.

 2. Αγκαλιάστε τους φόβους σας

Καθώς τα χρόνια περνούν, οι περισσότεροι άνθρωποι είναι πιθανό να επιβραδυνθούν, είτε από επιλογή είτε από αναγκαιότητα. Για πολλούς, αυτή η επιβράδυνση δημιουργεί έναν χώρο όπου οι συνήθεις φόβοι μπορούν να εμφανιστούν πιο έντονα. Εάν θέλετε να μεγαλώνετε ευτυχισμένα, η συμβουλή είναι να αντιμετωπίσετε αυτούς τους φόβους γήρανσης νωρίτερα, όχι αργότερα. Μιλήστε τους λοιπόν, και θα διαπιστώσετε ότι οι φόβοι σας, απλώς προσπαθούσαν να σας προστατεύσουν και ότι έχουν κάποιες χρήσιμες συμβουλές, όταν τους δώσετε ακρόαση.

 3. Δημιουργήστε χαρούμενες καθημερινές συνήθειες.

 Οι συνήθειες είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να διασφαλίσετε ότι συνεχίζετε να κάνετε θετικές επιλογές, τις οποίες χρειάζεστε. 

Η φοβία του να μεγαλώνεις

Αφιερώστε συνεχώς χρόνο στην ημέρα σας για να εκφράσετε την ευγνωμοσύνη σας για τα καλά πράγματα στη ζωή σας. Προσπαθήστε να φέρετε το χιούμορ στην καθημερινή σας ζωή απολαμβάνοντας κάποια κωμωδία στην τηλεόραση ή στο θέατρο. Γενικότερα ανυψώστε το πνεύμα σας, μειώστε το άγχος για το καλό της υγείας σας. Κάντε μια γρήγορη βόλτα, κάντε ποδήλατο ή ασχοληθείτε με υπαίθριες δραστηριότητες καθημερινά.

 4. Αντιμετωπίστε τα προβλήματα σας ως περιπέτεια

Είναι εύκολο να απογοητεύεστε και να αισθάνεστε σαν θύμα όταν έχετε προβλήματα με την υγεία σας ή σε άλλους τομείς της ζωής σας. Επιλέξτε να πιστεύετε ότι υπάρχει κάτι καλό μετά τα περισσότερα προβλήματα, όπως το ουράνιο τόξο μετά τη καταιγίδα. Αντιμετωπίστε αυτές τις δυσκολίες με τον ίδιο τρόπο που θα προετοιμαζόσασταν για μια περιπέτεια: συγκεντρώστε χάρτες και άλλες πληροφορίες, αναζητήστε ένα καλό εγχειρίδιο και αντιμετωπίστε το πρόβλημα ως ευκαιρία για νέα μάθηση, για μια ενδιαφέρουσα πρόκληση

 5. Καλλιεργήστε τις επικοινωνιακές δεξιότητές σας

Πολλές μελέτες έχουν δείξει πως στην προσωπική και επαγγελματική μας ζωή λειτουργεί πολύ πιο ευεργετικά η ικανότητά μας να εκφραζόμαστε, να ακούμε και να δουλεύουμε με τα συναισθήματά μας, αντί της υψηλής νοημοσύνης και της δύναμης του εγκεφάλου, που πιστεύαμε. Το να βελτιώνετε τις διαπροσωπικές σας δεξιότητες είναι ένα εξαιρετικό βήμα.

Η φοβία του να μεγαλώνεις

 6. Να είστε πιο συνειδητοποιημένοι για τις αξίες σας.

 Με τη σύγχρονη ζωή να είναι τόσο ταραχώδης, να προσπαθήσετε να συνειδητοποιείτε τις αξίες σας και να επιλέγετε να τις ακολουθείτε σκόπιμα, ώστε να βιώνετε την πραγματική και ειλικρινή ευημερία

Είναι επίσης, ένα δώρο για τους γύρω σας, συμπεριλαμβανομένης της νεότερης γενιάς. Οι αξίες μπορεί να είναι καθημερινές όπως η ειλικρίνεια, η ακεραιότητα και η αλληλεγγύη για τους άλλους και επιλέγοντας να ανταποκριθούμε θετικά στην φαινομενικά απελπιστική κατάσταση του κόσμου.

 7. Τέλος, να θυμάστε ότι η ηλικία σας δεν ήταν παρά ένας αριθμός. Είναι στο δικό σας χέρι να το απολαύσετε. Η ευτυχία είναι μια ψυχική και συναισθηματική κατάσταση της ύπαρξης και έρχεται ως αποτέλεσμα των επιλογών και των σκέψεων που κάνουμε. Είναι όλα σχετικά με τη στάση, την προοπτική και με το τι πραγματικά σημαίνει η ηλικία για εμάς.

Και όπως έχει πει η Τζέιν Φόντα «Πρέπει να αναθεωρήσουμε τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε τη γήρανση. Το παλιό παράδειγμα ήταν: Γεννιέσαι, φτάνεις στην κορυφή της μέσης ηλικίας και στη συνέχεια υποβαθμίζεσαι. Κοιτάζοντας όμως τη γήρανση ως κλιμακούμενη σκάλα, κερδίζεις ευεξία, πνεύμα, ψυχή, σοφία και την ικανότητα να είσαι πραγματικά οικείος/α με μια ζωή με πρόθεση.” 

Συντάκτης: Κλεωνάντα Χρούμπ,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.